acistrusmal

#1 - 26 mars 2009 21:07
mina acistrulmalar har lgt rom nu i itt stora akvarium på 160 lrt, å ja tänkte flytta över dom när dom har kläckts til, mitt lilla akvarie på 16 ltr å frågan är när ska ja göra det så dom inte simmar ut glasröret om rommen ligger i ?! när kan man flytta på dom?:confused:
#2 - 26 mars 2009 21:25
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Små ancistrusbebisar är ganska känsliga vad gäller vattenkvalitet.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Det är väldigt svårt att få dom att överleva i ett litet akvarium.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag har försökt lägga över enstaka yngel till mitt 20L där dom gått tillsammans med räkor, men dom har inte klarat sig.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Vad har du för fiskar i det akvariumet som dom går i nu?[/COLOR][/FONT]
#3 - 27 mars 2009 07:35
Du har ingen möjlighet att sätta dem i yngelkasse i stora karet ett par veckor till?

Från det att mina har blivit frisimmande till att de börjar lämna röret så tar det iaf 2 veckor. Någonstans vid den tidpunkten så kan du ju flytta till kassen och mata dem flitigt till 2-3 cm så har de betydligt större chans till överlevnad vid miljöombyte.
#4 - 27 mars 2009 09:51
Vad har du för fiskar i akvariet? Mina malbebisar har alltid klarat sig bra i sitt sällskapsakvarium tillsammans med Platys. Det viktigaste är att de får tillräckligt mycket mat. Algtabletter, nedtyngda gurkor, brysslekål och annan bottenföda som finns där på natten. Att det alltid finns mat till dem är det viktigaste för tillväxt och överlevnad.
Jag kan tänka mig att ett akvarium med botior skulle kunna utgöra ett ordentligt hot mot ynglen.

Annons