Akta fingrarna...

#2 - 29 juli 2009 17:59
aj då, såg inte fint ut det såret :/. Men jag är lite fundersam över det med pacun, är de aggressiva? jag har för mig att de är fredliga :/.
Guest
#3 - 29 juli 2009 18:13
Säkert föräldrarna som högg av barnet fingret och åkte sen till zoot för att skylla på fisken..
#4 - 29 juli 2009 19:01
"Det fanns ingen säkerhetsavspärrning, jag blev verkligen arg, säger mamman."

Vart tog det sunda förnuftet vägen?:confused:

Bara för att det saknas en säkerhetsavspärrning så är det fritt fram att sticka ner fingrar och händer till vad som helst? :confused:
#5 - 29 juli 2009 19:10
Folk är korkade.. ingen nyhet direkt.
#6 - 29 juli 2009 19:14
Det får mig att tänka på det här lysande citatet.

<samsim> I heard about this guy who broke into a lion's den at the zoo

<samsim> and got mauled

<samsim> and people were talking about how there should have been better defences put up to prevent people getting into the cage

<samsim> a friend of mine suggested setting up some kind of deterrent

<samsim> for example, putting some sort of fierce animal in the cage, which would attack anybody who climbed in

:D
#7 - 29 juli 2009 19:24
Det roliga med dessa trådar är alltid att höra alla kommentarer efteråt om vad andra skulle göra bättre fast man aldrig har varit med om nån liknande och vad man då skulle själva sagt eller regerat själv...man glömmer lätt att folk är ändå mänskliga när det gäller refliktioner efter en händelse,gick en kurs för några år sedan, precis om detta riktigt intressant faktiskt och alla svar stämmer exakt vad folk skriver som är inte helt oväntat helt mänskliga som vi människor är till vårt betende gentimot andra individer..

Själv så avstår jag att Kommentera händelsen eftersom jag inte har varit med om nån liknande med mina barn,men kanske hade känt mig sig som deras mamma av ren ilska och hade åropat nåt liknande som är ett mänskligt betende...
#8 - 29 juli 2009 19:48
Jag har hört talesättet att "curiosity killed the cat". Kanske går detta lika bra att tillämpa på människor.:D

Wikipedia:
Curiosity is an [COLOR=#0000ff]emotion[/COLOR] related to natural inquisitive [COLOR=#0000ff]behaviour[/COLOR] such as [COLOR=#0000ff]exploration[/COLOR], investigation, and [COLOR=#0000ff]learning[/COLOR], evident by observation in [COLOR=#0000ff]human[/COLOR] and many [COLOR=#0000ff]animal[/COLOR] species. The term can also be used to denote the behavior itself being caused by the emotion of curiosity. As this emotion represents a drive to know new things, curiosity is the fuel of science and all other disciplines of human study
#9 - 30 juli 2009 06:02
Ja vart tog det sunda förnuftet vägen? Ärligt talat anser jag att jag har en massa sunt förnuft men mina ungar kunde lika väl sätta ner fingrarna i akvarium trots otaliga tillsägelser. Man kan inte skydda barn (eller vuxna ) för allt. Ibland händer det bara olyckor trots att man försöker vara försiktig.
#10 - 30 juli 2009 06:28
Man blir såååå trött.
Mamman blev arg på att säkerhet saknades men fattar tydligen inte sin egen roll som mamma.
#11 - 30 juli 2009 06:32
LN skrev:
Man blir såååå trött.

Mamman blev arg på att säkerhet saknades men fattar tydligen inte sin egen roll som mamma.

Det är tyvärr så i dagens samhälle att man inte skall ta ansvar själv utan skyffla över det på samhället eller någon annan ansvarig. Här kallas dessa människor för "nyhjälplösa", fritt översatt från Finska
#12 - 30 juli 2009 10:06
De måste bara skriva att det troligtvis var en pacu, släkt med piraya. Alla gamla kärringar flippar ju.

Det roligaste var ju en av kommentarerna:
"Det är roligt att djurparken har en marknadschef som heter Lian..."
#13 - 30 juli 2009 13:05
Man blir ju redigt trött..
Hon får väl för fasiken HÅLLA KOLL PÅ UNGEN???

Hon borde skämmas, och dessutom går ut med detta i tidningen när det tydligen är mamman som brustit i tillsyn!
Guest
#14 - 30 juli 2009 13:08
Mamman behövde säkert pengar, så hon högg av sonens fingertopp. Därefter åkte dom till zoo't och skyllde på fisken för att sedan kunna stämma dom ;)
#15 - 30 juli 2009 15:18
Ni som tycker att man ska hinna se detta som förälder, har ni barn själva??
Vi pratar om en tvååring... har man då mer än ett barn att ha koll på...
Snacka går ju hoppas inte era barn råkar ut för något ni som har sådan totalkoll, det skulle ju ta rätt så hårt på ert självförtroende som perfekta föräldrar...

Är det känt att det som hänt var en stor risk att det skulle hända så håller jag med mamman men om det inte var troligt att det skulle hände så är det bara en tragisk olycka.

Jag kör med devisen, försöka hindra sådant som är direkt dödligt, resten får man ta...
#16 - 30 juli 2009 15:18
Ni som tycker att man ska hinna se detta som förälder, har ni barn själva??
Vi pratar om en tvååring... har man då mer än ett barn att ha koll på...
Snacka går ju hoppas inte era barn råkar ut för något ni som har sådan totalkoll, det skulle ju ta rätt så hårt på ert självförtroende som perfekta föräldrar...

Är det känt att det som hänt var en stor risk att det skulle hända så håller jag med mamman men om det inte var troligt att det skulle hände så är det bara en tragisk olycka.

Jag kör med devisen, försöka hindra sådant som är direkt dödligt, resten får man ta...
#17 - 30 juli 2009 16:14
Jag vet inte hur ni har det på era djurparker men i kolmården har vi ett tropikarie som man för, hade fisk som man fick mata själva och lite senare så hade dom så att man fick klappa dom. Det va lite olika fisk bla rockor.
Men man tycker ju att om deras djurpark har fisk som kan skadda en person så borde det finnas skyltar som varnar för det. Eller har jag fel?
Sen kan man kasta skit på vems fel det är hur mycket som helst. För då
finns det ju en skylt som talar om för folk att det finns fisk som kan göra skada. :)
#18 - 30 juli 2009 21:39
Jag var på Ölands djurpark idag och efter ett besök där tycker jag nästan det är ett under att det inte händer mer saker. Inte beroende på barn då, utan det är de vuxna som stoppar in fingrar och ska klappa alla djuren. Såg några som stoppade in fingrarna bland ett par riktigt stora gultofsade kakaduor och väntade bara på att de skulle hugga. Inte undra på att barn gör det när de ser de ser vuxna göra samma sak.

Annons