530L,ciklider med Tigerbarber?

#1 - 3 december 2006 10:01
Hejsan jag har ett 530L akvarium med lite blandade fiskar bl.a Guldsöm. Går det att ha i ett litet stim med Tigerbarber som sällskap till dom?.. Mina ciklider är dock ganska lugna och snälla, har till och med 2 större Hantelciklider som går där i bland guldsömmarna,sebra ciklider och brasilianska jordätare, Dom verkar ha någon sorts respekt till dom :) bara dom inte blir mobbade så ser jag inget fel i att ha dom där i .
MVH arey
#2 - 3 december 2006 13:41
Tigerbarber

Heisann!

Tigerbarber passer best i egne artsakvarium :)
#3 - 3 december 2006 14:24
jaha okey, Då vet jag.. Jag skulle vilja ha nått sällskap till cikliderna.. Kanske nån tetra? för det första tycker jag det är snyggt med ett litet stim av nån skapligt liten färgrann fiskart,nån som inte riskerar och bli uppäten när cikliderna växer till sig lite..för det andra så skitar cikliderna ner ganska kraftigt när dom äter, små partiklar bryr dom sig knappast om. Så det skulle vara nice om småfiskarna äter upp de överblivna småpartiklarna som annars bara hammnar på bottnen. Ioförsig så kan jag ju köpa nåra malar. Men jag tycker det är betydligt snyggare med ett litet stim + att jag redan har en mal som verkar vara väldigt aggresiv mot andra malar..
Om någon har något bra förslag så öppna er gärna.

Mvh arey
#4 - 4 december 2006 12:59
Tigerbarb Guldsöm

Hej
Har dessa fiskar i samma kar.(Tiger o Guldsöm)
Det går alldeles utmärkt
De bryr sig inte alls om varandra.

Ha de
Xulan
#5 - 4 december 2006 14:15
okey vad bra.. Det var det jag ville höra =D Tigerbarberna får det bli då =).
Hur stora är dina guldsöm?

Peacee
#6 - 4 december 2006 16:38
Men har du stora guldsöm och köper små tigerbarber kan det bli pannkaka.
#7 - 4 december 2006 16:45
joo hehe det förstår jag.. Men cikliderna är fortfarande ganska små runt 8-10cm..Sen så kommer jag inte köpa allt för små tigrar tack för hjälpen allafall :D
Jag tycker att min guldsöm är ganska mesig faktist, Jag har hört att dom är väldigt aggressiva men det verkar dom mer vara mot varrandra än mot andra ciklider

mvh areeyyy
#8 - 4 december 2006 20:32
tjena...

ang att ha "nått stimm" tillsammans med guldsömmarna och påfåglarna... vad finns det för bra val om man vill hålla sig till samma "origin" eller vad man nu ska säga ? samma världsdel alltså ?

//jonatan
#9 - 4 december 2006 22:46
Jag har skivtetror med påfåglar. De blir ju rejäla, så de borde klara sig.
#10 - 4 december 2006 23:56
jo dom verkar ju helt ok att ha tillsammans... vad finns det mer för stimmfirrar som går att hålla ihop utan att bli foder åt dom glupska ?

//jonatan

Annons