54 liters

#1 - 9 november 2013 05:26
Jag har nu fått ett 54liters akvarium som jag ska hämta idag, men hur kan man inreda ett sånt litet? vilka fiskar trivs i ett sånt litet?
tror jag var 12 år senast jag hade ett sånt:)
#2 - 9 november 2013 06:00
När det gäller fiskval så skulle jag vilja föreslå att du under avdelningar väljer fiskar - artbeskrivningar och väljer sökguiden. Där skriver du endast in längden på ditt akvarium och får då en lång lista på vilka arter du kan hålla i akvariet.
För jag skulle gärna vilja vända på frågan. Vad är du sugen på för typ av fisk? Typen av fisk styr ju sedan vilken inredning som fungerar bäst. I varje fall om du vill att fisken ska trivas.
#3 - 9 november 2013 11:14
Bluewing skrev:
När det gäller fiskval så skulle jag vilja föreslå att du under avdelningar väljer fiskar - artbeskrivningar och väljer sökguiden. Där skriver du endast in längden på ditt akvarium och får då en lång lista på vilka arter du kan hålla i akvariet.

För jag skulle gärna vilja vända på frågan. Vad är du sugen på för typ av fisk? Typen av fisk styr ju sedan vilken inredning som fungerar bäst. I varje fall om du vill att fisken ska trivas.

Jag skulle vilja ha fjärilciklider, går det? Ett par? Två?
#4 - 9 november 2013 16:23
nu är karet hemma, men tyvärr är bordet för litet , det sticker ut ca 2-3 cm på varje sida, gör det något?
#5 - 11 november 2013 17:55
54 liters

Jag har två fjärilspar i 55 l. Om det går eller inte får framtiden utvisa. Jag är lite osäker än, de får liksom aldrig ro.

Sent from my iPhone using Tapatalk
#6 - 12 november 2013 08:45
hm tror att jag kanske måste tänka om, jag får nog sätta dom i det större karet

Annons