800kr lagom pris?

#1 - 28 maj 2004 05:22
Tjenna...

Firreaffär´n fick hem 2 kanonfina Royal Red par .. 13-15cm
Utfärgade som f-n! Hur fina som helst. Riktigt glimmrar om dem.
Mycket breda och kraftiga! osv osv osv

Han vill ha 800kr st. De är rätt billigt va?

Visst kan det vara roligare att få upp egna ungdjur till den storleken, men men..

Skulle isåfall byta in mina 5 röd turkos mot ett par, och behålla mina 5 blue diamond ihop med dem.
#2 - 28 maj 2004 05:25
Morr´n!
Nu vet jag inte hur just de fiskarna ser ut men vaf-n, det är väl bara att slå till! 5st RT kostar ju inte 1600 spänn....
#3 - 28 maj 2004 05:47
Oj skrev just på zoonen till dig :P

Jag gav 1500kr för mina RT dvs 300kr st .. Men han vill nog ha en liten slant emellan, affärer vill ju tjäna lite :)... men frågan är hur mkt man skall gå med på .. hehe
Eg vore de ju roligast att köpa båda paren.. men studerande som man är har man inte råd :
#4 - 28 maj 2004 06:46
Det vore roligt om du kunde fixa en bild på fiskarna! Om fiskaffären nyligen fått in fiskarna så skulle jag låta de gå någon vecka i affären först, det borde ju inte vara några problem att få boka upp fiskarna så att du är säker på att ingen annan köper dem.

Att fiskarna är kraftigt utfärgade kan ju bero på att de fått foder som gör att de färgar ut extra mycket. När de sedan får "vanligt foder" så ser de inte alls lika fina ut. Sen blir ju fiskarna stressade av att flyttas runt igen. Se till att de kommer igång och äter ordentligt igen i butiken innan du bestämmer dig annars kan det bli dyrköpt!!

Om priset kan jag inte säga så mycket eftersom jag inte vet vad den färgvarianten brukar kosta. De enda jag sett i den prisklassen i mina butiker var vildfångade! Var fiskarna vildfångade eller odlade? Om de var odlade, var var de isåfall odlade?
#5 - 28 maj 2004 06:56
Tack för ett mycket bra svar! De med att låta dem gå i affären ett tag innan jag köper/byter var mkt klokt!

VF nej.. Han var i skara igår och plockade upp dem själv hos en grossist. Mer vet jag inte.

I klass med denna:
http://www.tropic-nguyen.com/images/discus/d0204.jpg

Fast mer blått i!

Annons