ägg?

#1 - 18 april 2009 17:34
Idag såg jag på akvariets glas och på olika växters blad en himla massa vitgenomskinliga kulor. Vad kan detta vara? De enda fiskar jag har i akvariumet är platyn, neontetror, pansarmalar och 2 andra malar som jag tyvärr glömt bort vad de heter. Och så har jag 2 räkor.

Neontetrorna är sjuka om det kan vara nåt från nån "parasit". Jag har skrivit om dessa neontetror tidigare men har inte kunnat lista ut vad det är.

http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=130063

De har jag gett sera costapur. Tycker att några blivit bättre medan andra inte. Några verkar inte smittade alls.

MVH
Camilla
#2 - 18 april 2009 17:59
Låter som pansarmals ägg, det är typiska ställen som du beskriver som dom lägger ägg på:d
#3 - 18 april 2009 18:32
Nä vad kul!! Hoppas på det :D Finns det chans nu att jag får små pansarmalar om det är pansarmalsägg? :) Behöver jag göra någonting i sådana fall?
#4 - 18 april 2009 21:23
gå in på forumet om malar,skriv metallpansarmal i sökrutan så kommer många sidor om deras ägg å yngel, jag tog bort äggen med ett rakblad å la dom i egen burk med syresten så de inte skulle bli uppätna av övrig fisk å äppelsnäckor,fick utav dessa sen 39 överlevande yngel,men gå gärna in på malforumet där finns en hel del liknande frågor å många svar,lycka till

Annons