Jag har alltid lika kul när jag ska loda in mina baljor, eftersom det är i stort sett meningslöst att loda det tomt. Efterhand som vattnet fyller på ger betonggolvet efter lite grand, plastmattan fötterna står på ger efter ännu lite grand, och så får man justera lite igen. Efter att baljan är full, kutar man nervöst fram och tillbaka med vattenpasset, för att den närmsta justera allt eftersom baljan sätter sig. Det är likadant varje gång i de här jäkla kåkarna. Fördelen är att vattenskadan begränsas till ett minimum om nånting trots allt skulle hända. Solid betongskiva utgör golvet, plastmattan är vulkad mot golvlisterna, och balkongtrösklen går att skruva av så att vattnet försvinner den vägen. Rent teoretiskt är det bra i alla fall. Jag har inga planer på att prova med vilje, men i dagarna ska min nyinredda 375 balja flyttas, och fyllas med vatten, (Bakgrund istoppad) så nu börjar cirkusen med att fylla vatten / ställa o våg på nytt. Min misstanke är att värmen gjort att golv sviktar lite mer än vanligt, vilket ställt till det, men det är svårt att komma med någon bra förklaring.
B!