aggressivitet hos afra,hongi och saulosi

#1 - 19 januari 2007 09:30
Nu börjar det bli dags för mina rostisar att få lite sällskap i 150 liters karet. Jag har fastnat afra coube, L hongi och Ps saulosi och någon av dessa arter hoppas jag skall kunna passa in i mitt mini malawi. Nu är frågan vilken som är minst revir härdande och minst aggressiv?

Förmodligen skulle någon av de mindre revirhärdande labidochromis arterna(caerlus,perlmutt etc) passa bäst men jag tycker helt enkelt de ovannämnda tre är snyggare.

Tascksam för svar!
#2 - 19 januari 2007 17:08
[QUOTE=mighty mattis;902610]Nu börjar det bli dags för mina rostisar att få lite sällskap i 150 liters karet. Jag har fastnat afra coube, L hongi och Ps saulosi och någon av dessa arter hoppas jag skall kunna passa in i mitt mini malawi. Nu är frågan vilken som är minst revir härdande och minst aggressiv?

Förmodligen skulle någon av de mindre revirhärdande labidochromis arterna(caerlus,perlmutt etc) passa bäst men jag tycker helt enkelt de ovannämnda tre är snyggare.

Tascksam för svar![/QUOTE]

av de tre du har nämt så hade jag kört med Saulosi. Den blir inte så stor som varken hongin och afran... dessutom tycker jag den är mindre agressiv!
Tycker dock att 150 liter till Malawi är i minsta laget... skulle det bli lek så kan det bli problem! Köp ett större :-)

Annons