80 L mollyhotell

#1 - 24 juli 2009 04:49
Skulle det fungera att hålla ap.cacatoides i ett 80L mollyhotell. Då är det endast cacaduorna + en ancistrus som skulle hållas i akvariet.
#2 - 24 juli 2009 05:25
det skulle funka alledes utmärkt, bara till att köra på :).
#3 - 24 juli 2009 05:35
Ursäkta om jag kapar tråden lite.

Jag har också ett Mollyhotell, enda nackdelen med detta akvarie är att pumpen är lite för stark. Utblåset av vattnet borde gå att reglera så det inte blir storm i akvariet som jag tycker det är.

Nån som vet om man kan "strypa" blåset lite?
#4 - 24 juli 2009 05:37
Ferengi skrev:

Jag har också ett Mollyhotell, enda nackdelen med detta akvarie är att pumpen är lite för stark. Utblåset av vattnet borde gå att reglera så det inte blir storm i akvariet som jag tycker det är.

kan du inte reglera flödet på pumpen, annars så borde du kunna göra så att riktar utblåset mot ytan eller väggen så stryps det lite.
#5 - 24 juli 2009 08:22
HAde nog blivit grymt snyggt med svart sand, då hade färgenera på fiskarna kommit fram mer.

Haha det får bli mitt nästa projekt!
#6 - 24 juli 2009 10:45
Ferengi skrev:

Om du vill kan du prova med att stoppa in något som vastnar i filtrets utblås. Det har jag gjort på mitt filter, Fungerar rätt bra förutom att det kan låta lite av det eftersom det blir för mycket motstånd för motorn :/
Bilagor:
#7 - 24 juli 2009 13:50
Skall försöka hitta nåt U-format plaströr i rätt diameter som jag kan förlänga utblåsröret med så att vattnet blåser ut mot bakgrunden istället. Det borde mildra det lite, tycker jag.
#8 - 24 juli 2009 14:07
Ferengi skrev:
Skall försöka hitta nåt U-format plaströr i rätt diameter som jag kan förlänga utblåsröret med så att vattnet blåser ut mot bakgrunden istället. Det borde mildra det lite, tycker jag.

Som någon sa tidigare, det finns ett reglage på pumpen för att ställa ner flödet. Jag hade samma problem med ett litet guppyhotell på 30 liter som gav en genomströmning på 450l/timme! Troligen tänkt att de ska fungera med saltvatten, därav stormstyrkan.
Tobbe
#9 - 27 juli 2009 16:37
En ny liten fråga.

Fick ett 60 liter sexkantigt akvarium igår.
Skulle de funka med kakaduorna i det?
#10 - 27 juli 2009 17:55
ja då, det skulle funka med dem där i, fast kasnke bara dem då och inte så mycket annan fisk^^.

http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=143&SOK=1

här kan du läsa om kakaduaciklideen :)
#11 - 27 juli 2009 18:40
Det skulle nog endast blir hanen och hans 3 honor samt en mal eller 2.

Här är min hane
http://guldhjarta.dinstudio.se/files/IMG_1327.jpg
#12 - 27 juli 2009 18:59
ser ju bra ut, se baa till så att alla honor får sig ett eget litet revir, kan kanske bli lite knivigt i ett 60 liter, men lycka till :).

Annons