jag vet man kommer få lite svårt från starten och det sällan blir perfekt direkt men jag vill jo fatta så mycket jag bara kan innan jag kör i gång så jag kan skapa bästa förutsättningar for mina fisk och för att det kommer gå bra i längden.
och ja Moving Waves har svaret på en hel del här och
stort tack for det jag läste det i går men va for trött till att svara just då.
jag kommer inte ha ytterfilter utan göra ett bakgrunds filter med slimline alt detta är redan beställt på pwss där jag också gjorde lite ändring hos dom i dag och då kommer nu också ett strilrör med till mig.
en fråga med detta strilrör då ? sätter man det best mot bakgrunden eller mot sidorutan ut mot framrutan ? och vilken vinkling ska man ha på vatten stålarna ? upp mot vatten ytan eller ?
och jag vet om jag ska ta det lugnt med fisk i början jag lider inte av stress nog mera av att jag vill det ska bli bra haha jag har haft gång i detta sen i sommar typ men först nu jag verkligen ha kommit i gång, jag kommer nog köra ned några få tetra (nu är jag lite tveksam till glödband) 5-10 stycken hur låter det ?
Dåligt utbud på apisto i Kalmar just nu. Hade de inga agassizii? Hade jättefina för ett tag sen, jag har 1+2 av dessa. Kalmar akvarieaffär har macmasteri, men tror bara det är hanar kvar. Kurvciklid och dorsigera har de men detta är ju inga apisto.
om jag ska vara ärlig kollade jag inte direkt på fisk eftersom jag inte kan ha i några just nu men på guldfisken visade dom mig det som dom hade inne i ap. väg men det var inte mycket att välja på där inte.
sen var jag på netto zoo på baronen lite snabbt bara och där såg jag dom hade fin fina kakadua men jag såg bara dom och som sagt kollade jag inte efter fisk direkt.
Kalmar akvarieaffär han jag inte till tyvärr.
torvgranulat ? hur skulle det fungera i ett bakgrunds filter ? ned i en pose ? typ nylonstrumpa bakom i filter ? och vart i filter först/mitten/längs bak ?
sen är jag tacksam for flera tips till annat tetra val ;D dom ända som jag verkligen tycker är snyggare än glödband är dom som hetta smykkestetra ? tror vist det är namnet men sen är dom vist 10x dyrare också ? men har mindre mun ?
stort tack for alt hjälp ni giver mig detta är verkligen en vetenskap utan des lika.
dit: hur många kakadua kan jag ha om jag nu väljer dom ?