Aggressiv seilfinnemolly (segelfensmolly)

#1 - 10 april 2006 17:10
De to siste dagene har den ene seilfinnemollyhunnen min blitt aggressiv mot den andre. Den lar de andre fiskene i tanken være i fred, det er bare denne ene den angriper igjen og igjen. Denne atferden startet da hannen (seilfinnemolly han også) ble syk og døde, kan det være i forbindelse med dette? Alle vannverdier er som de skal være. Aner ikke hva jeg skal gjøre... *bekymret*

Hjelp?
#2 - 10 april 2006 19:18
Det ble så ille at som en nødløsning måtte vi flytte den aggressive fisken over i en 72 liters tank vi også har gående. ... Så det ble heldigvis litt mer ro i 120 literen...
Noen som vet hvorfor hun plutselig ble så sint?
#3 - 10 april 2006 20:56
Jag har ett gäng dalmatinmollys, där en av honorna är väldigt aggresiv. Jagar alla andra mollys, speciellt när de ska få mat. Men hon verkar bara vara allmänt bitchig, hon skadar aldrig dom andra fiskarna eller så.

Nu har jag lite problem med att avkoda ditt meddelande, men om du har samma problem som mig så tror jag du kan låta henne vara kvar. Men vad vet jag :s
#4 - 10 april 2006 21:49
[quote=Botanic]Jag har ett gäng dalmatinmollys, där en av honorna är väldigt aggresiv. Jagar alla andra mollys, speciellt när de ska få mat. Men hon verkar bara vara allmänt bitchig, hon skadar aldrig dom andra fiskarna eller så.

Nu har jag lite problem med att avkoda ditt meddelande, men om du har samma problem som mig så tror jag du kan låta henne vara kvar. Men vad vet jag :s[/quote]

Takk for svar :)

English this time :

Unfortunately she wasn't just bitchy, she really attacked the other fish. She hunts, and she "bites". All the time, even during feeding. She didn't care at all about the other fishes, just this one. It's been alittle on-and-off the last days, but tonight she's been going at it nonstop for several hours. That's why I had to remove her. The attacked fish was so stressed... :(
The problem is that I don't know why she got this way :( After I moved her she spend the first ten minutes attacking herself (saw her own reflection in the glass), before calming down. She was really really p*ssed off... And of course now the marmorgurami who lives in the smaller tank has a problem accepting the "new" one... :mad: I just hope they'll calm down by tomorrow...
#5 - 10 april 2006 21:55
hur länge har du haft fiskarna i akvariet???
har du ingen hane i???
ja tror bara att hon vill visa att det är hon som bestämmer. de brukar lugna ner sig efter ett tag när den svagaste har förstått att det är den andra honan som bestämmer.

ja hade samma problem som dig, så ja tror inte detta har med att din hane dog

mvh Andreas
#6 - 10 april 2006 23:21
[quote=andreassofus]hur länge har du haft fiskarna i akvariet???
har du ingen hane i???
ja tror bara att hon vill visa att det är hon som bestämmer. de brukar lugna ner sig efter ett tag när den svagaste har förstått att det är den andra honan som bestämmer.

ja hade samma problem som dig, så ja tror inte detta har med att din hane dog

mvh Andreas[/quote]

Heisann! :)

Jeg har hatt dem i litt over en måneds tid, tror jeg... derfor jeg synes det var litt rart at oppførselen kom nå, om det hadde vært for å merke revir ville jeg trodd hun skulle gjort det tidligere? Men kanksje ikke... hvor lenge holdt dine på å krangle/slåss? Det kan absolutt stemme som du sier, ettersom at den som blir angrepet ikke tar igjen i det hele tatt.
Jeg hadde en hann også, men han døde nå i helgen :( Tror det var av innvendig svulst, men jeg er ikke sikker.. planen var å kjøpe en ny hann, og kanskje en eller to hunner til, men jeg får ikke studielån før på onsdag. Og nå er jeg ikke helt sikker på om jeg vil ta sjansen på å kjøpe flere enn en hann. Om jeg kjøper en hann (og kanksje noen hunner), tror du det vil kunne gå bra å flytte den aggressive fisken tilbake igjen da? Den liker absolutt ikke å flyttes på, så jeg vil ikke stresse den altfor mye unødig...
#7 - 11 april 2006 08:52
hej!! ja tror min höll på så i en vecka.
ja skulle tro att hon blir lite lugnare om du köper ett par nya segelfensmolly.. i alla fall om du köper en hane till, eller kanske 2 hanar
#8 - 11 april 2006 10:22
[quote=andreassofus]hej!! ja tror min höll på så i en vecka.
ja skulle tro att hon blir lite lugnare om du köper ett par nya segelfensmolly.. i alla fall om du köper en hane till, eller kanske 2 hanar[/quote]

Da skal jeg kjøpe noen nye på onsdag :)

Tusen takk for råd alle sammen! :)
#9 - 11 april 2006 10:27
[quote=desiredillusion]Da skal jeg kjøpe noen nye på onsdag :)

Tusen takk for råd alle sammen! :)[/quote]

berätta gärna hur de går sen när du har köpt dom :)
#10 - 19 april 2006 22:07
Oppdatering...

Heisann...
skulle jo oppdatere når jeg hadde fått kjøpt noen nye seilfinnemolly... har dere fått med dere at SAS streiket (igjen...) forrige helg? Vel, på grunn av det hadde ikke fiskene som var bestilt inn til forrige onsdag ankommet butikken. Mén, de kom igår kveld, og skal nå stå i karantene i én uke, så blir vi å kjøpe hjem noen :) Så da håper jeg det MollyDolly roer seg litt....

Annons