Affärer i stockholm med räkor?

#1 - 7 mars 2008 11:33
tjabba, jag tänkte köpa en räka till mitt 120 liters akvarium, men den enda räkan jag sett i djuräfferrna är Waterfall räkan, vart får man tag på andra sorter? i stockholm
#2 - 7 mars 2008 11:37
Hej. Enligt rapporter här på forumet så finns det i Södermalms akvarieaffär & även i Bromma på akvarielagret. Gå in på deras hemsidor & kolla vad som finns inne. :D

Mvh Eva
#3 - 7 mars 2008 11:54
EvaPeva skrev:
Hej. Enligt rapporter här på forumet så finns det i Södermalms akvarieaffär & även i Bromma på akvarielagret. Gå in på deras hemsidor & kolla vad som finns inne. :D

Mvh Eva

har du möjligtvis deras hemsidor`?
#4 - 7 mars 2008 12:00
Här är kopierat från www.redbee.se som listar olika sorters räkor i affärerna och i Stockholm:
Akvariekällarn
Crystal red, White pearl, Körsbärsräka

Akvarielagret
Crystal red, Orange, Blåa, White pearl, Atyopsis Moluccensis, Rödnosräka, Caridina baubalti "Green", Amano, Körsbärsräka

Arninge Zoo
Crystal red, Crystal black, Orange, Körsbärsräka, Amano, Tigeräka, Humla, Caridina baubalti "Green", yellowstone shrimp, gabon, palmata

Bromma Zoomarknad
Crystal red

CRT Zoologiska
Amano, Crystal red, Crystal black

Södermalms Akvarieaffär
Crystal red, Crystal black, Körsbärsräka, White Pearl, Tigerräka, Orange

Tyresös Djurmagazinet
Crystal red, Orange

Vårbygård Djuraffär
Crystal red

Åkersberga zoo
Körsbärsräka
#5 - 7 mars 2008 12:04
Ansjo är minsann en rediger & hyvens man! Tur vi har han här på zoopet! ;-) ;-)
#6 - 7 mars 2008 12:57
Jag skulle personligen aldrig köpa någonting från Bromma Zoomarknad, som jag betraktar som en av Stockholms värsta zoobutiker. (och det står jag för: Michael Noren, Marknadsv. 99, Täby).
#7 - 7 mars 2008 14:34
Azur, varför tycker du det? Jag är bara nyfiken. Har handlat där länge och har aldrig riktigt känt mig vänligt bemött...
#8 - 7 mars 2008 14:46
Härja skrev:
Azur, varför tycker du det? Jag är bara nyfiken. Har handlat där länge och har aldrig riktigt känt mig vänligt bemött...
Jag skickar ett PM. Kjell har vid ett par tillfällen raderat trådar där jag specifierar varför jag avskyr Bromma Zoomarknad, jag tror inte han kan tro att det jag säger är sant.
#9 - 7 mars 2008 14:49
Jag håller med Azur, kvalitén på fiskar/räkor har inte varit den bästa de gånger jag handlat där. Dessutom har dom ganska snorkig kassapersonal ibland.

Hursomhaver, nu handlar ju tråden om annat så vi fortsätter med det så ingen blir ledsen sen...

//C

Annons