AGA Aquascaping Contest 2005

#1 - 27 juni 2005 06:38
Tänkte slå ett slag för AGA Aquascaping Contest 2005! Vilka tänker ställa upp? Bilderna skall vara insända den 15 september, men har man ett akvarie som är i trim nu så kan det vara dumt att vänta med fotograferingen till efter sommarens värmebölja och semesterns vanvård.

Se:
http://showcase.aquatic-gardeners.org/2005.cgi

Jag tog bilder på mitt stora akvarie igår och tänker ställa upp i största klassen. Bilderna blev fantastiskt bra men de räcker dessvärre inte upp i klass med Senske-brödernas mördande konkurrens (se länk nederst).

En av förra årets vinnare i största klassen:
http://showcase.aquatic-gardeners.org/2004.cgi?&Scale=514&op=showcase&category=0&vol=3&id=141
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 27 juni 2005 06:47
Vore ju kul om några svenskar fick framträdande placeringar i en sådan tävling.
Själv är jag väl inte helt betagen av akvariet på länken du bifogade (men det var ju juryn och det är ju det som räknas:D ). Tycker att ser för nyplanterat ut och så gillar jag inte vitt grus.
#3 - 27 juni 2005 08:57
Jag ska nog vara med som vanligt, även om akvariet just nu inte ser så lovande ut. Förra året hade jag något unikt att tillföra med min lila bakgrund, men iår kommer det bara bli en Iwagumi med nålgräs vilket man har sett måååååånga gånger förr...
#4 - 27 juni 2005 10:19
Jag har redan fotat karet. Dessutom har jag lagt ner det. Men bilderna skall givetvis vara med i tävlingen.
MVH
Magnus
#5 - 27 juni 2005 16:26
Får jag ordning på nålgräset så tänkte jag ställa upp...

Det ser ut som skit just nu men det är ju långt till September :)
#6 - 27 juni 2005 20:05
[QUOTE=Kjell Fohrman]Vore ju kul om några svenskar fick framträdande placeringar i en sådan tävling.[/QUOTE]
Ja, än så länge är det ju bara Defdac som lyckats med den bedriften...

[QUOTE=defdac]Förra året hade jag något unikt att tillföra med min lila bakgrund, men iår kommer det bara bli en Iwagumi med nålgräs vilket man har sett måååååånga gånger förr...[/QUOTE]
Jaha, du har slängt ut roten till fördel för stenar alltså...

[QUOTE=Tropfrog]Jag har redan fotat karet. Dessutom har jag lagt ner det. Men bilderna skall givetvis vara med i tävlingen.[/QUOTE]
Hoppas att du återfår förståndet och börjar med riktiga växtakvarier igen snart...

[QUOTE=oveb]Får jag ordning på nålgräset så tänkte jag ställa upp...
Det ser ut som skit just nu men det är ju långt till September :)[/QUOTE]
När man måste resonera så brukar månaderna gå ack så fort...

Känns skönt att ha bilder redan nu, som garanti liksom, blir akvariet bättre är det bara att ta nya bilder. :-)
#7 - 27 juni 2005 20:23
Så resonerar en optimist :) Blir dagligen förbryllad över hur fort förändringar sker så nog borde det gå att mickla ihop lite schyssta bilder innan sep !
#8 - 28 juni 2005 19:38
Själv är jag väl inte helt betagen av akvariet på länken du bifogade (men det var ju juryn och det är ju det som räknas ).
Nej, jag håller med. Tyckte inte det var någon höjdare. Jag har dessvärre sällan samma åsikter som jurun i tävlingarna :confused:
#9 - 28 juni 2005 20:02
[QUOTE=BluesBoy]
Själv är jag väl inte helt betagen av akvariet på länken du bifogade (men det var ju juryn och det är ju det som räknas ).
Nej, jag håller med. Tyckte inte det var någon höjdare. Jag har dessvärre sällan samma åsikter som jurun i tävlingarna :confused:[/QUOTE]

Säger detsamma. Jag kan hitta många andra som jag tycker var mycket snyggare. Förstår inte riktigt juryn i det avseendet. Men däremot tycker jag Oliver Knotts 560l som blev "best of show" förtjänade det.
http://showcase.aquatic-gardeners.org/2004.cgi?&Scale=514&op=showcase&category=0&vol=3&id=8
Så ska det se ut! ;)

Jag kommer nog inte delta. Just nu är akvariumet inte särskilt vackert och jag jobbar fortfarande på det. Planerar att inhandla lite mer ljus och nya växter och designa om det helt. Kanske med hjälp av ett mirakel så hinner jag men jag tror inte det. :)
#10 - 5 juli 2005 18:04
Hur långt tillbaka får bilderna vara tagna?.. kan jag tex ställa upp me dom bilderna jag har här på zpet?(tagna i höst efter förra tävlingen).. efter mitt uppehåll denna vinter pga utlandsresa har jag inte så mycket att komma med. Har bara ganska lätta "zoo-växter" än så länge...
karet idag:
http://photos1.blogger.com/img/220/2321/1024/trimmat.jpg

annars får man la beställa hem lite mer krävande om det är det dommarna går igång på..
#11 - 5 juli 2005 18:35
Du är tillbaka med full kraft ser jag :) [:-106]
#12 - 7 september 2005 06:43
Bara en vecka kvar!!!

[QUOTE=petnym]Tänkte slå ett slag för AGA Aquascaping Contest 2005! Vilka tänker ställa upp? Bilderna skall vara insända den 15 september, men har man ett akvarie som är i trim nu så kan det vara dumt att vänta med fotograferingen till efter sommarens värmebölja och semesterns vanvård.

Se:
http://showcase.aquatic-gardeners.org/2005.cgi

[/QUOTE]

Bara en vecka kvar!!!
#13 - 7 september 2005 07:12
Skönt att man kunde faxa/scanna "photo release"-pappret.
#14 - 7 september 2005 21:34
Nu har jag också bara "photo release"-pappret kvar att skicka in!

Vilka mer kommer delta i årets stora Aquascaping-happening?
#15 - 8 september 2005 10:47
Jag var dum nog att inte hålla fast vid din rekomendation,

"Bilderna skall vara insända den 15 september, men har man ett akvarie som är i trim nu så kan det vara dumt att vänta med fotograferingen till efter sommarens värmebölja och semesterns vanvård"

Jag trodde i min enfald att akvariet skulle vara OK även efter semestern, men ack, akvariet har gått ned väldigt mycket, så det får bli till nästa år.
#16 - 8 september 2005 10:54
[QUOTE=NE]Jag var dum nog att inte hålla fast vid din rekomendation,

"Bilderna skall vara insända den 15 september, men har man ett akvarie som är i trim nu så kan det vara dumt att vänta med fotograferingen till efter sommarens värmebölja och semesterns vanvård"

Jag trodde i min enfald att akvariet skulle vara OK även efter semestern, men ack, akvariet har gått ned väldigt mycket, så det får bli till nästa år.[/QUOTE]

Åh, nej... :-| Litade du inte på min erfarenhet? Akvariet ser alltid sämre ut efter semestern...
#17 - 9 september 2005 16:36
Litade och litade, jag trodde att det nog skulle gå bra:

Mindre ljus lite extra gödning innan vi åkte, det så hemskt ut när vi återvände nästan 3 veckor senare, nästan inga blad kvar på växterna och långa taniga stänglar.

Man får vad man förtjänar :) .
#18 - 9 september 2005 18:01
Inga fler som tänkt vara med? (Underligt med tanke på hur många växtakvarister det poppat upp ur jorden de senaste två åren...)
#19 - 9 september 2005 18:19
Jag försöker få till något under helgen, fick stenarna ifrån aquaristic idag tack vare lite dpd-tracking :)
#20 - 9 september 2005 18:23
[QUOTE=oveb]Jag försöker få till något under helgen, fick stenarna ifrån aquaristic idag tack vare lite dpd-tracking :)[/QUOTE]
Jag såg det tidigare idag på din blog... :-)

Det krävs nog lite tankemöda att få ordning på de där stenarna...
#21 - 9 september 2005 18:59
[QUOTE=petnym][QUOTE=oveb]
Det krävs nog lite tankemöda att få ordning på de där stenarna...[/QUOTE]

Skulle nog tro det !!!
#22 - 2 november 2005 05:25
Den nionde november annonseras vinnarna. Ska bli väldigt roligt att se.
#23 - 2 november 2005 07:22
edit:
fel tråd...
#24 - 9 november 2005 06:46
Idag skall bidragen presenteras!

Blir intressant surfning när jänkarna öppnar sidan...
#25 - 9 november 2005 08:06
Ajaj Karen Randall gillar inte Iwagumis och fiskar som stimmar snyggt, vilket jag försökte få till. Hon låter nästan arg när hon bara kan racka ner på att jag lät lilypipen vara kvar och lyckades få till lite bra ljus 8)
#26 - 9 november 2005 08:25
[QUOTE=defdac]Ajaj Karen Randall gillar inte Iwagumis och fiskar som stimmar snyggt, vilket jag försökte få till. Hon låter nästan arg när hon bara kan racka ner på att jag lät lilypipen vara kvar och lyckades få till lite bra ljus 8)[/QUOTE]
Hon sågade ditt bidrag vid fotknölarna... Jaja, bättre lycka nästa gång...

Jag är själv rätt nöjd med kommentarerna på mitt bidrag. (Antar att Mike Senske's kommentar inte var sarkastisk)

Länk:
http://showcase.aquatic-gardeners.org/2005.cgi?&Scale=514&op=showcase&category=0&vol=3&id=5
Kjell Fohrman
Administrator
#27 - 9 november 2005 08:43
LIte underligt men när jag gick in på huvudlänken till sidan så kan jag inte se fotona (bara ett rött kors istället) men klickar jag på Petnyms länk till hans akvarium på sidan då syns hans foton (riktigt snyggt för övrigt).
#28 - 9 november 2005 08:47

Jag är själv rätt nöjd med kommentarerna på mitt bidrag. (

Det förstår jag, för det var hård konkurrens i din klass. Jag tyckte mig se en väldig lek/experiment-lusta bland de större akvarierna. Fräscht och roligt.
#29 - 9 november 2005 10:18
Ja nu har man att göra när man kommer hem. Många bidrag att syna och inspireras av
#30 - 9 november 2005 10:55
Jeg var meget imponert over alt som var i kategoriene Small gardens og Paludarium, mye flott og frisk kar der! Og selvsagt greit fornøyd med førsteplassen i Biotop
#31 - 9 november 2005 11:07
[QUOTE=defdac]Ajaj Karen Randall gillar inte Iwagumis och fiskar som stimmar snyggt, vilket jag försökte få till. Hon låter nästan arg när hon bara kan racka ner på att jag lät lilypipen vara kvar och lyckades få till lite bra ljus 8)[/QUOTE] Jag är absolut ingen expert på "Aquascaping" bara glad amatör. Men defdac om du "bara" ha skickat in detta photo så kan jag förstår domaren. Det syns inte så mycket av Iwagumi-layouten. Gräset skuggar nästan allt. Nästa gång borde du be någon att blåsa med hårtork på ytan istället (om det nu funkar) så slipper du helt fel fokus ifrån domaren och betraktaren.

Ditt bidrag är fint och minimalitiskt men det finns något som saknas, jag tror att det är "vildvuxet/okontrollerad" gräsmattan som skugga själva stenlayouten...

Inte för att jag skulle kunna fixa det bättre... bara som någon slags konstruktivt kritik som domaren borde i egentligen har kommit med...

Hejhopp. ralp
#32 - 9 november 2005 12:15
Faktum är att jag på begäran av sambon faktiskt var och klippte fram stenarna lite så det hade kunnat vara värre och jag hade stått och rotat i akvariet en hel förmiddag så blodsockret medgav inget strul med hårfön. Jag tog bort utblåset i Photoshop samt speglade vågskvalpet, men den bilden fick jag ta bort.

Jag hade även bilder med bättre upplysta skuggor men hela intrycket med stimmet som simmar mot solstrimman var det som var mitt aquascapes highlight, mitt kort i skjortärmen - som tydligen fick Karen att se rött. Utan solstrimman och med bättre upplysta skuggor blev det väldigt platt.

Hon uttrycker att hon inte gillar den här typen av Iwagumis på ett bidrag som genomförde Iwagumiidén mycket bättre än vad jag lyckades med:
http://showcase.aquatic-gardeners.org/2005.cgi?&Scale=258&op=showcase&category=0&vol=0&id=82
Här visar hon även att hon inte gillar fisk som stimmar, eftersom det tydligen är onaturligt:
http://showcase.aquatic-gardeners.org/2005.cgi?&Scale=258&op=showcase&category=0&vol=0&id=81
Henns favoritburk i ADA 2005 var dessutom det mest onaturliga aquascapet i hela den tävlingen.

Så ptja. Jag tar hennes onödigt bitska kommentar ganska lugnt och är väldigt nöjd faktiskt, äntligen kan jag lägga Iwagumi-scapning i erfarenhetsmappen och börja sikta på nya typer av scapes.
#33 - 9 november 2005 12:17
[font=Comic Sans MS][color=red]"Please remember that this is an aquascaping contest, not a contest for fancy lighting techniques. If you need to explain why a piece of equipment is in the tank, it probably shouldn't be there. While your lighting gives the tank a moody feel, it doesn't make it easy to evaluate your aquascape technique. " ---Karen Randall[/color][/font]

[color=#ff0000][font=Comic Sans MS][color=blue]Den var inte hygglo Defdac :D[/color][/font] [/color]
#34 - 9 november 2005 12:19
Det är bra för moralen att tryckas ner i skorna ibland 8)
#35 - 9 november 2005 12:27
[QUOTE=defdac]Hon uttrycker att hon inte gillar den här typen av Iwagumis på ett bidrag som genomförde Iwagumiidén mycket bättre än vad jag lyckades med[/QUOTE]
Ja, det är ju en "bedömningssport" så juryn måste ju tillåtas ha en åsikt... (Skall du klara din jury-roll i Aqua botanics tävling utan att favorisera Iwagumis före holländska layouter?)
#36 - 9 november 2005 12:28
[QUOTE=Hanzo]Jeg var meget imponert over alt som var i kategoriene Small gardens og Paludarium, mye flott og frisk kar der! Og selvsagt greit fornøyd med førsteplassen i Biotop[/QUOTE]
Hade missat att det var norsk vinst i den klassen... Grattis Hanzo!
#37 - 9 november 2005 12:32

Ja, det är ju en "bedömningssport" så juryn måste ju tillåtas ha en åsikt... (Skall du klara din jury-roll i Aqua botanics tävling utan att favorisera Iwagumis före holländska layouter?)

Du menar att du tycker att jag bör favorisera Iwagumis framför Holländska akvarier, precis som Karen?

Nej så fungerar inte jag, dessutom är det 25 parametrar i Aquabotanictävlingen som väldigt krasst besvarar 25 detaljer med aquascapet. Ett risigt Iwagumi blir lätt slaget av ett prunkade Holländskt akvarium med det konceptet.
Kjell Fohrman
Administrator
#38 - 9 november 2005 12:49
[QUOTE=petnym][QUOTE=Hanzo]Jeg var meget imponert over alt som var i kategoriene Small gardens og Paludarium, mye flott og frisk kar der! Og selvsagt greit fornøyd med førsteplassen i Biotop[/QUOTE]
Hade missat att det var norsk vinst i den klassen... Grattis Hanzo![/QUOTE]

Instämmer stort grattis från mig också:D
och till vår granne i öster som blev tvåa i samma klass.
#39 - 9 november 2005 13:32
Eh.. vad är definitionen på ett Iwagumi aquascape??

Kan inte påstå att jag gillar Defdacs tävlingsbidrag, även om den råkar vara en perfekt Iwagumi. Men Karen är lite väl stygg i sin bedömning. Fiskar som stimmar är väl hur naturligt som helst?

/Johan
#40 - 9 november 2005 13:37

Eh.. vad är definitionen på ett Iwagumi aquascape??

Iwagumi betyder typ "placering av stenar", dvs användandet av stenarna och deras placering är viktigt. På samma sätt finns det Ryoboku "placering av träd" där användadet av rötterna är viktigt, typ mitt älghornsakvarium som placerat sig bra i några tävlingar.

Kan inte påstå att jag gillar Defdacs tävlingsbidrag, även om den råkar vara en perfekt Iwagumi. Men Karen är lite väl stygg i sin bedömning.

Grejjen är nog att jag döljer en ganska sunkig layout och lite halvrisigt gräs med belysningsfinesser och schysst placering av fiskar. Tror det är lite det hon menar och genomskådat och det stämmer egentligen väldigt bra.
#41 - 9 november 2005 14:05
[QUOTE=defdac]Du menar att du tycker att jag bör favorisera Iwagumis framför Holländska akvarier, precis som Karen?[/QUOTE]
Av det jag sett så verkar hon bedömma rättvist, och hon anlitas ju som jury-medlem av både AGA och ADA så man får förmoda att hon besitter en hel del kompetens...

Förövrigt tror jag inte ditt bidrag hade placerat sig oavsett jury...
#42 - 9 november 2005 14:25
Vad är det med mig och vinnare? Tycker inte att någon av vinnarna var sådär "överväldigande". Dock vackert. Men det klickar inte mellan mej och akvariet så att säga. :)
#43 - 9 november 2005 14:40
[QUOTE=defdac] ... Här visar hon även att hon inte gillar fisk som stimmar, eftersom det tydligen är onaturligt:
http://showcase.aquatic-gardeners.org/2005.cgi?&Scale=258&op=showcase&category=0&vol=0&id=81[/QUOTE][QUOTE=ralp: Citat-Karen] ...
I even like that you have allowed your fish to swim and behave naturally rather than the current and highly artifical fad of "scaring" them into schooling in the center of the tank.[/QUOTE][QUOTE=Jodahl] ... Fiskar som stimmar är väl hur naturligt som helst?[/QUOTE]
OFFTOPIC: Jag håller med Jodahl. Fast det gäller väl inte alla arter. Just de Boraras maculatus som hon syftar på går väl aldrig att skrämmas för att stimma. Inte ens om man ville göra det. Det kan iallafall mina stygga Honungsguramis och jag intygar. :D

Hejhopp. Ralp
#44 - 9 november 2005 17:10

Förövrigt tror jag inte ditt bidrag hade placerat sig oavsett jury...

Nej det är nog så tyvärr. Jag frågade just Carlos som jag brukar emaila med och det var just stenarrangemanget och det överväldigande gräset som helt enkelt var fult, och det uppfattades nog som lite arrogant att försöka dölja det med lite häftigt ljus.

Nåväl, bara att se till att få fart på burken och försöka på något nytt. Upplysta bakgrunder är jag dock svag för så det lär nog bli en hel del ljuseffekter framöver också, men kanske lite bättre växtarrangemang också =)
#45 - 9 november 2005 17:25
Nåväl, bara att se till att få fart på burken och försöka på något nytt. Upplysta bakgrunder är jag dock svag för så det lär nog bli en hel del ljuseffekter framöver också, men kanske lite bättre växtarrangemang också =)
Så ska det låta :)
Det skulle ha varit tokkul att se ditt bidrag med en annan färg/nyans på bakgrunden utan att ändra ljussättningen. Kanske något åt svart-orange så det infallande ljuset kom mer till sin rätt (häftigt trix för övrigt).

Just den låga bottenregionen med lite grodperpektiv tillsammans med den stora lila ytan tror jag var lite nerköp i bedömningen (som jag skulle bedömma). Annars var scapen ruggigt clean och fräsch i mina ögon *tummen upp*
#46 - 9 november 2005 17:38
Ja någon baby/himmelsblå skulle jag vilja testa, och ja det hade nog blivit riktigt coolt med orange kanske med lite rött ljus nertill och bränna det oranga till vitt högst upp. Men jag hade bara den fisrosa tapeten i det rummet att leka med för tillfället.

Man kanske ska slänga ut lite bilder innan tävlingarna och fråga efter lite tips istället för att göra som jag gjorde nu. Det har ju gått lysande för flera som haft dagböcker på nätet och hela tiden visat hur allt ser ut (tänker på James Hoftiezer och nu senast PJan). Men jag tycker ändå det är lite kul att presentera scapes via tävlingar för första gången, lite debutering sådär istället för att få se "skåpmat".
#47 - 9 november 2005 18:02
Egentligen är jag väl något bättre på växter än på fotografering och aquascaping. För att summera så fick jag iallafall ett gott omdöme, att jag fått med tillräckligt med rött. Vilket jag själv förståss inte håller med om, jag hade hoppats på avsevärt mer av r.macaranda vid fotoögonblicket.

http://showcase.aquatic-gardeners.org/2005.cgi?&Scale=258&op=showcase&category=0&vol=2&id=127

MVH
Magnus
Kjell Fohrman
Administrator
#48 - 9 november 2005 18:02
Om ni nu inte svenskarna har nått så där lysande framgångar i årets tävling så kommer ni säkert att ha lite större chanser i den foto/akvarietävling här på Zoopet om snyggaste växtakvariet och snyggaste biotopakvariet som vi har planerat framöver.

Konkurrensen blir här betydligt mindre, priserna lika fina, men prestigen av en vinst blir kanske inte lika hög.
#49 - 9 november 2005 18:14
Om ni nu inte svenskarna har nått så där lysande framgångar i årets tävling så kommer ni säkert att ha lite större chanser i den foto/akvarietävling här på Zoopet om snyggaste växtakvariet och snyggaste biotopakvariet som vi har planerat framöver.
Bara för "Goldisar" då eller?
#50 - 9 november 2005 18:15
Var kan man hitta ditt bidrag defdac?
Kjell Fohrman
Administrator
#51 - 9 november 2005 18:16
[QUOTE=BluesBoy]
Bara för "Goldisar" då eller?[/QUOTE]
Jepp det är ju de som betalar priserna och dessutom ser till att vi har råd att ha mer än 6.500 foton liggande på Zoopet.
#52 - 9 november 2005 18:16
[QUOTE=Lynxx]Var kan man hitta ditt bidrag defdac?[/QUOTE]Här:
http://showcase.aquatic-gardeners.org/2005.cgi?&Scale=258&op=ishowcase&category=0&vol=2
#53 - 9 november 2005 18:41
[QUOTE=Kjell Fohrman]Om ni nu inte svenskarna har nått så där lysande framgångar i årets tävling så kommer ni säkert att ha lite större chanser i den foto/akvarietävling här på Zoopet om snyggaste växtakvariet och snyggaste biotopakvariet som vi har planerat framöver.[/QUOTE]
Det ser jag fram emot... Vi har ju ett 50-tal växtakvarister här på zoopet som borde komma ur garderoben...
Kjell Fohrman
Administrator
#54 - 9 november 2005 18:45
[QUOTE=petnym][QUOTE=Kjell Fohrman]Om ni nu inte svenskarna har nått så där lysande framgångar i årets tävling så kommer ni säkert att ha lite större chanser i den foto/akvarietävling här på Zoopet om snyggaste växtakvariet och snyggaste biotopakvariet som vi har planerat framöver.[/QUOTE]
Det ser jag fram emot... Vi har ju ett 50-tal växtakvarister här på zoopet som borde komma ur garderoben...[/QUOTE]

Jo, och dessutom är ju fotokunnadet rejält i ökande vilket inte minst kan ses i Zoopets nuvarande fototävling. Så kombinationen kan bli suverän.

Gillade för övrigt ditt akvarium (även om jag är allergisk mot all synlig teknisk apparatur). Det var betydligt bättre än både tvåan och trean.
Men samken är ju som baken, dvs delad.

Lite märkligt förövrigt att jag bara kan se fotona på de länkar som läggs in i denna tråd, men inte om jag går in huvudsidan direkt (då blir det bara röda kryss av fotona)
#55 - 9 november 2005 19:11
[QUOTE=Kjell Fohrman]
Lite märkligt förövrigt att jag bara kan se fotona på de länkar som läggs in i denna tråd, men inte om jag går in huvudsidan direkt (då blir det bara röda kryss av fotona)[/QUOTE]

Jag tror du var inne första gången när de höll på att uppdatera siten och du ha du råkat få en gammel-sida i cachen...

Städa den och försök igen
Kjell Fohrman
Administrator
#56 - 9 november 2005 20:44
[QUOTE=oveb][QUOTE=Kjell Fohrman]
Lite märkligt förövrigt att jag bara kan se fotona på de länkar som läggs in i denna tråd, men inte om jag går in huvudsidan direkt (då blir det bara röda kryss av fotona)[/QUOTE]

Jag tror du var inne första gången när de höll på att uppdatera siten och du ha du råkat få en gammel-sida i cachen...

Städa den och försök igen[/QUOTE]
Hjälpte tyvärr inte - men strunt samma - det är ju inte det som denna tråd skall handla om - sorry om jag stal den
PatrikMalmo
#57 - 9 november 2005 22:05
Hmm. Många granna kar helt klart, och det är bara att gratulera pristagarna!! :) Känns ändå lite som om det är dags att bruka allvar för min del, och faktiskt se till att fota lite... *lat och fullastad med annat jobb*

Men, men. Nästa år i Jerusalem, eller nått. :)

Hilsen,

P
#58 - 9 november 2005 22:14
Granna ?? Absolut ! Sporrande ?? Jäpp !!

Och visst hade det gått att klara sig undan sistaplatsen !
#59 - 10 november 2005 12:07
[QUOTE=defdac]Nej det är nog så tyvärr. Jag frågade just Carlos som jag brukar emaila med och det var just stenarrangemanget och det överväldigande gräset som helt enkelt var fult, och det uppfattades nog som lite arrogant att försöka dölja det med lite häftigt ljus.[/QUOTE]
Och om inte annat så kan du ju glädja dig åt att du är världens 55:e främsta växtakvarist, eller hur det nu var... :)
#60 - 10 november 2005 12:17

Och om inte annat så kan du ju glädja dig åt att du är världens 55:e främsta växtakvarist, eller hur det nu var...

Haha ja och jag har ett certifikat på det också *himlar med ögonen* =P

Irriterande bara att det finns 100 burkar som är snyggare som ligger på en lägre placering än mig.
#61 - 10 november 2005 13:21
shit, jag blev lite besviken när jag såg årets deltagare. Visst, det fanns många snygga, men jag trodde att ögonen skulle trilla ur mer än en gång. Det gjorde dom inte.
Är det kanske jag som hade förstora förväntningar?
Bra jobbat alla svenskar som deltog. Tycker ni gjort ett skitbra jobb, kul att även se lite nya svenska deltagare, som jag tidigare inte märkt!
Trist att det inte var nån svensk med i "miniklassen". Jag ska faen vara med där nästa år. (om jag inte missar intagningen igen då).
Bra jobbat i alla fall!
#62 - 6 december 2005 08:31
Här de 7 bästa med högre upplösta bilder:
http://www.adaeuro.com/gallery.asp?g_id=9
#63 - 6 december 2005 09:10
[QUOTE=defdac]Här de 7 bästa med högre upplösta bilder:
http://www.adaeuro.com/gallery.asp?g_id=9[/QUOTE]
Defdac, Nu har du väl ändå blandat ihop tävlingarna med varandra! Tråden rör AGA's tävling, men de 7 bästa du länkar till är från ADA's tävling...
#64 - 6 december 2005 14:00
wow, #1 var otroligt ball. Väldigt artificiell, men jag älskar designer som ser ut som miniatyrlandskap ovan vatten. Så abstrakt underbart.
#65 - 6 december 2005 14:03

Defdac, Nu har du väl ändå blandat ihop tävlingarna med varandra!

Helt rätt, och ändå gjorde jag en sökning på ADA 2005 just för att undvika det här misstaget.

Annons