Jag köpte för ca 1v. sedan en jättefin hona med vit/gul kropp och rosa fenor.
Jag håller på att odla kampfisk så när jag kom hem så var det redan en annan hona där + hanen. Jag bytte ut den gamla honan till den nya eftersom det blir säkert mycket finare ungar om jag har den vit/gula honan..
Honan är i en genomskinlig burk så hanen kan se men inte röra henne.
Men han verkade inte så intresserad av henne så jag la i den andra honan oxå som fick simma fritt med hanen och han jagade henne lite smått.
Men det blir inget skumbo och jag tänkte; den vit/gula honan kan ju inte vara i den där burken hela sitt liv. Så igår kväll släppte jag Polly som hon kallas med den andra honan och hanen. Jag tittade på dem en stund och BÅDA spännde ut fenorna och gälarna mot varandra!:O
Fast de gjorde inget annat speciellt mot varandra så jag trodde att de kanske gjorde när de skulle para sig... Jag gick och la mig.
På morgonen höll jag på att tappa hakan!!!!
Polly (vit/gul) hade snaggat min älskade hane som för inte så länge sedan varit sjuk :( Det var bara trådar kvar till fena och han varken äter eller simmar.. Han lutar sig mot väggen :(:(
När jag köpte henne så tittade jag noga på henne för jag ville inte att det skulle vara en hane, och jag tycker fortfarande hon ser ut som en hona i kroppen.. Lite rundare där fram..
Kan hon vara en hane?
Och vad ska jag göra för att han ska bygga ett skumbo??!
TAck på förhand :)