En ram kommer motverka utböjning och påföljande materialpåfrestningar men själva hållfastheten förändras bara med glastjockleken. Kan du leva med att inta ha baljan fylld ska det inta vara några problem. Fram nu med cellplast, betong, färg och lack!!!
:p
Okej, ännu mera överkörd nu... men på denna sidan så står det iaf att jag kan fylla det upp till 45 cm, (
http://www.theaquatools.com/building-your-aquarium ) även om jag blev lite rädd när jag såg efter 20 cm att det börja bukta sig... men då får det bli det som Mathias Nilsson och nu ansjo snackar om...
Ursäkta trådkapningen här, men ett sådant kar hade gått att få skitfräckt. Moduler med en övervattensdel som du planterar växter som hänger ut över vattnet, kanske med ett vattenfall och ett gäng Stänktetror i...:)
Ingen fara ansjo, det är jag glad över..! Jo det får ju bli något liknande... vet inte bara hur jag ska få till allt... (vet ni vad för växter som passar samt andra land/vatten djur man kan ha i, sett någon ödlefisk i en videoklipp som kan leva på land och vatten, men nån annan sånt djur måste ju också finnas som är lite snyggare..!
Moduler har jag inga men massa rötter som jag tänkte ha.... Men det går ju gjuta nu efter Mr. Triumph´s forum här, bara följa honom så har man en snygg modul!
En fråga till båda er, hjälper det nått om jag har olika storlekar av cellplast i botten under soil´n som jag ska ha som botten substrat? det hjälper ju att fördela vikten av rötterna och skydda glaset. Det tråkiga är att jag måste ändra mitt fisk invånar val...