540 karet klart och lite till

#1 - 16 juni 2008 19:09
Jag skulle kanske starta denna tråden innan kanske,men det hann inte med i svängarna;):D.

Hur det började var att jag behövde ett större kar till Koien som ska in till vintern ifrån dammen,så jag köpte ett av Daniel i Lund här på Zoopet det blev ett 540 kar,sen gick tankarna lite om jag skulle köra med Koi året om i det,tills dem blev lite stora sen skulle dem säljas,för dem är enligt mig en av dem roligaste fiskarna att titta på,respektgivande fiskar härliga färger alltid pigga m.m.

Så det blev att köpa lite Slimline till karet och det blev av drd i Lödde han hade lite till salu som passade,och rött Gnejs som jag älskar det passar till det mesta enligt mig:)eftersom tantan är helt imot akvarium så kom det som en överraskning när hon ville köpa det hela av Daniel när vi var där på en Grillfest med Syd-Gänget,men då skulle det vara om det medföljde fiskarna som var där i:confused:

Så det blev 2 st Guldsöm som var Gigantiska och en Stor Pleco och en Stor Gibbi,sen var köpet fullgjort,men mina kära Koi tänkte jag det går väl inte blanda hur som helst,eftersom jag har mina principer så vet jag inte hur jag ska göra:D

Men här är Resultatet av karet,sen var frågan hur man gömmer Slangarna till ytterfiltret i en Slimline,men efter ett par Pilsner och ett par till så kom vi till denna lösningen.

Sen gick det som en räls,den högra roten plockades dagen efter Malmö Akvarie Förening hade sin Rotplockardag,den låg på Vägen så det var kanske en kvarglömd:DMen om det är en Miljö för Koi det kan man alltid ifråga sätta mer en Syd-Amerikansk Miljö enligt mig, det går på rutin tydligen när man ska sätta i fisk:Di en miljö som ska passa fisken;)
#2 - 16 juni 2008 19:28
Lite bilder på Arbetet hur det gick:)
#3 - 16 juni 2008 19:32
Dem sist bilderna på Bygget sen är det klart:)
#4 - 16 juni 2008 19:36
Fiskarna som kommer gå där i är Några Ansistrus,och den stora Pleco malen en stor Gibbi mal och 2 st Fullvuxna Gulsömmar
http://www.zoopet.com/fiskar/fisk_sok_resultat.php
#5 - 16 juni 2008 19:46
ingen bild på fiskarna? :D
#6 - 16 juni 2008 19:48
durgnas skrev:
ingen bild på fiskarna? :D
Kommer när det är dags att släppa i dem:)
#7 - 17 juni 2008 06:50
Rejält snyggt Stene!
Har du kramat ur bakterier från ett annat filter eller du låter "naturen" ha sin gilla gång innan fiskarna åker i?
#8 - 17 juni 2008 08:44
Riktigt snyggt! Bra plats du valde också, då har man något spännande att titta på när det är reklam :D hehe
#9 - 17 juni 2008 09:00
Är det inte lite riskabelt att ha karet under tv.n med tanke på fukten ?! Annar snyggt som sjutton
#10 - 17 juni 2008 14:13
har en fuktmätare i mitt vardagsrumm o den ökar inte ett skvatt om jag hänger den över karet! eller har den i andra sidan rummet
#11 - 17 juni 2008 14:23
NIC skrev:
Rejält snyggt Stene!

Har du kramat ur bakterier från ett annat filter eller du låter "naturen" ha sin gilla gång innan fiskarna åker i?
Nästan allt vatten är ifrån ett annat kar,det blev en flaska Nitrivec också:)
#12 - 17 juni 2008 14:24
mange016 skrev:
Är det inte lite riskabelt att ha karet under tv.n med tanke på fukten ?! Annar snyggt som sjutton
Precis min tanke så det blev Silvertejp över skarvarna på bakre täckglas:p
#13 - 17 juni 2008 14:26
beerzon skrev:
Riktigt snyggt! Bra plats du valde också, då har man något spännande att titta på när det är reklam :D hehe
Ja det blir nog lite för mycket tittande på karet kanske:Ddet roliga med det är att Tv är en 50 tummare men det syns inte på bilden precis:p
#14 - 17 juni 2008 16:30
Var ska nu koien vara då som du köpte karet åt?;)[B)]
#15 - 17 juni 2008 19:25
Var ska nu koien vara då som du köpte karet åt?;)[B)]
Ja du Daniel det undrar jag också:D
#16 - 18 juni 2008 15:29
Lite dåliga bilder på fiskar men ändå:D
#17 - 18 juni 2008 21:02
Lite dåliga bilder på fiskar men ändå:D

E d Jack Dempsey?
Skit samma vad det är, snygga är dom!!!:)
#18 - 18 juni 2008 21:10
NIC skrev:
E d Jack Dempsey?

Guldsöms Ciklid
#19 - 18 juni 2008 21:14
NIC skrev:
E d Jack Dempsey?

http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?p=1154667&posted=1#post1154667
#20 - 18 juni 2008 21:27
Guldsöms Ciklid

Oops... [:o]
#21 - 18 juni 2008 21:30
Guldsöms Ciklid

Blir det yngel så finns här en aspirant... [:o]:)
#22 - 19 juni 2008 13:58
Gratulerar till ett snyggt kar,är avundsjuk som fan på din gnejs slimline...
#23 - 19 juni 2008 14:02
Gratulerar till ett snyggt kar,är avundsjuk som fan på din gnejs slimline...

Ja, vem e inte d... [:o]
#24 - 21 juni 2008 14:13
Lite bilder på Karet nu när Benställningen är täckt:)
Bilagor:
#25 - 21 juni 2008 14:20
Lite fler bilder
#26 - 21 juni 2008 14:37
Såg faktist snyggare ut innan. Jag skulle suttit skivorna innanför ställningen isåfall. Det där ser lite konstigt ut nu :P
#27 - 21 juni 2008 15:41
beerzon skrev:
Såg faktist snyggare ut innan. Jag skulle suttit skivorna innanför ställningen isåfall. Det där ser lite konstigt ut nu :P
Jag som har haft så mycket jobb[:o]det är faktiskt till för att ungarna inte ska krypa in där och så konstigt ser det väl inte ut om man tänker efter,hade till och med tänkt att sätta dit låtsas Tegel som är vit och gjort av Plast.:)
#28 - 22 juni 2008 08:35
Jag som har haft så mycket jobb[:o]det är faktiskt till för att ungarna inte ska krypa in där och så konstigt ser det väl inte ut om man tänker efter,hade till och med tänkt att sätta dit låtsas Tegel som är vit och gjort av Plast.:)

Tycker det ser bra ut!
#29 - 18 juli 2008 10:49
Riktigt snyggt!
#30 - 18 juli 2008 10:53

Smaken är som baken - hårig! ;)

Jag tycker det ser bra ut och kommer göra nått liknande men troligen med (oljad) ekfanerad MDF. Ek funkar ju ypperligt tillsammans med silver/aluminium å så har vi det i resten av rummet (ek alltså inte aluminium).

Patrik, det är inte så att du har några bilder på bygget av täcknings-bygget?
#31 - 18 juli 2008 11:41
Lite fler bilder

riktigt snyggt tycker jag :) Mvh SImon
#32 - 18 juli 2008 13:57
Smaken är som baken - hårig! ;)

Jag tycker det ser bra ut och kommer göra nått liknande men troligen med (oljad) ekfanerad MDF. Ek funkar ju ypperligt tillsammans med silver/aluminium å så har vi det i resten av rummet (ek alltså inte aluminium).

Patrik, det är inte så att du har några bilder på bygget av täcknings-bygget?
Nej där har jag inga bilder på det var bara lite vinklar på insidan rätt lätt att göra:)
Bilagor:
#33 - 31 juli 2008 07:12
Riktigt snyggt måste jag säga! :) :)

Mvh Petra
#34 - 31 juli 2008 07:34
Det där blev riktigt fint!!

På fotona ser det ut som karet, med den belysningen du har i och utanför, är riktigt mysigt ja liksom att hela rummet blir riktigt mysigt med karet.

Bra gjort!! Ska bli coolt att se det nu snart.
#35 - 31 juli 2008 09:37
Det där blev riktigt fint!!

På fotona ser det ut som karet, med den belysningen du har i och utanför, är riktigt mysigt ja liksom att hela rummet blir riktigt mysigt med karet.

Bra gjort!! Ska bli coolt att se det nu snart.
Jag tycker det fattas nåt i det jag vet inte vad riktigt,men nåt är det som jag måste lägga till kommer inte på vad det är det som gör en så galen.Men jag kommer väl på det efter ett tag skulle jag tro kanske mer rötter,men eftersom koien ska in på vintern så tar det upp simyta så det får väl bli efter vintern det tillkommer;)
#36 - 4 december 2008 18:01
Hittade denna gammla tråden;)tog ett foto hur det ser ut för stunden,Guldsömmarna är borta men malarna finns kvar funkar som vinterförvaring åt några Koi som jag har.
#37 - 4 december 2008 19:32
Det är ett mäktigt kar att se live!!
#38 - 5 december 2008 18:00
Mmm snyggt som fan med slimline,hoppas HSB går med på att jag köper slimline till pippibaljan.
#39 - 5 december 2008 20:30
Mmm snyggt som fan med slimline,hoppas HSB går med på att jag köper slimline till pippibaljan.

Slimlinen är nog inget problem.., snarare vilket kar du sätter den i... ;)
#40 - 7 december 2008 09:03
Funderar skarpt att kasta i mer rötter på botten och bara köra det som ett renodlat Mal-Kar och då med en Clarias-Mal också i när Koien åker i dammen,så jag kan sälja av tösens kar för bara den tar upp halva hennes Hus på tomten och då med endast en Clarias-mal i känns lite meningslöst.
#41 - 15 juni 2009 10:12
Du borde nästan ha en omgång för att du sålde detta snygga karet...! ;):)

Annons