Affärer med Tangnyika nära dalarna?

#1 - 7 juli 2007 12:40
ja ganska enkel fråga. Finns det någon bra affär med bra tanganyikautbud i närheten av dalarna?
Kan tänka mig i Västerås, örebro och liknande..
Letar efter Lamprologus stappersi men ingen av mina lokala butiker kan ta hem den.. Har ni sett nån i nån affär nyligen så hojta till:)
Tack på förhand!

/Hans
#2 - 7 juli 2007 12:44
Här i Bollnäs på mobackes zoocenter har dom lite Tanganyika, men om dom har just den som du är ute efter vet jag inte.

Hälsningar Anneth
Bilagor:
#3 - 7 juli 2007 12:47
aaah har inte ens tänkt åt gävlehållet:) ska kika upp det!!
Tack!
Finns det nån annan bra T-affär i gävle?

/Hans
#4 - 7 juli 2007 13:58
Bollnäs ligger i Hälsingland, 10 mil norr om Gävle,,,

Hälsningar Anneth
#5 - 7 juli 2007 15:23
Anneth skrev:
Bollnäs ligger i Hälsingland, 10 mil norr om Gävle,,,

Hälsningar Anneth

Jo jag kom på det när jag hade gått ifrån datorn. Blandade ihop bollnäs och Sandviken;)

Kom med fler förslag!
Måste ju finnas nån affär neråt och i tex gävle!

/Hans
Bilagor:
#6 - 7 juli 2007 20:03
Men i Örebro finns det ju en bra affär, vad är det dom heter nu igen, är det Malawi Import eller ngt sånt? Nu var det några år sedan som jag var dit sist, men det var alltid en upplevelse att gå runt där och titta på alla fiskar..

Hälsningar Anneth
#7 - 8 juli 2007 09:45
Antar att du menar akvarium malawi? Jo har pratat med dom men dom var på semester så jag vill inte störa;)
Men det är väl det bästa alternativet än så länge...

/Hans
#8 - 8 juli 2007 09:45
weeeiiii mitt 1000:e inlägg:)

/Hans
#9 - 8 juli 2007 10:57
battalionP skrev:
Antar att du menar akvarium malawi? Jo har pratat med dom men dom var på semester så jag vill inte störa;)

Men det är väl det bästa alternativet än så länge...

/Hans

Ja just ja så heter dom, ett himla trevligt ställe är det i alla fall, och dom brukar ju ha en del att välja på när det gäller Malawi & Tangayika så det är ju inte helt omöjligt att dom har just det som du är ute efter.

Hälsningar Anneth
#10 - 11 juli 2007 14:17
Jag antar att kollat i Ludvika han brukar kunna ha lite av varje:p

Gävle tja kolla med söders zoo och Brynäs zoo i valbo de kan kanske ha det du söker!

Akvariekällaren i Örebro ligger vägg ivägg med aqvarium malawi är också ett tips

Royal zoo Västerås är å bra att kolla med:)

Finns säkert fler men dessa butiker tycker jag är bra att ha och göra med.

Ja visst ja Det finns en i Eskilstuna har glömt namnet men de ska ha lite av varje dock så lämpligt kolla deras tider. Finns säkert nån på zoopet som vet mer om den butiken.:)
#11 - 11 juli 2007 17:53
Jo ludvika har jag hört med. Han bara flinade och önskade mig lycka till;)

Tack för dom! Ska kika upp!!
Ska dock vänta lite så akv. Malawi hinner komma tillbaka från semestern. Om nån ska ha så borde det ju vara dom tycker man...

Men fler tips är välkommna:)

/Hans
Guest
#12 - 13 juli 2007 23:43
battalionP skrev:
Jo ludvika har jag hört med. Han bara flinade och önskade mig lycka till;)

Tack för dom! Ska kika upp!!

Ska dock vänta lite så akv. Malawi hinner komma tillbaka från semestern. Om nån ska ha så borde det ju vara dom tycker man...

Men fler tips är välkommna:)

/Hans

hörde från min syrra att de öppnat djurmagazinet i mora men iofs jag tror inte de ha mycket tanganyika.....konstigt att expert zoo flinade det är ju en av de största i dalarna då.

Vad är det den heter i Leksand då??? vet att det hade rätt bra utbud där fast det var iofs 4-5 år sen har hört att han byggt ut
#13 - 14 juli 2007 00:30
Lutt skrev:
hörde från min syrra att de öppnat djurmagazinet i mora men iofs jag tror inte de ha mycket tanganyika.....konstigt att expert zoo flinade det är ju en av de största i dalarna då.

Vad är det den heter i Leksand då??? vet att det hade rätt bra utbud där fast det var iofs 4-5 år sen har hört att han byggt ut

Leksand?? finns det någon kvar? Silja zoo fanns men inte mer när kom det någon ny nu blev jag nyfiken?:)
#14 - 15 juli 2007 12:31
Jo det måste vara silja Lutt menar. Dom har flyttat helt till borlänge och har inte mycket till akvarieavdelning kvar.

jo jag pratade med ludvika igår igen och han sa att han säkerligen kunde få fram stappersi i höst. det är tydligen lågsäsong nu.
Men jag har nästan bestämt mig för att köra på multisar i stället.. Har 4 stycken i ett litet 45 liters, vore väldigt kul att se skillnad i beteende på stort och litet kar!

/Hans
Guest
#15 - 15 juli 2007 12:46
Jasså la han ner sin i leksand....det är ju inte mycket säsong än för akvariefisk
#16 - 15 juli 2007 14:59
Nej han i Ludvika sa att säsongen brukar vara mellan sep-mars. Men multisar går ju alltid att få tag på;)

Tror det var ca 8-10 år sen han la ner i leksand. är inte säker dock! Han låg ju på kupolen ett tag också men nu har han flyttat igen. men fortfarande i blg.

/Hans

Annons