720 L med EBJD

#1 - 4 juni 2007 18:03
Hej. Jag kommer att inskaffa mig ett 720-960 L kar. Ngt av dom. jag har nu 4 EBJD på snart 5 cm som jag göder för att som ska bli större. :D

Jag undrar vad jag kan ha för roliga fiskar till dessa som inte kommer slakta mina EBJD då jag betalade 2000 för dessa fyra. [:o]

Jag va inne på påfåglar, dom har jag haft förr, men jag har inte prövat ngra andra fån CA så om de finns några trevliga CA som är fina så skulle jag ju kunna pröva de. Jag tycker jaguarcikliden är snygg men den är nog för agressiv och så har jag väl ett för litet kar för den. Ge mig ngra förslag på vad jag kan ha till mina EBJD, behöver inte va CA. :)
Guest
#2 - 4 juni 2007 18:53
Har hört att EBJD är lite känsliga som små men vi får hoppas att inte så är fallet. 2000 är rättså normalpris för 4st.

Ja de flesta CA ciklider är ju snygga men du kanske skulle skaffa nån Vieja?
#3 - 4 juni 2007 19:23
Jo jag har sett rätt många CA som är snygga men jag kan inte CA så jag vet inte vad dom heter eller om dom passar ihop. Kollade på vieja o vieja zonta såg ju bra ut, men jag är inget fan av stora pannpucklar men de får kanske inte den?
#4 - 5 juni 2007 17:33
vad är EBJD??
admin
Christian Alfredsson
#5 - 5 juni 2007 17:40
Electric Blue Jack Dempsey. Om du ska få några yngel i framtiden kan det vara bra med vanlig Jack Dempsey också.
#7 - 10 juni 2007 09:12
Kör med sajica ciklider, Multispinosa-ciklid, ellioti borde också funka.
Citrinellum-ciklid också.
Bara de fiskar du släpper ner inte är för stora för då lär troligtvis dina ebjd bli mat.

Annons