äggen äts upp

#1 - 19 april 2009 17:47
Hej !
Jag har ett par zebraciklider som lägger ägg ca 2 gånger i månaden men när dom laggt äggen vaktar dom äggen och så men efter ca 3 dagar så börjar dom äta upp dom. Varför gör dom så ?
#2 - 19 april 2009 18:39
Efter ca tre dagar ska de kläckas, men kanske är det så att de av nå´n anledning inte kläcks (obefruktade t.ex), och då äter de nog upp dem istället, för att få tillbaka energi.
#3 - 19 april 2009 19:08
Micke_A skrev:
Efter ca tre dagar ska de kläckas, men kanske är det så att de av nå´n anledning inte kläcks (obefruktade t.ex), och då äter de nog upp dem istället, för att få tillbaka energi.

men går de att se på nått sätt om äggen är befruktade för den första dagen brukar äggen vara genomskilniga sen nästa dag är dom vita
#4 - 19 april 2009 20:35
jonis5 skrev:
men går de att se på nått sätt om äggen är befruktade för den första dagen brukar äggen vara genomskilniga sen nästa dag är dom vita

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Blir äggen vita är dom obefruktade[/COLOR][/FONT]
#5 - 19 april 2009 20:49
jonis5 skrev:

Du kanske har två honor?
#6 - 20 april 2009 20:16
Micke_A skrev:
Du kanske har två honor?

I affären sa dom att de va en hona och en hane :S
hur ser jag lättast skillnad på om de e kille eller tjej ?
#7 - 21 april 2009 06:02
jonis5 skrev:
I affären sa dom att de va en hona och en hane :S

hur ser jag lättast skillnad på om de e kille eller tjej ?

http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=212&SOK=1

Annons