720L Räkkar =)

#1 - 19 juli 2008 21:45
Köppte ett nytt 720l för en månad sen. Men hade bara råd med ställning, kar, ramp och sanden så pump och bakgrunden får vänta lite ...
Tyckte ändå att det skulle vara trevligare med lite vatten i karet ,kanske lite luftbublor någon lava sten från det gamla 200 l karet
och ett par räkor flyttade in när jag flyttade det gamla karet ... mao karet är rätt tomt ... trodde jag =) satt och tittade på när räkorna simmade i karet och när jag sitter där så börjar ett av "sandkornen" som har fasnat på glaset att röra sig ... =) det verkar som om räkerna har ynglat av sig =) det e fullt av en massa microskåpiska prickar som far runt i karet =)
#2 - 19 juli 2008 21:56
Xor3x skrev:
Köppte ett nytt 720l för en månad sen. Men hade bara råd med ställning, kar, ramp och sanden så pump och bakgrunden får vänta lite ...

Tyckte ändå att det skulle vara trevligare med lite vatten i karet ,kanske lite luftbublor någon lava sten från det gamla 200 l karet

och ett par räkor flyttade in när jag flyttade det gamla karet ... mao karet är rätt tomt ... trodde jag =) satt och tittade på när räkorna simmade i karet och när jag sitter där så börjar ett av "sandkornen" som har fasnat på glaset att röra sig ... =) det verkar som om räkerna har ynglat av sig =) det e fullt av en massa microskåpiska prickar som far runt i karet =)

haha.. gör det te ett projekt.. fyll karet me räkor!!! hehe..
hade själv lite småplaner att göra mitt 600L kar te ett enormt renrasigt guppykar :D
#3 - 19 juli 2008 22:33
nja det ska bli ett malawi eller Tanganyik och det ska flyttas till en annan vägg ... jag satte bara upp det där det står utan att tänka mig för ... men det e rätt kul ... bara massa vita små prickar som far runt dom e så små så simmar dom inte på rutan kan man inte se dom =)
#4 - 20 juli 2008 05:56
Är du säker på att det är räkor då?
Räklingar ser ut exakt som sina föräldrar bara att de är mindre.
#5 - 20 juli 2008 06:42
min tanke går till vattenloppor.
#6 - 20 juli 2008 15:15
ide

prova att bada o se om dom nypps:D:D:D m h Richard
#7 - 20 juli 2008 15:19
copella skrev:
prova att bada o se om dom nypps:D:D:D m h Richard

hehe.. helt klart värt detta :D
#8 - 20 juli 2008 15:50
Bilder bilder bilder, plx. :) :D
#9 - 21 juli 2008 14:31
för smått

beerzon skrev:
Bilder bilder bilder, plx. :) :D

det ända som skulle synas är luftbubblorna mellan bakgrunden och glaset ... dom är så små , minde än en mm !! och vita men man kan se på en del av dom att dom har en "räksvans" och dom rör sig på liknande sätt
#10 - 21 juli 2008 14:32
Tenkare skrev:
min tanke går till vattenloppor.

Hur ser sådanna ut ??
Bilagor:
#11 - 21 juli 2008 15:19
vad är det för räkor? CR, Amano?
#12 - 21 juli 2008 16:35
Xor3x skrev:
Hur ser sådanna ut ??

små som fn vit och hoppar runt rätt bra, brukar sitta på rutorna. Kan se ut som små grodyngel typ.
#13 - 21 juli 2008 18:06
Ett helt 720-kar med bara räkor. Det skulle nog bli ganska coolt :D
#14 - 21 juli 2008 20:57
matte159 skrev:
Ett helt 720-kar med bara räkor. Det skulle nog bli ganska coolt :D

Vänta bara tills MaxB bytt ut sina T-ciklider till något annat, förslagsvis räkor:D...
#15 - 22 juli 2008 14:46
Junros skrev:
vad är det för räkor? CR, Amano?

det är CR, tre st :D

Tenkare skrev:
små som fn vit och hoppar runt rätt bra, brukar sitta på rutorna. Kan se ut som små grodyngel typ.

oki Då kan det kanske vara en del sådanna ... hur blir man av med dom ... bara att släppa i lite fisk eller hadde ingen aning om att man kunde få det i ett akvarium =) men men det finnas iaf en del räkyngel oxå =)

Annons