92l nybörjare fortsättning.

#1 - 22 december 2004 12:32
Hej!
Det börjar dra ihop sig att sätta upp akvariet i den nya lägenheten och jag undrar då om ni har några bra tips på möbler att ställa burken på?
Bör man endast köpa möbler som är avsedda för akvarium eller finns det bra alternativ på t.ex. IKEA eller liknande butiker?

mvh

- Stefan
#2 - 24 december 2004 01:39
Det går att köpa möbler till akvarier men det beror lite på vilka mått du har på ditt. Kolla med din zoohandlare om det finns någon möbel som passar ditt akvariums mått. Annars så kan man hitta möbler på tex IKEA men det kan då kanske vara nödvändigt att förstärka möbeln så att den håller. Eller så kan man bygga en egen snygg möbel också.

/Glenn
#3 - 30 december 2004 11:44
Har varit och kikat på IKEA, men hittade inget som riktigt passade. Antingen var möblerna för djupa, höga eller låga. :)
Jag funderar på en akvarieställning (sån i aluminium), men de verkar mest tillverkas i standardstorlekar (mitt akvarium är 92l 80x40x30). Kan man köpa en sådan som är lite för stor och lägga någon form av skiva på? Eller ska man bygga en egen istället?

mvh

- S
#4 - 30 december 2004 21:42
Har nu beställt aluminiumställning på DjurMagazinet som skall kapas till i passande storlek. Slut på bekymmer :)

- S

Annons