Ägg på vintern ?

#1 - 9 oktober 2004 08:31
Jag väntar på en sändning av ägg från Argentina. Är det för kallt i Sverige att ta emot ägg nu ? Är det bättre att avvakta våren och beställa då ?

Guy
#2 - 9 oktober 2004 08:39
coolt, visste inte att man kunde beställa ägg :p
Har du lång transportstrecka så får du nog ha äggen i en frysväska som är varm (behåller värmen) och sedan ha dem varmt... för kallt, vet jag inte ?
#3 - 9 oktober 2004 08:44
Nej det är inte guldfiskägg utan bottenlekande killis. Äggen förvaras i torv. Kläcks efter 6 - 12 veckor, lie olika beroende av art.
http://www.aquabid.com/cgi-bin/auction/closed.cgi?view_closed_item&fwkillifishe1097246434

Guy
#4 - 9 oktober 2004 09:12
k... låter spännande... men blir det inte dyrt med frakten? och kanske luras dem? Jag personligen hade inte vågat
Men det är ju jätteskoj att ni vågar, jag e nog lite feg och återhållsam när det gäller att handla på nätet...
#5 - 9 oktober 2004 10:00
Även jag väntar också på ägg från fjärran.
Och jag hoppas att de klarar sej.
Om de skickas med rek tar jag dem till hemadressen. Om de skickas med ordinarie post tänker jag ta dem till jobbadressen eftersom jag bor i villa. Men på något sätt klarar ju äggen flygtransporten från andra världsdelar.
Men även jag börjar bli orolig för hösttemperaturerna...
Men vintern är ju så lång så man får väl ta smällen om det går fel men jag tror outvecklade ägg klara sej ganska bra.
#6 - 11 oktober 2004 05:30
Jag tycker som Erik!
Vintern är för långt borta för att jag ska orka vänta. Jag har chansat och beställt ägg.

Mvh
/Ingela

PS:
Jag lekte med tanken att min mamma skulle få ta med sig ägg hem när hon åker till Thailand nästa vecka men gav snabbt upp ide'n. Tänk er mamma i den Thailändska tullen med en liten brun påse: "No it is no drugs, it is fish eggs!!!" DS

Annons