Jaha då var det dags igen. Mitt svarta skalarpar har rykt ihop igen då de inte kommer överens om hur avkomman ska skötas. De gör nästan alltid det efter att äggen nyss kläckts eller strax innan. För andra gången har honan gett honom råstryk så han har fått en infektion på ena ögat, samma öga som förra gången. Upptäckte igår hans helvita öga så jag blev tvungen att sätta honom i saltbad.
Fattar inte vad hon gör med honom... han är skrapig omkring ögat också, precis som om hon sandpapprat honom, det finns ju bara en växt i akvariet så han kan inte ha gjort det själv =( Synd om honom som blir undanskuffad.
Brukar det vara honan som är så aggressiv eller är min extra bitchig?
Nu sitter det 40-50 små svansviftare kvar på bladet i lekakvariet. Tror inte jag ska ge föräldrarna fler chanser nu, de har fått massor, och han lär ju bli blind förr eller senare som hon håller på. Blir att de får leka av sig och flytta tillbaka till stora karet i fortsättningen. Så trist.
Är det vanligt att skalarer håller på så fast de är ett definitivt par? De blir ju vänner igen så fort man avlägsnar dem från avkomman och de leker igen inom två veckor om de får chansen, så "lusten" saknas ju inte.