Sv: 792L Öppet kar - Projekt
[QUOTE=åheim;1652061]Jag håller inte med hannesc här, ska du silicona ska du väl göra om det helt och hållet och inte bara kladda på, på det gamla. Det gör nada för hållfastheten.
Skär bort all silicon och torka rent med aceton som hannesc sa. Sen lägger du ordentliga strängar silicon på alla glas. Lägg ett u på front och bakglas och bara längst ner på gavlarna. Glasen ska stå runt om bottenglaset och inte på!
Ta det bakre glaset och ställ det breve bottenglaset och skut in det på plats, sen gavelglaset och när det är på plats så hålls de på plats av siliconet, med du kan sätta en bit tejp om du känner dig osäker. Sen gör du samma procedur med de andra två glasen. Du bör sätta ihop karet inom ca 5-10min efter att du lagt på siliconet, men det hinner du det är bara att plocka ihop så att säga och använd måttligt tryck när du sätter ihop det. avsluta med en tejpbit mellan bak o frontglas:)
Sen kan du ta en bit kartong och klippa av lite i hörnet och sen dra den i hörnen för att få till fogarna, det gör inget om det blir lite kladd på glaset, det tar du lätt bort med rakblad efter att det torkat ett par timmar!
Här är en bild av mitt hemlimmade som torkat och står på plats:
http://i32.photobucket.com/albums/d47/sukan1234/IMG_1718-1.jpg[/QUOTE]
Fast jag sa inte att han skulle kladda över det gamla. Självklart ta bort den gamla fogen. Men mellan glasen skulle det inte behövas (fast nu kanske det gjorde det iaf)
O jag tycker han ska tejpa upp för fogen. Blir inga snygga linjer annars. I surt att hålla på att skära bort i efterhand.
Kartongbit kan man använda eller så använder man fingret :-)
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2