Affär i göteborg som säljer 95cmx35cm akvarium?

#1 - 8 november 2008 20:04
Hej!
Jag söker ett akvarium i göteborg på 95x35 då mitt nuvarande läcker, hittar jag inget till imon måste jag tyvärr göra mig av med mina fiskar och växter.

//Andreas
#2 - 8 november 2008 20:08
Varför? Du kan ha dom i badkaret i säkert 2 veckor innan det går nöd på dom medans du letar akvarium, bara du har pump och doppvärmare
#3 - 8 november 2008 20:18
Ska inte lyfta över mina från 100 liters zoolinebaljan till 160 Åleds förrns nästa helg annars hade du kunnat tatt mitt, ta en bit gladpack från insidan och försök fixera läckan.
#4 - 8 november 2008 20:40
JojjeN skrev:
Varför? Du kan ha dom i badkaret i säkert 2 veckor innan det går nöd på dom medans du letar akvarium, bara du har pump och doppvärmare

Och jag ska inte dusha på två veckor då?
Nej hittar jag inget imon får jag lämna bort fiskarna och köpa nya vid ett senare skede.
Tacksam för svar.

/Andreas
#5 - 8 november 2008 20:43
aronman skrev:
Och jag ska inte dusha på två veckor då?

Nej hittar jag inget imon får jag lämna bort fiskarna och köpa nya vid ett senare skede.

Tacksam för svar.

/Andreas

Finns väl någon släkting i närheten som kan förstå dig och låta dig duscha?

Men det är klart, förstår ju problemet. Men är ju så trist när folk lämnar hobbyn.
#6 - 8 november 2008 20:55
Annars har Hornbach, Herkules Zoo, samt mig veterligen Majornas Zoologiska små och stora akvarier till försäljning, annars finns blocket om man orkar leta.
http://www.blocket.se/vi/18850757.htm?ca=15_s
Här är ett lite kortare med plastramp
Ett lite längre men prisvärt paket
#7 - 8 november 2008 21:01
Som gaffel skriver så är Blocket ett bra ställe att hitta akvarium som är till salu.
Av dom 7 akvarier som vi har i huset är 6st köpta på blocket...
Guest
#8 - 8 november 2008 23:46
WOOW titta va Martin hitta! http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70102972 bara att åka till ikea o köpa 130liters-baljan 150kr =)
#9 - 9 november 2008 07:04
Utan att ha sett IKEA-baljan skulle jg rekommendera försiktighet med att fylla den med 130 liter vatten. Men att ha den halvfull eller däromkring lär säkert funka bättre. Jag tror inte att sådana här baljor är avsedda för vätskeförvaring, och inte är designade att stå emot de påfrestningar som blir då. Och då står man rätt vad det är med det slutresultat man ville undvika. Allt vatten på golvet och torrlagda fiskar. Mindre baljor har en klart större chans att klara sig då påfrestningarna av tex 20 liter vatten blir betydligt mindre.
Guest
#10 - 9 november 2008 08:18
sant. Man måste göra dubbla mittstag av silvertejp.
#11 - 9 november 2008 08:29
Har nu nyss kommit hem ifrån hornbach.
Köpte mig ett 100x40, d.v.s 4cm för stort på bägge sidor.
Misstänker att det blir för hög belastning på bottenglaset om man ställer den på min ställning som det är så jag ska såga upp en spånskiva strax och ställa den på först.
Tack för visat intresse, detta verkar lösa sig ändå nu...
/Andreas
#12 - 9 november 2008 09:06
Snyggt! :D

Annons