540L s vilka ciklider kan ja ha?

#1 - 8 oktober 2006 12:40
:) Hej Ja skulle vilja ha gryma/coola/lättlekta fiskar som passsar bra med stora andra , dom behöver inte vara fredliga. Påfåglar är ett altenativ :D dom är coola. Ja kan mycket om ciklider. Men kan inte bestämma mig osv.

1. Säg hur många ja kan ha av dom och hur många andra arter ja kan ha

2. de ska hälst va sydamerikansk/Centralamerikasnka

MVH/ Sebastian
#2 - 8 oktober 2006 14:58
Sebbe91 skrev:
:) Hej Ja skulle vilja ha gryma/coola/lättlekta fiskar som passsar bra med stora andra , dom behöver inte vara fredliga. Påfåglar är ett altenativ :D dom är coola. Ja kan mycket om ciklider. Men kan inte bestämma mig osv.

1. Säg hur många ja kan ha av dom och hur många andra arter ja kan ha

2. de ska hälst va sydamerikansk/Centralamerikasnka

MVH/ Sebastian

hej,jag tycker att du ska ha påfoglar de är verkligen speciella fiskar men jag vet inte vad du kan ha för fiskar som passar med påfåglar för jag tycker att de är fredliga för det mesta,det kommer o blir säkert en jätte fin kar,lycka till
#3 - 8 oktober 2006 14:59
värkligen ingen här på zoopet som kan hjälpa mig?:S:(
#4 - 8 oktober 2006 15:01
Tack habob snällt av dig , vi skrev samtidigt så , men tack men påfåglar är riktig fredliga , när dom inte lägger rom , min kompis har dom men han har inga andra utan bara 4 XXL påfåglar :P. vill ha mer svar. hare gött alla
#5 - 8 oktober 2006 15:19
Sebbe91 skrev:
Tack habob snällt av dig , vi skrev samtidigt så , men tack men påfåglar är riktig fredliga , när dom inte lägger rom , min kompis har dom men han har inga andra utan bara 4 XXL påfåglar :P. vill ha mer svar. hare gött alla

synd att jag kan inte hjälpa dig med det för det är lite svårt med påfåglar att de är fredliga när de är små sen när de växer då blir de ganska tuffa o specielt när de lagt rom men jag tycker om syd o central amrekanska ciklider o har nogra favorirter exempel zebra ciklid ,påfågel ,jaquar mm o jag hoppas att nogon kan hjälpa dig annars jag skulle rekomenderat dig påfåglar,ha det bra
#6 - 8 oktober 2006 16:28
en väldigt vacker å halv-aggresiv art är Salvini ciklid, Jack dempsey är en annan vacker å aggresiv art. Skulle rekommendera 1 eller 2 par ciklider i ditt kar.
#7 - 8 oktober 2006 20:22
Satsa på Jordätare och någon större ciklid och någon Dvärgciklid. Själv har jag fyra olika grupper av jordätare. Dom arter jag har är, 5st Satanoperca sp "Redlips", 6st Geophagus steindachneri, Ett par Geophagus "Tapajos", Ett par Geophagus surinamensis, Ett par chokladciklider och ett par Shackbrädesciklider och jag har fått lek flera gånger av de flesta av arterna i det karet. Fördelen om du väljer dom arterna jag rekommenderar är att du kan ha växter vilket jag tycker är ett måste i ett SA-kar. Jag lät växterna rota sig några veckor innan jag släppte in några fiskar och det har gått skitbra Jordätarna rör inte alls växterna!
Bilagor:
#8 - 9 oktober 2006 09:07
habob har faktis haft jaqur & zebra de var inte min smakfaktis. De är inget måste med påfåglar men dom är fräna ,x)

Hantelciklid så ja var rätt frän. Men men ja vill ha ungefär 3 olika.

Skriv på bara tacksam för svar MVH / sebastian
#9 - 9 oktober 2006 09:45
Ni får jätte gjärna säga fredliga ciklider med tex : sajica lr va dom heter , va kan man ha med dom för fina fiskar? MVH / Sebastian

Annons