Äntligen!
Jag har min lilla 16 liters bytta och mitt 220 liters sällskapskar.
Men jag och min sambo har i flera månader letat efter ett kar till honom. Och nu äntligen har vi hittat ett som inte är för litet för honom. 540 liter aluminiumram för 500:- vettigt pris tycker jag!
Det har tydligen sprucken botten som är lagad. Det ska hämtas idag och när det är på platts ska jag försöka ta ett kort på lagningen och jag vill väldigt gärna ha kommentarer på lagningen. Är orolig redan nu, det är stor vattenvolym och stora krafter i och med ett så stort kar.
Vi har pratat om att göra någon bakgrund och att det här är ett långtidsprojekt.
Tyvärr är ekonomin begränsad.
Med i köpet är ett ytterfilter som tydligen behöver bli ompysslat då det skramlar. Vi har goda förhoppningar om att de ska bli tyst och fungera. Men i förlängningen kommer vi nog byta till ett annat vi hittat. Ett SunSun med inbyggt uv-filter. Någon som vet något om det filtret?
Att det ska bli ett asienkar har varit bestämt sedan länge. Han ska ta över mina guldgurami och glasmalar. Och sen... Vet vi inte vad det ska bli mer för invånare. Några förslag?
Min tanke är att lägga in bilder under resans gång, då i länkform eftersom jag inte är Guld.
Vi ser det här som ett långtidsprojekt, bättre att tänka efter före.
Men nu äntligen kan det hela dra igång!