Afrikansk fjärilsfisk med Zebrapleco?

#1 - 30 januari 2020 23:26
Hej!

Undrar om det går att kombinera dessa två i samma akvarium där båda kan trivas? Tänker mig medelmycket ljus som är hyfsat planterat med mycket gömställen, sandsubstrat. Inte överdriven cirkulation men ändå inte stillastående, ett filter + powerhead tänker jag mig. Kanske 10ggr akvariets volym i cirkulation. Vad tror ni?
#2 - 31 januari 2020 14:52
Hur stort är akvariet? Tror att det blir svårt att få till en lugn zon åt fjärilsfiskarna om akvariet är relativt litet.
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 31 januari 2020 16:09
Tycker inte heller att de passar så bra ihop för som Tyko skriver behöver fjärilsfiskarna en lugn zon och zebraplecons akvarie kan gärna "storma rejält.
#4 - 31 januari 2020 17:16
[QUOTE=Tyko;n2413144]Hur stort är akvariet? Tror att det blir svårt att få till en lugn zon åt fjärilsfiskarna om akvariet är relativt litet.[/QUOTE]

[QUOTE=Kjell Fohrman;n2413147]Tycker inte heller att de passar så bra ihop för som Tyko skriver behöver fjärilsfiskarna en lugn zon och zebraplecons akvarie kan gärna "storma rejält. [/QUOTE]

Jag hör er, ställde frågan med viss optimism även om jag var rätt säker på svaret. Kommer tyvärr bara ha plats för ett akvarium, som får storleken 90x40x30 (LxBxH).
#5 - 4 februari 2020 23:15
[QUOTE=Twix;n2413151]
Jag hör er, ställde frågan med viss optimism även om jag var rätt säker på svaret. Kommer tyvärr bara ha plats för ett akvarium, som får storleken 90x40x30 (LxBxH).
[/QUOTE]

Då får du vackert välja. :)

Annons