Nu ställer jag tveklöst motfrågan vari mitt inlägg du hittar texten "hur frigoliten skulle knäcka karet om underlaget är korrekt." eftersom du nu citerar mig..
Ska samtidigt omformulera min fråga till speed, skulle du placera ett ramakvarium på en möbel som är för liten med resultatet att ramkaret vilar med enbart bottenglaset mot möbeln?
Sen har Steen självfallet en point i att användandet av frigolit kan förlåta skeva möbler och sviktande golv.
Jag ber om ursäkt om jag övertolkat texten.
Den eviga frågan har ju varit "frigolitens" vara eller inte vara under ramkar och lite tillspetsat har det det låtit antingen som att det kan man väl ha om man känner för det och dels som att det skulle innbära karets snara undergång för att hela karets konstruktion utsätts för en typ av belastning det inte varit konstruerats för, nästan som att bottenglaset skulle tryckas upp i karet pga frigoliten.
Vad skulle kunna hända med karet menar du om jag ställde det på en "frigolit"skiva med ett deformationstal som medförde att ramen sjönk ned i den så att glaset skulle vila på cellplasten?