Adopterat guldfiskar

#1 - 12 september 2003 14:22
Jag har fått tagit två unga guldfiskar av en kompis som inte ville ha dom längre. Problemet är att jag inte kan köpa ett stort akvarium nu på engång. Jag har ett 70 liters som inte används som jag skulle kunna ha dom i tills vidare. Tror ni det funkar? Det är väl bättre att de är där ett tag tills jag köpt ett större om nån månad än att jag tar bort dom?
För tillfället bor de med mina neontetror, svarta neontetror, platys och sorgmanteltetror samt några algätare i ett 112 liters och det är inga problem men jag vet att de ska ha stor yta och att de helst skall hållas för sig själva. Ett dilemma...

#2 - 12 september 2003 14:58
flytta över fiskarna från 112l till 70l och ha guld fiskarna i 112l tills vidare
#3 - 13 september 2003 14:27
http://www.goldfishinfo.com/

Här kan du hitta vad du behöver veta gällande dina guldfiskar.

Snällt att du tog dig hand dem. Är de unga, inte mer än 7cm kan du nog ha dem i 70 liter ett tag till. Var noga med att mata sparsamt!!! 2-3 muns bitar 2gg dagligen räcker... Och mer vatten byten är de andra fiskarna. Ser du avföring längre än ett par mm ger du dem för mycket foder. Investera i ett nitrat test (junglelabs.com har bra och billiga stickor att beställa med pH, Nitrate, Nitrite, Hardness, Alkalinity) och testa ofta i början.

Annons