Markus1984 skrev:Väldigt fin bänk du svetsat ihop, du monterade inga ställbara fötter?
Själv sugen på att svetsa en mindre ställning, men jag är lite orolig över att lyckas få det hela 100% 'rakt'.
Vilken tjocklek är det på fyrkantsjärnen du använt?
Mvh
Markus
Snacka om minerna för dem som tycker skallarna är fula:d:d:dså jäkla cool ide du kommer med total älskar bara iden med ett helt ben rangel bara rov-Malarna som saknas:)smeden3 skrev:Äntligen kom benrangel med posten!
Patrik Steen skrev:Snacka om minerna för dem som tycker skallarna är fula:d:d:dså jäkla cool ide du kommer med total älskar bara iden med ett helt ben rangel bara rov-Malarna som saknas:)
Fa fan är den inte död än med tanke på flytkraften:dpå med lite tå ringar;)smeden3 skrev:ben ville inte som jag ville,han ville ha knäna upp
smeden3 skrev:skulle behöva ett tips på belysning:confused:har funderat på metallhalogen skulle det funka i det här karet,eller blir det för ljust.Skulle gärna ha hängande amatur eftersom d e en rumsavdelare
Markus1984 skrev:Jag har heltäckande ramp till mitt 720L, det tycker jag är väldigt najs.
I ditt fall skulle jag nog valt ett sånt för att få ner ljuset i karet och inte så mycket ut på sidorna. Sen skulle jag hänga ner en hylla från taket ovanför med nånting trevligt på, blommor, ölburkar eller kanske mini-gitarrer kan smycka denna hylla :)
smeden3 skrev:idag flyttade det in en ny lirare.Han verkade trevlig eller e det en hon:confused:
Matnil skrev:rockor är trevliga! Men risken är stor att det snart börjar försvinna fisk i karet, rockor är duktiga på att fånga fisk. När det gäller könet så kan det nog vara svårt att se än så länge, men honorna saknar de två "claspers" som hanarna har vid basen på svansen
Matnil skrev:rockor är trevliga! Men risken är stor att det snart börjar försvinna fisk i karet, rockor är duktiga på att fånga fisk. När det gäller könet så kan det nog vara svårt att se än så länge, men honorna saknar de två "claspers" som hanarna har vid basen på svansen
Matnil skrev:några synliga ledtrådar? Var den mager? Syns genom att titta precis vid svansen, kan man se två små ben som ser ut lite som små "tält" så är den mager, åt den något? Kan kanske också vara vattnet eftersom karet är nystartat, rockor är känsliga för nitrit. Små rockor kan vara känsliga i början, både med vattnet och maten, det är viktigt att få dem att ordentligt ganska fort. Det skulle inte heller förvåna mig om din stora mal kan ha haft ett finger med i spelet, men det kan bero på många olika saker.
smeden3 skrev:jag såg att han åt några gånger!byte lite vatten i fredags kanske va det:(tyckte inte han såg direkt mager ut.Jag ska nog vänta några månader innan jag skaffar en ny,och läsa på lite[:o] Tack för svaret mvh smeden
Matnil skrev:Vad matade du med?
Rockor är ganska tåliga när man bara "fått igång" dom och inte misnt väldigt intresanta! Jag har själv två Motoro i ett 720l, men de börjar snart bli lite väl stora så det börjar bli dax för en uppgradering....
Det låter bra, läs på ordentligt innan nästa försök!
smeden3 skrev:minsta grabben 7år köpte tio stycken guldbarber i dag för sin egen veckopeng,och jag e stolt över att han köper sina egna:)
Albinfiskare skrev:Riktigt tuff ide! Hade fan inte våga ha en sån i karet:D Hade varit rädd att han skulle resa sig och gå ur karet..:P
Men du skulle inte blandat fiskarna så vilt:p Så mitt tips är att du bestämmer dig för ett tema eller en biotop vad gäller fiskval.
Filma -> ladda upp på youtube -> klistra in filmens url i inlägget
smeden3 skrev:vad menar du med blandningen?
Falken85 skrev:vart fick du tag på skelett?