Affär i Norrköpings trakten

#1 - 28 mars 2009 21:42
Är uppe i Norrköping ibland, någon som har någon bra fisk affär att rekommendera? Djurkompaniet har jag redan besökt.

MVH/Malawi fisken
#2 - 28 mars 2009 22:37
Akvarie valvet och norrköpings akvarier (arken)är klart värt ett besök, bästa butikerna i stan. Båda ligger mitt i stan, sök på eniro.
#3 - 29 mars 2009 10:57
okej, jag va o gick runt inne i stan igår o letade men hittade inget, bara massa militärer som sprang runt med gevär... Men det får väl bli en sväng till i stan nästa gång ja åker upp hit. tack för svaren
#4 - 29 mars 2009 11:18
okej, jag va o gick runt inne i stan igår o letade men hittade inget, bara massa militärer som sprang runt med gevär... Men det får väl bli en sväng till i stan nästa gång ja åker upp hit. tack för svaren

Hehe om du var där dom va så va du ett par kvarter i från båda AkvarieValvet och Arken. :p:D
#5 - 29 mars 2009 11:30
norrköpings akvarier tillhör inte längre arken...

men hur som, norrköpings akvarier och akvarievalvet är mina favoriter med! :)
#6 - 29 mars 2009 14:02
Sleep skrev:
Hehe om du var där dom va så va du ett par kvarter i från båda AkvarieValvet och Arken. :p:D

Vad kan man säga, typiskt...
#7 - 29 mars 2009 17:08
Vad kan man säga, typiskt...

Jo det är så det kan vara ibland.
#8 - 30 mars 2009 12:39
akvarievalvet är grymt bra imo: Du går först på huvudgatan sen går du igenom huset där filmstaden/SF-bio samt mcdonalds ligger. Sen när du gått igenom och ut på andra sidan går du direkt vänster. Du ska då se en affär som heter "Rosa Elefanten", eller liknande. Fortsätt rakt fram så ser du en skylt till Akvarievalvet, det ligger på en innergård i källaren på högra sidan av gatan.
#9 - 30 mars 2009 23:44
woodo skrev:
akvarievalvet är grymt bra imo: Du går först på huvudgatan sen går du igenom huset där filmstaden/SF-bio samt mcdonalds ligger. Sen när du gått igenom och ut på andra sidan går du direkt vänster. Du ska då se en affär som heter "Rosa Elefanten", eller liknande. Fortsätt rakt fram så ser du en skylt till Akvarievalvet, det ligger på en innergård i källaren på högra sidan av gatan.

I ett valv kan vi då påpeka. :)
#10 - 6 augusti 2009 09:30
nu skall jag ut på stan i norrköping igen o försöka hitta dit igen. hoppas de går bättre denna gången
#11 - 10 augusti 2009 10:53
nu skall jag ut på stan i norrköping igen o försöka hitta dit igen. hoppas de går bättre denna gången

Det va ett tag sen sist.:p Hoppas du hittar något.
Och så får du meddela va du hitta också! :D
#12 - 16 december 2009 00:54
Sleep skrev:
Det va ett tag sen sist.:p Hoppas du hittar något.

Och så får du meddela va du hitta också! :D

opps, har totalt missat detta=(
O jädrans vilket grymt kar dom hade inne på akvarie valvet.
Du vet inte hur många liter? måste varit 2000-3000L?
Jag hittade mig en gul ancistrus hona (trodde jag tills jag kom hem o kollade nämre o det va en hane...) som mina andra gula hane skulle para sig med. Men det har ju inte gått så jätte bra dirket...
#13 - 16 december 2009 14:56

Jag hittade mig en gul ancistrus hona (trodde jag tills jag kom hem o kollade nämre o det va en hane...) som mina andra gula hane skulle para sig med. Men det har ju inte gått så jätte bra dirket...

det står på karet hur stort det är! :) ändå missar alla det säger han... det är på 3000 l
#14 - 16 december 2009 18:32
smurfmats skrev:
det står på karet hur stort det är! :) ändå missar alla det säger han... det är på 3000 l

Det första man blir blind på är ögonen :p
#15 - 17 december 2009 21:01
smurfmats skrev:

Jo de jag såg att det stod där, men det va ju ett tag sedan jag va där, Så denna gången va det minnet som det va fel på istället för synen=)
#16 - 17 december 2009 21:50
Jo de jag såg att det stod där, men det va ju ett tag sedan jag va där, Så denna gången va det minnet som det va fel på istället för synen=)

De e åldern gosse [:-31]
Bilagor:
#17 - 17 december 2009 21:58
haha, ja då skulle ju du vara senil vid detta laget isåfall=)
#18 - 17 december 2009 22:06
haha, ja då skulle ju du vara senil vid detta laget isåfall=)

;)
#19 - 18 december 2009 03:41

Hehehe så kan det gå...
Trevligt att du hitta tillbaka. Synd att du fick fel fisk bara, eller kön ;)
Köpte du dig en störe då? För robban har ju en hel del Gula Ancistrus.
I många storlekar. :D
#20 - 19 december 2009 14:53
ja de va ju ett missöde=) Jo (hon) han va väl strax över 10cm iallafall. Han hade 2 st lika stora i det karet, så på nått sätt lyckades han fiska upp fel mal. Men men, nu har vi 2st gula hanar och 2st gula honor som håller på att växa till sig o bli könsmogna. Hoppas på lite trevliga yngel i framtiden=)
#21 - 21 december 2009 00:00
ja de va ju ett missöde=) Jo (hon) han va väl strax över 10cm iallafall. Han hade 2 st lika stora i det karet, så på nått sätt lyckades han fiska upp fel mal. Men men, nu har vi 2st gula hanar och 2st gula honor som håller på att växa till sig o bli könsmogna. Hoppas på lite trevliga yngel i framtiden=)

Jag själv kör på 2 av varje i mitt 250L.
har funkat hur bra som helst. :D
Nu på sista tiden så har jag inte orkat att fånga upp dom längre.
Så dom får klara sig själva. Men dom flesta brukar gå under för mina Blå ciklider. Ganska så hungriga sådan brukar ta dom så fort dom små rakarna kommer fram. Tyvärr trotts att jag har en massa gömställen.
Men sätter man sig högst upp på rutan. Så antar jag att man ber om de. ;)

Annons