Fick hem två par bolivianska fjärilar här om dagen (2 hanar, 2 honor, 3cm i storlek). Har nu några frågor om deras beteende.
Är det normalt att dom bråkar med varandra 90% av tiden? Jösses, så här minns inte jag mammas gamla ciklider då jag var ung grabb.
Hanarna har färgat ut sig rätt så duktigt. Kan ana lite guldskimmer vid buken och fenorna är verkligen jätteröda. Honorna e det lite värre med. E lite halvgrårandiga och visar inte alls lika mycket färger. Hanarna låser läpparna mot varandra lite då och då mot varandra, speciellt vid matning och båda honorna blir bortjagade titt som tätt. En av honorna verkar vara den svagaste individen som även blir bortjagad av den andra honan.
Kommer hon att klarar sig? Det finns gott om växter i mitt växtkar på 152l och gömställen och skrymslen finns överallt. Ibland håller hon till för sig själv längst bak i akvariet men envisas ofta med att hålla sig framme vid rutan med restrerande individer. Vad gör jag åt saken? Ingenting? Skall nämnas att jag inte har nå fler akvarium på lager.