720L SoppaTankt

#1 - 14 oktober 2010 19:37
Jaha gott stimm.
I morgon bär det av mot Växjö för att ÄNTLIGEN inhandla ett 720L.

Har tänkt att köra soppa då jag inte finner det roande o leta och leta efter fiskar till mitt andra Asien kar. faller inte för så många fiskar och hittar inte så många i butik heller.

Därför kör jag nu fisksoppa i denna tanken.
Kommer bli kul att se vart det bär av och vad som kommer hamna i karet.
Än så länge har jag bara:

3 Silvehajar
2 regnbågshajar
1 Borneo Sucker
1 Gibbiceps
2 Mosaikgurami
2 Månskensgurami
och en o annan Ancistrus kommer dyka ner.
Kommer nog även att släppa ner mina Sajica Ciklider.

Mina Monsterfiskar kommer få vara kvar i sin 220L tills annat inskaffas:p

Annons:
Akvariet säljs komplett med:
Lysramp med 4st lysrör, alla nyligen bytta.
2 st innerfilter på totalt 2500l/h
Svart grus
Heltäckande back to nature bakgrund.
Doppvärmare 300w
Ställning

Fiskarna; 2st stora och 3st mindre discusar.
6st naturfärgade scalarer. 2 st kanonfina golden nugget. Plus lite andra småfiskar och malar.

Så även dessa fiskar kommer att gå i det ett tag!
#2 - 16 oktober 2010 16:07
Fick hem karet och allt vart bra, var lite rädd för att en kant att gått under frakten, men det var ingen fara, var bara fukt.

Fyllningen tog en stund längre än vad jag är van vid:p
Riktigt nöjd med karet. fina fiskar, dock faller inte alla mig i smaken och det är för många Malar i min smak.

BTN tkr jag är snygg, men funderingar finns på byte till mindre.. den tog lite plats tyvärr:p

Vet inte vad alla fiskarna heter, och har inte hunnit kolla upp alla heller. men dem jag vet var med är:

5 Diskus av 3 olika sorter.
3 Anscistrus SP 144
6 Scalare
några andra Ancistrusar oxå.
2 siamesiska algätare
1 gibbiceps
3-4 pansarmalar av något slag
10+ neoner
ca 10 black molly
2 golden Nugget
1 Pleco vet ej sort dock.
3 fjärilsciklider
2-3 fiskar som liknar en pinne typ. är någon mal men inte kollat upp vad för sort:p
1 Marmor Gurami.

Har säkert glömt någon skiten fisk. det är rätt mkt nytt för mig nu så:p

OBS! karet är under uppbyggnad, allt ligger huller om buller:p
#3 - 16 oktober 2010 16:23
Ser ut att bli snyggt med dina vackra diskusar, kul med lite större kar :).. som du nämnde så har du en hel del malar, kanske lite för många olika sorter då du kanske skulle satsa på 2-3 olika? ska du ha i fler fiskar och växter/rötter eller det får räcka så?
#4 - 16 oktober 2010 16:43
Nej det är för mkt malar. Så det ska rensas lite, några har jag redan lovat en kompis.
Diskusarna vill jag inte heller ha. Lite för tråkig fisk för mig:p

Nej det ska i mer växter men ville inte slänga i allt med en gång. måste få lite ordning på kart först.
Mer fisk ska det i. Ska slänga ut min Asien biotop så de fiskarna ska oxå i karet så snart jag får ordning på allt kaos:p

hoppas väl kanske på att bli av med lite fisk framåt.
#5 - 16 oktober 2010 19:14
Supernice Robin =) Skall följa projektet med spänning =D

Glöm inte att kameran skall glöda :P
#6 - 16 oktober 2010 20:39
Hej Frazie!
Du jag såg att du hade införskaffat dig sajicor, var det fisk som följde med från nånstans eller köpte du dem separat? Undrar bara vad du gav för dem isf?
#7 - 16 oktober 2010 23:01
Hellsson skrev:
Supernice Robin =) Skall följa projektet med spänning =D

Glöm inte att kameran skall glöda :P

Min mobil är det som gäller, men jag lite bilder kommer det nog tas.. om det nu händer något, växter och rötter ska på plats redigt iaf :D
#8 - 16 oktober 2010 23:03
Rooster skrev:
Hej Frazie!

Du jag såg att du hade införskaffat dig sajicor, var det fisk som följde med från nånstans eller köpte du dem separat? Undrar bara vad du gav för dem isf?

Jag minns inte priset faktiskt. Men det är av Bongs och Malawifiskens odling jag köpt dem ifrån så det är inte från butik. Och jag ger dem Ancistrus yngel i utbyte därför minns jag inte priset. och dom är ju givetvis billigare än butik, så jag kan inte ge dig något bra svar tyvärr.
#9 - 16 oktober 2010 23:05
En uppdatering av hela projektet:
är ju att jag fått gör min av med halva min soffa bara för att få in skiten:p min hörnsoffa fick bli en liten 3sits :p
blir trångt med 720 på en lägenhet på 42kmv:p
#10 - 17 oktober 2010 00:16
Stort facebook gilla på det, haha ! ;)

RobFrazie skrev:

är ju att jag fått gör min av med halva min soffa bara för att få in skiten:p min hörnsoffa fick bli en liten 3sits :p

#11 - 17 oktober 2010 07:30
Hallander skrev:
Stort facebook gilla på det, haha ! ;)

Ja lätt! ;)
#12 - 17 oktober 2010 07:32
RobFrazie skrev:
Jag minns inte priset faktiskt. Men det är av Bongs och Malawifiskens odling jag köpt dem ifrån så det är inte från butik. Och jag ger dem Ancistrus yngel i utbyte därför minns jag inte priset. och dom är ju givetvis billigare än butik, så jag kan inte ge dig något bra svar tyvärr.

Aha I see. Gött när man kan byta fisk med varandra sådär. Ja just det deras odling ligger inte allt för långt bort från dig va.
Tack ändå!
#13 - 17 oktober 2010 07:50
RobFrazie skrev:

Det e ju själva fan att man är begränsad till sin hobby! Börjar känna av det med här hemma på 68kvm! Det är illa!
Någon gång lär man ju vilja prova det "bong" gjorde med så det får man ju ha i åtanke när det blir funderingar på hus! ;)
#14 - 17 oktober 2010 09:10
Rooster skrev:
Aha I see. Gött när man kan byta fisk med varandra sådär. Ja just det deras odling ligger inte allt för långt bort från dig va.

Tack ändå!

Hehe nej jag och Bong har lika långt dit:p vi bor grannar:p
Ligger väl knappa kilometern här ifrån:p
#15 - 17 oktober 2010 09:12
Hellsson skrev:
Det e ju själva fan att man är begränsad till sin hobby! Börjar känna av det med här hemma på 68kvm! Det är illa!

Någon gång lär man ju vilja prova det "bong" gjorde med så det får man ju ha i åtanke när det blir funderingar på hus! ;)

hehe ja, en sådan balja är inte fel:D
Men ja klart, det tar plats:p och mitt kök finns knappt. uscha, måste stänga ner mitt 200L snart så det blir lite plats där ute. men kvar blir ändå 3 kar:p
#16 - 17 oktober 2010 09:15
RobFrazie skrev:
Ska slänga ut min Asien biotop så de fiskarna ska oxå i karet så snart jag får ordning på allt kaos:p

Nej! Ska du ta bort asienkaret nu när du fått det så fint?!!! Nåja, blir kanske väl trångt med det nya också...:p
#17 - 17 oktober 2010 09:58
Miliimli skrev:
Nej! Ska du ta bort asienkaret nu när du fått det så fint?!!! Nåja, blir kanske väl trångt med det nya också...:p

Mycket tr¨kigt är det, men ja det tar plats:p och tackar för att du gillade det:D
#18 - 17 oktober 2010 15:54
Uppdatering

Uppdaterar lite. Vattnet ser ut som fan efter att jag varit i och spekat. men jag har även skrapat hela satans framrutan och sidorutorna. Var fullt med grönalger på dem.
Har även placerat lite rötter och växter allt är inte på sin plats, och det är MYCKET mer att göra:p
Men lite bilder uppskattas allt som oftast:p
#19 - 17 oktober 2010 16:22
Äh, skit i att du måste kasta ut det andra. Det här blir också skitsnyggt! :p
#20 - 17 oktober 2010 17:33
Miliimli skrev:
Äh, skit i att du måste kasta ut det andra. Det här blir också skitsnyggt! :p

Tackar:D Ja men fan vattnet var ju så grumligt på bilderna me, och alla växter som bara flyter omkring är hopplösa:p Men det kommer till sin rätt någon dag fram över:p
#21 - 17 oktober 2010 19:33
RobFrazie skrev:
Hehe nej jag och Bong har lika långt dit:p vi bor grannar:p

Ligger väl knappa kilometern här ifrån:p

Nice, hade gärna oxå haft så nära till nån trevlig odlare... ;)
Bilagor:
#22 - 17 oktober 2010 20:00
Rooster skrev:
Nice, hade gärna oxå haft så nära till nån trevlig odlare... ;)

ta en roadtripp och åk dit o kolla! Vet inte riktigt vart Mölndal ligger dock:p
Men alltid trevligt att kolla på fisk:D
#23 - 17 oktober 2010 20:21
Isf kan vi ju samåka Peter! =D BILDER WOHO =D Ser ju skitfint ut Robie ;) Vad är det för sand du har i?? Snyggt med mycket rötter =)
#24 - 17 oktober 2010 20:49
Hellsson skrev:
Isf kan vi ju samåka Peter! =D BILDER WOHO =D Ser ju skitfint ut Robie ;) Vad är det för sand du har i?? Snyggt med mycket rötter =)

Tackar:D Ja rötter är alltid snyggt:D speciellt i kombination med växter:D
Sanden minns jag faktiskt inte vad den heter. Fick med den oxå dessutom, men Bong visste vad den hette för dom hade samma i något kar.
Men har faktiskt ingen aning. Men den är snygg. är lite lite i tyvärr så får bli att köpa iaf en säck till när tillfälle ges.
den är ju tyvärr bara inte den billigaste:p
#25 - 18 oktober 2010 12:35
Hallå Billy!

Oskar här, ofta du inte vill ha kvar discusarna?

Vi kan vara intresserade isåfall =)
#26 - 18 oktober 2010 13:04
glömde säga att akvariet ser MKT fint ut ;)
#27 - 18 oktober 2010 15:12
COL oskar? Fehl's oskar? :p

Nja är mindre impad av Diskus, börjar väl vänja mig, men för lugn och tråkig fisk för mig. Jävligt fina o kolla på, men nja :p
#28 - 18 oktober 2010 15:14
RobFrazie skrev:

Nja är mindre impad av Diskus, börjar väl vänja mig, men för lugn och tråkig fisk för mig. Jävligt fina o kolla på, men nja :p

Diskus funkar enligt mig som utsmyckning/utfyllnad i större kar med småfisk. En polare har.. 6(?) diskusar i ett 650 liters, i min mening (ursäkta alla diskusälskare) så är det skittråkigt. Om dom rör sig från ena sidan till den andra under en dag så är det en seger x)
#29 - 18 oktober 2010 15:15
RobFrazie skrev:

Ja den Oskar ;)

okej synd... Är assugen på några discusar framöver i mitt nya :)
#30 - 18 oktober 2010 15:29
Trodde det du skrev på FB igår var ironi med att du hade problem med att du inte kunde sluta kolla i karet:p
Vad har du för kar och fisk då?

Ja jag lär inte vilja ha dem så är det så att du blir sugen så lär dom nog finna kvar:p Vet inte alls vad det är för några dock.
Just nu ligger fokus på att få ordning på växter och rötter i karet:p sedan får jag kolla upp alla fiskar och vad det är för något:p
#31 - 18 oktober 2010 15:41
Nej förfan inte ironi ;) Finaste å lägga sej å kolla fiskar efter jobbet ju!

har 2 kar nu, startade nummer 2 i helgen! :)

1:an = 120l hörnakvarium
Invånare:

11neon
4glödbandstetror
1 silver molly
1+1 kampfisk
1 plecomal
5 pansarmalar

2:an = 220l

2 Skalarer
1 pleco
1 Månskensgurami

och här ska det ju bli lite mer med tiden ( bla nån ciklid och Discus =D )
#32 - 18 oktober 2010 15:42
är väldigt grön på detta med akvarium därav alla "enkla" fiskar i 1:an. Det har varit igång en månad och är mitt första någonsin :)
#33 - 18 oktober 2010 15:45
Ja jag har inte hållt på så länge själv så. Men jag har satsat stort och har väl lite väl mkt i min lägenhet:p
du har ju varit här så tänkt dig att det är just nu ett 720 ett 200L ett 220L ett 55L ett 65L en räkvas och en plastbalja med ancistrus:p
#34 - 18 oktober 2010 15:46
O-Jonsson skrev:
Nej förfan inte ironi ;) Finaste å lägga sej å kolla fiskar efter jobbet ju!

har 2 kar nu, startade nummer 2 i helgen! :)

1:an = 120l hörnakvarium

Invånare:

11neon

4glödbandstetror

1 silver molly

1+1 kampfisk

1 plecomal

5 pansarmalar

2:an = 220l

2 Skalarer

1 pleco

1 Månskensgurami

och här ska det ju bli lite mer med tiden ( bla nån ciklid och Discus =D )

Man måse ju börja någonstans:p Och ja du har väl pengar nu när du jobbar på Flygt så är bara att köpa på så mkt att dina päron tillåter:p
#35 - 18 oktober 2010 15:48
jag kan tänka mej att det blir lite tight ;) Jag har flyttat hemifrån så det är inget hinder ;D hemma fick jag inte ha nått akvarium -.-
#36 - 18 oktober 2010 15:50
O-Jonsson skrev:
jag kan tänka mej att det blir lite tight ;) Jag har flyttat hemifrån så det är inget hinder ;D hemma fick jag inte ha nått akvarium -.-

Ja då är det ju bara att köra på då ju:p
Jag ska snart sälja mitt 200L oxå :D
#37 - 18 oktober 2010 16:39
Yes! :) Men som sagt om du tröttnar på Discusarna så köper jag dom gärna!
#38 - 18 oktober 2010 17:05
ge mig ett bud så:D

de 2 stora är Symphysodon sp. vilka har jag dock inte hittat ännu.
De 3 små har jag inte hittat alls. Så checka du läget Alla kan vara samma, som sagt kan inget om discus.
#39 - 18 oktober 2010 17:19
okej.. en 500ing?
#40 - 18 oktober 2010 17:28
O-Jonsson skrev:
okej.. en 500ing?

Ska fundera på saken...
#41 - 18 oktober 2010 17:34
gör det :) Kan dock inte släppa i dom än på minst en månad. Så du har gott om betänketid ;)
#42 - 18 oktober 2010 19:51
O-Jonsson skrev:
gör det :) Kan dock inte släppa i dom än på minst en månad. Så du har gott om betänketid ;)

Köp nu ett stort riktigt akvarium när du ska köpa, gör inte som mig och ha massa på bara några hundra liter. bättre o skippa de andra o ha et stort ist. eller ett stort och ett mindre så man kan variera fiskarna lite mer.
#43 - 18 oktober 2010 21:26
RobFrazie skrev:
ta en roadtripp och åk dit o kolla! Vet inte riktigt vart Mölndal ligger dock:p

Men alltid trevligt att kolla på fisk:D

Haha det är en bra bit ifrån, Mölndal gränsar till Göteborg! ;)
Men ja så är det helt klart!=)
#44 - 18 oktober 2010 21:30
Hellsson skrev:

Hehe ja det hade vi kunnat göra isf. =)
Vi åkte på en liten resa med gcg här precis innan förra mötet. Vi besökte en massa odlare neråt i Halland å Skåne, det var grymt nice kan jag säga!
#45 - 19 oktober 2010 03:49
Ja och till skåne är det bra mkt längre :p
#46 - 19 oktober 2010 06:07
Haha, ja fast då var det lite en annan grej. =)
Men om man skulle ha vägarna förbi eller på nån resa i framtiden med föreningen, skulle det helt klart vara intressant att besöka odlingen.
#47 - 19 oktober 2010 14:45
ja är det ändå på vägen så är det ju ingenting:D
#48 - 19 oktober 2010 15:52
Var bor ornaten då? Posta en bild vetja!
Bilagor:
#49 - 19 oktober 2010 15:59
RobFrazie skrev:
ja är det ändå på vägen så är det ju ingenting:D

Nä precis, Ill keep that in mind... ;)
#50 - 19 oktober 2010 16:06
CizziB skrev:
Var bor ornaten då? Posta en bild vetja!

Den bor nu i 220L med ormhuvudfiskarna och en gibbe. Inte mkt att ta kort på, dem syns aldrig:p
#51 - 20 oktober 2010 15:23
Uppdatering. Kraschade ett täckglas.
Förra ägeren har haft sönder 2 av 3 glas sen innan, men dom har gått att använda dock jävligt vassa!
Hade altså EN ruta kvar. har kört utan glas sen jag tog hem det, skulle försöka få dit glasen, men dom verkade inte passa redigt. mit BTN tog emot på ena glaset så det hängde över ramen, inte så kul. och jag pusslade o hade mig, men glasen var inte ens skurna så att alla 3 kunde ligga i ramen, ne en var tvungen att ligga på de andra. vilket inte kändes så kul. skulle ändra om glasen lite till.
Ställer då ner det ända hela glaset på golvet lutande mot soffan. och på någon sekund glömmer jag bort att jag ställt det där och tar ett kliv bakåt.

Skivan faller givetvis mot min hund som ligger under soffbordet. hinner inte göra något förens det säger, KRASCH! hunden flyger upp och som tur är åt rätt håll så han får inget glas på sig. Men detta var givetvis det ända av de 3 glasen som inte vart trasigt sen tidigare. Vilket känns ännu mer surt.

Framöver får det bli att beställa 3 nya skivor som passar:p
#52 - 20 oktober 2010 15:49
glasteknik?
#53 - 20 oktober 2010 15:57
O-Jonsson skrev:
glasteknik?

Nej dit orkar jag inte gå.. Varit där på APU 2 ggr och fått gå hem båda gångerna pga betonggolvet:p
billigare från Glasverket om man känner folk:D
#54 - 20 oktober 2010 19:28
Sicken blandning! Vilken tur att jag inte är någon absolut biotopgalning (*hrrm* hannesc *hrrm*), ser spännande ut! :D
Täckglas borde byta namn till Spräckglas, iaf om jag har hand om dem. :p
#55 - 20 oktober 2010 20:02
hehe jag har inte tagit sönder några andra:p men tråkigt äre:p
Och blanding av fisk äre tommefan:p Men blir kanske av med några diskusar. O-Jonsson ska kanske köpa några framöver:D
Sen har jag blivit av med nästan alla mollys. bara några enstaka kvar som jag inte fick tag på vid håvning:D
#56 - 20 oktober 2010 20:35
Beställt en Digital Termometer nu oxå. 49:- på tradera med fri frakt. inte illa pinkat även om den nu inte skulle palla trycket:p
#57 - 22 oktober 2010 22:01
Nya Invånare.
5 Äppelsnäckor fick komma i idag. Var borta på den berömda odlingen och hämtade hem några som får äta upp sig lite.
Färeger vet jag inte alls, inte mer än typ gul, brun/randig. sen en färg till.
#58 - 30 oktober 2010 16:00
Får Uppdatera lite idag. Inhandlade 2 stycken Cenegalus som får gå i karet tills dem växt till sig. Kunde inte slänga ner dem i Rovtanken då dom bara är ca 5-6 cm:p
Köpte Även en Delhezi till rovtanken :D
#59 - 3 november 2010 21:03
Ännu en uppdatering. Min pleco på ca 20cm fick byta hem idag. Han var för revirhållande och körde bort allt. Så ville inte ha kvar honom.
han fick flytta ner till den 27 år gamla Gibben på Bongs och Malawifiskens odling där har han o göra om han ska vara tuff:D
#60 - 4 november 2010 14:24
Så bråkstaken har flyttat nu ;D Vad ligger ditt PH på i detta karet??
#61 - 4 november 2010 15:01
Ohj jösses! Ngn som drabbat HÅRT av 720l sjukan ;) KUL!!
jobbigt med täckglaset. måste du ha det tillsammans med täckrampen?

De där malarna du beskrev"2-3 fiskar som liknar en pinne typ. är någon mal men inte kollat upp vad för sort" har du bild på de?
Nyfiken förstår du säkert.
#62 - 4 november 2010 16:36
O-Jonsson skrev:
Så bråkstaken har flyttat nu ;D Vad ligger ditt PH på i detta karet??

Håller inte på att kolla värden osv. inte mer än om jag är väldigt osäker på något om det har hänt något eller om jag tillsätter något osv.
#63 - 4 november 2010 16:38
Nubi skrev:
Ohj jösses! Ngn som drabbat HÅRT av 720l sjukan ;) KUL!!

jobbigt med täckglaset. måste du ha det tillsammans med täckrampen?

De där malarna du beskrev"2-3 fiskar som liknar en pinne typ. är någon mal men inte kollat upp vad för sort" har du bild på de?

Nyfiken förstår du säkert.

Ja fan, som du minns så hade jag ju inte plats tyckte jag, men jo då. Soffan gick att dela:p
Kul att du skriver oxå, var länge sedan :D
Pinn malarna är ju grenmalar :p men vilka sorter vet jag faktiskt inte. Och bilder är svårt att ta, har bara min mobil och dom är inte alltid framme.

Ja täckglasen känns nödvändigt då det rinner av vatten från rampen om jag öppnar den. Bättre att få droppar på glaset än upp i rampen.
#64 - 5 november 2010 08:26
RobFrazie skrev:
Ännu en uppdatering. Min pleco på ca 20cm fick byta hem idag. Han var för revirhållande och körde bort allt. Så ville inte ha kvar honom.

han fick flytta ner till den 27 år gamla Gibben på Bongs och Malawifiskens odling där har han o göra om han ska vara tuff:D

Ja det va fan så liten o späd din lille Pleco såg ut när han låg brevid Malin=) Där har han någ inte så mycket att säga till om=)
Får ta o komma upp te dej nån dag o se hur de går me ditt kar. Ska du hänga på upp till Åhleds i mellan dagarna eller? Hoppas som fan att dom har Gädd cikliden kvar då=) O lite annan rolig fisk till karet=)
#65 - 5 november 2010 13:59
Haha, ja när vi var där senare på kvällen då kund kom. Då såg man redigt vilken skillnad det var :p
Så försöker han där, då gör han det nog bara en gång:p

Till Åhled ska jag me, det får man inte missa:D
Hoppas me på lite nya fiskar, så man får fler intryck och funderingar osv:D
#66 - 16 december 2010 19:26
Uppdatering!

Mkt har hänt, dock har jag helt värdelöst kassa bilder...

Alla diskusarna har fått nytt hem. O-jonsson här på zoopet köpte dem.
han blev nog lika glad som jag:D

Jag gillade dom inte, han älskar dom, viskarna jag hade kvar trivdess bättre utan dem.

Nu har jag tagit ut mina små Senegaler på 7-8cm
och ist tillsatt följande!:

1 Endlicheri
1 Delhezi
1 Ornate
1 Gibbe
1 ormskalle pulchra
#67 - 16 december 2010 19:31
Vilken monstersoppa! Kul med en uppdatering. :)
#68 - 16 december 2010 20:06
Tufft! :)
#69 - 16 december 2010 20:07
Ja, fan jag har ju gått och skaffat flickvän och grejer, så det har inte blivit så mkt uppdaterat..
Får väl fösöka ta lite vettigare bilder i framtiden oxå :p

Men för att uppdatera lite till, så har jag ett 200 och ett 210L i köket som står helt tomma nu:p
#70 - 16 december 2010 20:10
Då kräver vi inte bara en uppdatering med bilder på karet, även flickvännen måste finnas med på ett hörn. ;)
#71 - 16 december 2010 20:12
tror inte hon ställer upp på det dock:p
Men du som har min fb kan ju kolla in henne där:p
Har väl 2 bilder på henne och min styvdotter :p
#72 - 16 december 2010 20:28
VISKARNA!!! hahahahaha :D
#73 - 16 december 2010 20:30
bong skrev:
VISKARNA!!! hahahahaha :D

Bagateller:p
#74 - 16 december 2010 20:33
Haha bra att du blev glad att slippa de "felvända plattfiskarna" ;)
#75 - 16 december 2010 20:35
Ja dem var inte mkt för mig:p
#76 - 16 december 2010 20:39
Viskarna låter lite mystiskt och svännande. ;)
Från plattisar till korvar! Om min bror skaffade akvarium skulle det nog bli ormhuvud och knivfisk.
#77 - 16 december 2010 20:41
Det är bra:D Bättre att köra på riktig fisk:D Dom andra är oxå roliga. Men det är roligare med monster:D
Knivfisk gillar jag dock inte:p
#78 - 17 december 2010 16:03
RobFrazie skrev:
Det är bra:D Bättre att köra på riktig fisk:D Dom andra är oxå roliga. Men det är roligare med monster:D

Knivfisk gillar jag dock inte:p

Det är för att din mamma är en knivfisk :D
#79 - 17 december 2010 16:37
Din mamma kan vara knivfisk:p
#80 - 17 december 2010 17:29
RobFrazie skrev:
Din mamma kan vara knivfisk:p

Nej men grodanboll :)
#81 - 18 december 2010 08:44
Ja det är hon:D
#82 - 7 september 2011 12:48
Uppdatering!

Var längesedan jag postade något.
Det har iaf hänt lite i karet sen sist.

Bakgrund, borta!
nyss gjort vattenbyta för kortens skull :p
Några ful-fiskar har dött/blivit uppätna. Men tyvärr så stannar alla de fiskarna jag inte vill ha kvar levande :)
har väl förlorat någon scalare och någon sajica ciklid. samt 4 fjärillciklider och 2 äppelsnäckor.
Tror det var allt :p

Slänger upp lite nyare bilder på hur det ser ut just nu!
bilderna på "småttingarna" är i en separat balja på tillväxt, men dom ska ner senare :)
Ursäkta att inte en bildj**el är i rätt ordning. Men hoppas ni ser :)
#83 - 7 september 2011 13:06
Väldigt snyggt!:)
#84 - 7 september 2011 13:08
Snyggt!! :)
#85 - 7 september 2011 13:16
Tackar. Bättre eller sämre än innan?
#86 - 7 september 2011 16:53
sådär ja.. :D
#87 - 7 september 2011 17:42
Vad tycker du om innan/efter då? fick ju lite mer space nu. fast tycker ändå att rötterna tar plats :p
#88 - 7 september 2011 18:14
det är ju jävligt cleant.. dock måste jag säga att drömmen är ju typ 250x150x80 (och plats för det) med en grym btn (specialbeställd så inte ens kjell visste att den fanns haha), riktigt ljus sand grenar uppifrån med lite växter rotade på.. jag gillar ju naturliga kar även om jag nu har monster..

men man har ju sina perioder.. jag har själv funderat på att köra en black-out någon gång.. bara spraya baksida och botten helt svart, inget substrat alls och bara en rot i mitten och låta fiskarna vara inredningen..

för att göra ett långt inlägg kort, jag gillar karet, kul att du experimenterar utanför ramen och trevliga fiskar.. synd på dina förluster dock.. du skulle ta en sväng till götet och ta en titt på utbudet där.. :)
#89 - 7 september 2011 18:38
Nja att småfiskarna dör är ingen förlust direkt. dom är med i en Buffé till gäddorna och huvudet. Men när jag får pengar så får det bli något värre. något som rensar all klen-fisk jag har kvar :D Vad jag ska köpa som inte kostar skjortan det har jag ingen aning om.

Men det var längesedan jag var intresserad av "småfisk" nu har jag bara matat snålt med mina gäddor så dom vuxit långsamt, men jag gillar monster :D
#90 - 7 september 2011 18:56
inte kostar skjortan, smidigt, får plats i 720.. florida gar, channa pleuro, endli..
#91 - 7 september 2011 20:02
Mjo, men jag är nästan där nu. vill ha lite värre :D
#92 - 7 september 2011 20:54
Det var fint inrett men om du hade dolt pumparna på något sätt hade det varit[:-106]
#93 - 7 september 2011 21:36
Jo jag vet. desa j*vla pumpar. Det var det ända som var bra med min BTN, att dom fick sitta där bak och inte synas. Så jag får vänta tills jag köper ett ytterfilter ist. för det jag har nu är ändå för litet för karet. Så jag orkar inte göra något med pumparna tyvärr.

Vad tycker du solis om min lilla haj? var det inte du som hae något i liknande storlek? lr minns jag helt galet?
#94 - 8 september 2011 05:48
Jo visst är det jag som hade likanande storlek, 2 har jag ju fortfarande den största gick ju bort förra året tror jag det var.
Hur stor är din ungefär?
Och ja pumpar är ett gissel att dölja:(
#95 - 8 september 2011 08:41
Ja, det är lite problem att mäta hajen då den aldrig vill vara still. men jag tog bar lite snabbt nu mellan tummen och pekfingret, och gissade mig till mellan 20-22cm, kanske någon cm till.
#96 - 8 september 2011 08:58
Still när man tar fram tumstocken är dom aldrig:D
#97 - 8 september 2011 09:08
Nej sen väldigt stirriga av sig, och kan aldrig vara stilla. är dom still om man kommer nära så sticker dom direkt! :p
#98 - 8 september 2011 09:20
Är glad över min frigolitbakgrund som döljer pump och filter.
Läckert med så stor haj!
#99 - 8 september 2011 10:43
Hajen är allt annat än läcker :p köpte honom enbart för storleken, plus att jag fick honom för 50:- bara för att han var så stor så, antagligen var han väl svårsåld.
Innan denna så var Solis de största jag sett.
#100 - 8 september 2011 11:04
Kollade i min 600 literstråd för att se hur stor min var och han var runt 11 år gammal och 27 cm lång när han dog.
Har inte mätt min största av dom jag har nu men tror knappt den är över 20 cm.
#101 - 8 september 2011 13:51
Fan var din så stor ändå? tyckte faktiskt att mina såg större ut. Med tanke på att jag har 720. Fast jag kanske kollar på den du har nu som är runt 20?. inte lätt o mäta dom när dom äri den sizen heller. man tar gärna upp dem och mäter dem. dessutom svåra att fånga!
#102 - 8 september 2011 14:12
Svårt att se på film hur stora dom är man blir lite lurad av att sitta på andra sidan datorn, min silverhaj var ju lätt att mäta han rörde ju inte en fena(r.i.p);)
Villken tråd var det du kollade i 600 litaren eller?
#103 - 8 september 2011 18:42
Nej då är det inte svårt att mäta:p
Ja det var den tråden jag kollade i. är den ända tråd jag sett med dom i tror jag. har ju inte varit aktiv här på säkert 6 månader :p
#104 - 8 september 2011 19:20
Det är nog den tråden där dom är mest i tror jag och hur stor han var innan han gick bort dom var i ett annat kar innan.:)
Välkommen tillbaks då;)
#105 - 8 september 2011 19:55
Tackar tackar :D

Annons