Aktiv paron haj

#1 - 25 oktober 2003 23:08
Min paron haj simmar runt runt som en tok hela dagarna..
Vad e fel ??
#2 - 26 oktober 2003 01:57
Han e en Paroon Haj..................

//Marcus
#3 - 26 oktober 2003 07:08
Ingenting är fel. Den uppvisar bara Paroonhajens normala beteende.

-- MW
#4 - 26 oktober 2003 09:31
Om den simmar runt som en tok så är det inte normalt, paroonhajen ska glida runt lugnt och sansat i karet, den ska absolut inte toksimma. Känner den sig stressad så kan den däremot få bryt och sticka iväg i full karriär och krocka i akvarieinredningen eller rutorna... men det brukar gå över ganska snabbt och simmar den så hela tiden så är det troligtvis något allvarligt fel antingen i akvarievattnet eller omgivningen i övrigt som gör att den hela tiden känner sig stressad.

Så frågan är, på vilket sätt menar du att den simmar runt som en tok? Menar du att den simmar lugnt och sansat men att den aldrig stannar eller menar du verkligen att den simmar runt som en tok och inte verkar veta var den ska ta vägen? ...typ som att den vill fly men att den inte hittar någonstans att fly?

Mvh Fredrik Isaksson
#5 - 26 oktober 2003 09:57
Tack, jag har suttiigt u mörkert en bit bort från mitt kar.. då såg ja hur en "slam sugare" var frame å bet på han..
najsa på min fina ca 45-50 cm paron haj !! =(
min haj e så snäll så han flyr bara..
fast nu e den elaka slamsugare borta och min haj e lung i dag.

Det var inte riktigt en slam sugare märke jag när ja tog up han.. ingen sug mun utan den hade tänder..
Måste ju varit den som stressa han.

Dock inte hittat "slam sugare" ingen aning om vad det e för sort men den e skyg och HADE typ skäg ganska skumt korpp..
typ som ett S..
#6 - 26 oktober 2003 10:03
Det återstår dock ett till problem.. min haj är ganska ärad av "slam sugare" hans fenor e ganska sönder bitena.. nu e han själv med två störe slam sugare i ett 650 liters..

Hur ska ja göra för att han ska läka?
#7 - 26 oktober 2003 11:11
Här e "slam sugaren" Malawisynodontis..
http://www.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=365

Annons