affärer med diskus??

#1 - 25 september 2004 23:24
hej

jag har nu kollat runt på de verse affärer o grossister som har fina diskus.Problemet är att allt ligger i skåne eller i göteborg-karlstad trakten.

jag som bor i uppsala är det rätt långt att ta sig till dessa ställen. Specielt som att jag är bara 16 och ej tagit körkort.

frågan lyder. finns det några andra ställen i stockholm än akvarielagret o akvarieleasing som har fina diskus till skapliga priser??
#2 - 26 september 2004 03:41
Nästan alla affärer brukar ha några diskus, men de faller inte alltid in under kategorin "fina" och näppeligen heller i kategorin "skapliga priser". Jag tror att du hittar mest för pengarna på Akvarielagret och Akvarieleasing.

Alternativet är att du letar efter privata odlare som brukar kunna leverera lite mer kvalitet för pengarna än vad butikerna ofta har. (Egentligen så är det inget fel på kvaliteten i affärer, men diskus är en relativt skygg fisk som inte gillar att hundratals näsor trycks mot glaset varje dag för att betitta dem. Då tappar de lite färg och står mest i ett hörn och skrämt betraktar den märkliga världen utanför karet).

Annonsbörsen här på Zoopet tycker jag innehåller diskus nästan varje vecka, så du får hålla ögonen öppna.
#3 - 26 september 2004 09:26
någon som känner till några privata odlare i uppsala stockholms området?
#4 - 26 september 2004 10:04
Här har du en kille i broma som odlar.... http://home.swipnet.se/rosengren/discus.htm

Annons