62-liters befolkning???

#1 - 25 augusti 2003 23:29
75 Längd
33 Bredd
25 Höjd

62 liters akvarium.

Har tidigare ett 358-liters med chokladciklider och scalarer så lite erfarenhet har jag.

Min fråga är alltså...vad skall jag göra med detta akvarium? Förslag. Platys, guppys? Någon liten gurami-art eller? Finns det någon där ute som har något bra förslag på akvariesammansättning? Bra ytterfilter och värmare finns...är bara lite tveksam till fiskbestånd. Så, förslag, tack.

David B.
#2 - 26 augusti 2003 00:15
Förslag Guppy platy Svärdbärare ev palett ...??? vad tros `?
#3 - 26 augusti 2003 05:55
neon tetra kanske?
#4 - 26 augusti 2003 07:41
Fjärilciklid (ELLER palett, inte bägge i ett så litet akvarium), guppy, platy och neon låter väl som utmärkta förslag.
#5 - 26 augusti 2003 09:23
Är väl ute efter någon liten och intressant art. Neontetror får mig inte att gå i spin direkt...:-)

Är väl själv lite inne på någon gurami. Någon som har någon erfarenhet av t ex dvärgurami?

Tack för era svar så här långt...

David b.
#6 - 26 augusti 2003 22:17
växtakvarium med honungsgurami, khuli, dvärgbilbukar och svart neontetra...

mvh/Glenn
#7 - 26 augusti 2003 22:47
Eftersom jag verkar vara dvärgguramins fanbärare numero uno på det här forumet måste jag som vanligt uppmuntra till att skaffa sådana. Det sägs att de är skygga och känsliga, men i så fall har jag haft tur med de exemplar jag haft under årens lopp. Om de hålls i ett tätt planterat (gärna med flytväxter) och inte för högt kar så är de nyfikna, pigga och lättlekta. Det är åtminstånde min erfarenhet.

Annons