Ä rmina guppyhonor dräktiga??

#1 - 18 mars 2006 16:45
Hejsan mina guppyhanar "skakar och böjer sig" och vi misstänker detta är lek...
Jag hoppas det :p
Men jag undrar om guppyhonorna är dräktiga de har ökat sitt midjemått väldigt mycket!!!!!!!!

Dessutom är det smartast att köpa en sådan yngelhållare :p innan de får yngel..
Hur stor är chansen att de blir uppätna av akvarieinvånare...

Tacksam för både svar och spalt...
#2 - 18 mars 2006 16:48
Kan ng hjälpa mig???
#3 - 18 mars 2006 16:55
hejsan

dina guppy honor är antagligen gravida om de är jätte tjocka....och guppus brukar äta upp sina egna yngel men när jag hade guppys så hade jag många växter så att ynglen kunde gömma sig .... efter ett tag så hade guppyna vant sig vid ynglen och slutade äta upp dem....och välkommen till zoopet föresten:D

MVH Macke_fisk
#4 - 18 mars 2006 16:56
har du inget tålamod? de har gått 3min bara.
har du mycke växter i avkariet så kan en del yngel klara sig. men får dom andra fiskarna syn på dom är de kört. de e som godis för dom.

mycke möjligt att hon är gravid..
#5 - 18 mars 2006 18:39
Hoppas att du får några överlevare. Du kan lägga lite växter i yngelkassen så att honan får svårare att hitta yngel upp hos sej.
#6 - 19 mars 2006 18:57
Okej tack snälla macke_fisk för att du svarde ska försöka få fina yngel ha det bra!//Jenny
#7 - 19 mars 2006 18:58
Tck för upplysningarna förresten Andreassofus... Det var intressant...
#8 - 19 mars 2006 18:59
Tack PlatyYngel... ska köpa både "yngelhållare" och växter man kan ha i den för det är ju inte säkert att man hinner ta ut mamman innan om hon tex. föder på natten...
#9 - 19 mars 2006 19:09
Dom äter ju inte alls upp sina egna yngel.. de sa en som ja hade kontakt med från en avkarie affär i kalmar..
#10 - 19 mars 2006 19:12
[quote=Tikkatikkatini]Dom äter ju inte alls upp sina egna yngel.. de sa en som ja hade kontakt med från en avkarie affär i kalmar..[/quote]

jag tror att din "kontakt" är lite ute o cyklar när han säger de..
#11 - 19 mars 2006 19:59
Mina yngel fick fly som galningar från sina föräldrar. Det var riktigt spännande. Lite som HAJEN.

Jag räddade en del i alla fall. Växterna hjälpte också till att skydda dom.
#12 - 19 mars 2006 21:05
har många växter tycker det e bättre än yngelkasse.
för då e de bara de starkaste ynglen som överlever.
#13 - 20 mars 2006 09:19
[quote=andreassofus]jag tror att din "kontakt" är lite ute o cyklar när han säger de..[/quote]

Håller helt med. H*n kan inte ha svarat av egen erfarenhet när han sa det.

Jenny, du skulle kunna köpa vattenpest. Dom är oslagbara med alla sina täta små blad när yngel vill gömma sej. [;)]

Annons