Äckliga kryp i akvariumen. Hjälp!!

#1 - 22 oktober 2005 13:48
Hej!
Skulle byta vatten i akvariumen idag... upptäckte då att det fanns en massa äckliga kryp som verkar bo ovanpå den hemska andmaten... alltså på vattenytan...*usch*

Se bild på hur de ser ut.

Vad är dessa kryp för något och hur utrota man dem.... detta är absolut inget jag vill ha i mina akvarium... och hur har de kommit dit??
#2 - 22 oktober 2005 13:52
Ser ut som nån typ av kvalster... Vatten loppor?

//Camilla
#3 - 22 oktober 2005 13:55
[font=Comic Sans MS][color=royalblue]Coola :D [/color][/font]

[font=Comic Sans MS][color=royalblue][/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=royalblue]Se till att få väck andmaten så fiskarna kan komma åt och käka upp dom.[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=royalblue]Eller ta en finfin håv och fiska upp både andmaten och dom små läbbiga odjuren.[/color][/font]
#4 - 22 oktober 2005 13:58
levande foder!! :) :)
#5 - 22 oktober 2005 13:59
[QUOTE=drd][font=Comic Sans MS][color=royalblue]Coola :D [/color][/font]

[font=Comic Sans MS][color=royalblue]Se till att få väck andmaten så fiskarna kan komma åt och käka upp dom.[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=royalblue]Eller ta en finfin håv och fiska upp både andmaten och dom små läbbiga odjuren.[/color][/font][/QUOTE]

hmmmm du kan få dem ;-)

Har försökt att bli av den den där hemska andmaten hur länge som helst nu men det lyckas inget vidare... men ditt råd lät juh helt ok iaf... får nog ta och göra det.

Ingen som vet vad dessa odjur är för något??
#6 - 22 oktober 2005 14:35
Det ser väl mest ut som bladlöss av något slag.
Om de inte hoppar omkring för då är det troligen hoppstjärtar men dom här ser inte ut som det i mina ögon.
#7 - 22 oktober 2005 15:18
Nu tycker jag att de mest ser harmlösa och söta ut, men lite skrämmande att vissa ser ut att ha utvecklat vingar =S... Se bara upp så de inte bildar en intelligent civilisation =D...
#8 - 22 oktober 2005 16:07
[QUOTE=Maya][QUOTE=drd][font=Comic Sans MS][color=royalblue]Coola :D [/color][/font]

[font=Comic Sans MS][color=royalblue]Eller ta en finfin håv och fiska upp både andmaten och dom små läbbiga odjuren.[/color][/font][/QUOTE]

hmmmm du kan få dem ;-)

Har försökt att bli av den den där hemska andmaten hur länge som helst nu men det lyckas inget vidare... men ditt råd lät juh helt ok iaf... får nog ta och göra det.

Ingen som vet vad dessa odjur är för något??[/QUOTE]

[font=Comic Sans MS][color=royalblue]Jag har såna liknande små skitar som hoppar på ytan i mitt 540 kar men dom decimeras hela tiden för 2 par skalarer envisas att ha sina frisimmande små yngel i ytan ibland vallisneriabladen och på så sätt får dom lite käk ;)[/color][/font]

Annons