Hej har ett 240l malawi kar som har varit igång i ca 3 eller 4 månader och funkat kanon, hade dock cyano alger ett tag men fick bort dem genom att suga upp alla alger o mörklägga i 3 dagar. har ett Fluval 4Plus innerfilter och jag rengjorde det för första gången för 2 eller 3 veckor sedan.
startade med 5 golden och efter 4 veckor släppte jag i 6 demasoni och det funkade fint och nu för 4 veckor sedan släppte jag i 6 Acei och dom verkade trivas bra.
fiskarna är från ca 7-10 cm hanarna om jag nu ser rätt ligger runt 10 cm o sen honorna lite mindre.
jag har 2 olika växkter minns inte namnet på nån av dem just nu men ni kan ju se på bilden o avgöra =)
jag har strax över ph 7 i kranvattnet tror han på akvarieaffären sa att vi har 7.2 i stan.
aldrig kollat kh eller nitritvärden då jag tycker dom har verkat trivas bra.
byter 20-30% en gång i veckan och jag gjorde ett vatten byte idag eftersom 4 fiskar dött på 2 dagar nu.
samtidigt som jag la i 6 acei la jag även i 2 driftwood rötter och ny sand över gruset som jag hade förut.
matar fiskarna med Pellets som Djuraffären tipsade om var bra och jag matar varannan dag och ser till att alla får och allt äts upp.
innan fiskarna dött har de legat ganska stilla på botten och knappt rört på sig och öppnat o stäng munnen väldigt mycket, har suttit framför akvariet o letat efter "fel" på dem men jag ser inget som är annourlunda =S kollat om dom ser svullna på buken eller om fenor e trasiga och liknande men inget ovanligt jag sett.
så fort jag upptäckt döda fiskar hag jar tagit upp dem, hoppas nån kan tala om var det är för det konstiga är att det e bara mina Acei som har dött och 1 demasoni :(