500l malawi

#1 - 4 april 2008 17:15
Hej jag ska kanske skaffa mig ett 500l akvarium, vad tycker ni då att jag ska ha för fiskar mer än dem som jag har nu som är ca 11 rödzebrao 8 golden och 4 treWase dem är allihopa u8ngfiskar den största är väll 6 cm :P
Gärna någon/några spec fisk :D
mvh Mathias
#2 - 4 april 2008 17:50
hongi är en mycket fin fisk ;)
#3 - 4 april 2008 18:22
mazzkot skrev:
Hej jag ska kanske skaffa mig ett 500l akvarium, vad tycker ni då att jag ska ha för fiskar mer än dem som jag har nu som är ca 11 rödzebrao 8 golden och 4 treWase dem är allihopa u8ngfiskar den största är väll 6 cm :P

Gärna någon/några spec fisk :D

mvh Mathias

jag tycker hongi är väldigt fina.
#4 - 4 april 2008 18:59
ok låter bra något mer tips XD
#5 - 4 april 2008 22:24
i mitt 500 liters kar har jag.... tex Pseudotropheus crabro (kameleont malawi) sök runt lite på google om denna art... .hanarna ändra grymt mycke färg...jag skulle vilja säga att min fisk blir 95% kolsvart! ändrar färg titt som tätt ...och de är stor skillnad i färg på dom :) riktigt häftiga ..har eventuellt några kort på dom

rostcikliderna tycker jag e jävligt fina också...

Maingano är fina... Demasoni...auratus.. kejsar aulonocara...Placidochromis phenochilus.... vissa av dom e riktigt fina fiskar .... hongi...dom funkar väl

letar efter något udda till mitt kar också men hittar inget speciellt här nere i närheten... och har redan lagt ut tusentals kronor på fiskarna i mitt kar :(
men jag vill inte ha alla vanliga sorterna...ovanligt ska de vara :)
JeBoro
#6 - 4 april 2008 23:35
Leta reda på en zooaffär med stort utbud på malawi och kolla vad som finns. Är en helt annan sak att sitta och kolla på bilder på nätet än att se dom i verkligheten. Jag tycker det är svårt att ge tips om malawi för en fisk som du tycker är hur vacker som helst tycker nån annan att den är ful. Jag tycker du ska leta reda på nån fisk du tycker är riktigt fin, sen kan du ju kolla igen på forumet hur andra tycker att den passar med dina fiskar. Bara ett litet tips :)
#7 - 5 april 2008 01:27
så fort jag får igång mitt 375liters så ska det köpas ett gäng FireFish... de är så jäkla fina.. har redan tingat den finaste hannen + 8 honor...=) de tycker jag är jäkligt fina... LÄNK
(nån annan som vill ha så skicka PM.. finns i skåne/ystad.. han har massor med yngel)
#8 - 5 april 2008 08:00
Pseudotropheus sp. "acei" är en väldigt trevlig firre, som dessutom gärna håller sig i det fria vattnet. Själv har jag den form av den som heter Marygold (blå med gula fenor), men det finns även en form med mörklila färg och vita fenkanter. Grymt fin! :)
#9 - 6 april 2008 14:38
är det någon utav dem här fiskarna so verkligen gillar att gräva och utveckla grottsystem :D , tycker det är roligt att se sånt :P
#10 - 6 april 2008 20:24
mazzkot skrev:
är det någon utav dem här fiskarna so verkligen gillar att gräva och utveckla grottsystem :D , tycker det är roligt att se sånt :P

Mina hongi gräver duktig i hela karet..ska bestämma över de också....min förra hongihane jag hade grävde också mycke...min stora rödzebra hane gräver rätt flitigt också
#11 - 9 april 2008 10:30
Hej är det någon som vet en ganska så aggresiv (tar REVIR) fisk som är snygg :)
#12 - 9 april 2008 11:04
mazzkot skrev:

Maingano, kanske?
#13 - 9 april 2008 16:02
så fort jag får igång mitt 375liters så ska det köpas ett gäng FireFish... de är så jäkla fina.. har redan tingat den finaste hannen + 8 honor...=) de tycker jag är jäkligt fina... LÄNK

(nån annan som vill ha så skicka PM.. finns i skåne/ystad.. han har massor med yngel)

denna, eller röd rubin!
#14 - 10 april 2008 17:14
mazzkot skrev:
gärna hongi eller nån andra där finns bra där passar mbuna.. du kan ha den två till så arter där blir fem arter lagom.. fina finns många mbuna där tex ps.socolofi el ps.flavus mm.. du får bestämmer själv den vad välja du på den för fiskar.. den finns många bra passar den..

Annons