Hej! tänkte just fara ner till sjön och fiska upp en aborre.
Tänkte lägga den i min 20 liters fisk skål kommer den att klara sig?
isåfall vad ska ja ge den för mat?
Klikken skrev:Hej! tänkte just fara ner till sjön och fiska upp en aborre.
JojjeN skrev:Han ä 13, och skämtar knappast. Jag skrev med honom på msn, och han verkade fullt övertygad om att dom såväl som hans kampfisk skulle må skitbra i skålen. ^^ Tills jag övertalat honom om att varken kampfisk eller abborre passar i sklen, speiellt inte abborre.
Eriahl, jo i 20 liters skålar är det det.
Linapina skrev:Det är just sånt här som visar att vi inte kan anta saker och ting och ifrågasätta, utan det viktigaste är att svara på frågan så pedagogiskt som möjligt. Även om det är en självklarhet för oss.
Skrämmer vi iväg personerna med dumförklaringar och påhopp så kommer de absolut inte lyssna och inte heller komma tillbaka för att fråga om råd när de får en ny idé.
Jättebra Jojje att du kunde tala personen till rätta! Det är ju det vi i slutändan hoppas på att komma fram till. En klapp på axeln för det!
JojjeN skrev:Vad ska han säga? "Okej, jag var en total idiot som tänkte tanken" eller vad vill ni?
Klikken skrev:Hej! tänkte just fara ner till sjön och fiska upp en aborre.
JojjeN skrev:Han ä 13, och skämtar knappast. Jag skrev med honom på msn, och han verkade fullt övertygad om att dom såväl som hans kampfisk skulle må skitbra i skålen. ^^ Tills jag övertalat honom om att varken kampfisk eller abborre passar i sklen, speiellt inte abborre.
Eriahl, jo i 20 liters skålar är det det.
Radioaktiva Räkor skrev:Don't feed the trolls!
Patrik Steen skrev:Det kan vara ett skämt för att folk ska bli upprörda och det lyckades personen med;):D