Vi har köpt oss ett 720 L akvarium som vi inte vet vad det ska bli av (startade en annan tråd - bröllopsgåva - som ingen vill kommentera i så jag testar en ny och kollar om det blir bättre gensvar).
Det följde med en bakgrund som vi inte vet vad den heter (som ni kommer att märka så är vi väldigt okunniga trots att vi haft kar länge). Vad skulle det passa för tema till bakgrunden (vi tycker den är fin så den vill vi inte byta)?
Det följde med ett gäng fiskar som vi inte vill göra oss av med (inte för att vi kanske skulle ha valt just dessa, men vi har lite som princip att inte göra oss av med djur vi tagit hand om). I karet bor nu:
2 papegojciklider
2 silverhajar (+två vi hade sedan innan)
5 skalarer
1 praktbotia (en dog i flytten, så ngn fler ska köpas in eller att den får flyttas ner till 375:an där det redan finns 3 st)
2 zebrabotior?
2 algätare
3 plecco? (+ 2 antricus som flyttades av misstag från 96l)
2 haplochromis rostratus (som bodde i 375:an innan det blev fisksoppa)
Det enda vi vet just nu det är att våran stora plecco som bor i 375:an ska flytta upp och dom två minsta ska flyttas ner.
Vad har ni för förslag, vilket tema passar till bakgrunden osv.
jag vet inte hur man lägger in bilder här så jag länkar till bilderna i min blogg
http://enuffes.blogg.se/2010/january/720-l.html
Vi har i princip bara slängt ner det som följde med i köpet, så efter en massa tips från er så hoppas vi framöver på få ett riktigt fint kar.