c90368 skrev:I morgon lördag blir det stort kaos i 540 karet då det ska göras om till Jordätar kar.
Jag har en bild i mitt huvud om hur det ska se ut när det är klart!
Ni ska få följa med på resan, både med stillbilder och film. Allt ska dokumeteras in i minsta detalj:)
Invånare ja, mina Biotodoma cupido som går i 180 karet ska flytta in tillsammans med de sex Corydoras arcuatus som går där.
Sen ska jag hämta sex hyfsat stora VF G. sp tapajos Orange Head på söndag:D
Får sedan se om mina Diskus får flytta tillbaka.
Ser verkligen fram mot denna helg[:-174]
Banderad skrev:Är du säker på att du vill kombinera cupidos med orange heads? Jag hade hade inte gjort det, och framför allt inte hyffsat stora orange heads.
/Jocke
Wilhelm skrev:Snyggt!
Men den där roten som är kapad (nedersta bilden) skulle jag flytta till högra sidan så att snittytan ligger an mot sidoglaset.
flygrc skrev:Ja det är helt otroligt vad det klarnat redan. Ovant att se så mycket sandbotten i ett av dina kar.
Albinfiskare skrev:Riktigt nice!
Du har bevisat att det lätt går att mixa många olika tetror.
Och gillar alla sniglarna!
Bra med fart och fläkt i karet!
Skitbra och stark "vill-ha" känsla
Albinfiskare skrev:
Jordätare och flaggciklider gör ju inte det hela mindre intressant precis.
drd skrev:Dom e snygga och trevliga men dom flyttar all sand i karet och bökar upp växter och du kommer nog att märka det framöver när dom växer lite oxå ;)
MaxB skrev:Härligt att kolla alla fina filmer Maths! Det ser jättefränt ut i karet och jordfräsarna är verkligen fina.
Jag blir dock änna lite sugen på Flaggciklider igen, när jag kollar dina filmer!:)
Toppenbra detta!!!
c90368 skrev:Kul att du gillar det:D
Måste ju hitta en liten egen nisch nu när alla har Diskus;)
Har haft Flaggciklider för länge sedan och var sugen på dem igen. Det är ena pigga krabater jag har fått tag på! Inga yngel från några Endlers som blir över numera!
c90368 skrev:[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Ganska intressant iakttagelse, jag sände upp samma film till ciklid.org och Zoopet samtidigt.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]När filmen handlar om Jordätare så är responsen på ciklid.org både snabbare och mer uppskattande.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]De filmer jag har postat om SA som handlat om Ap eller Diskus hos ciklid.org har mötts med tystnad.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Så här har jag alltså hittat brytpunkten mellan dessa eminenta forum?[/SIZE][/FONT]
c90368 skrev:[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Ganska intressant iakttagelse, jag sände upp samma film till ciklid.org och Zoopet samtidigt.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]När filmen handlar om Jordätare så är responsen på ciklid.org både snabbare och mer uppskattande.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]De filmer jag har postat om SA som handlat om Ap eller Diskus hos ciklid.org har mötts med tystnad.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Så här har jag alltså hittat brytpunkten mellan dessa eminenta forum?[/SIZE][/FONT]
c90368 skrev:
Det som möjligen är intressant med denna film är min Bågciklidhane som kommer fram 1:20 in i filmen. Han brukar inte lämna växtligheten för en sekund i vanliga fall, men sedan Jordätarna kommit in så tar han på sig sin blekaste färgteckning och simmar med dem. Jag kan bara tolka detta som att de i det vilda lever parallellt med Jordätare och vet att det kommer upp mat när de rotar i botten!
Någon som har annan kunskap eller tolkning?
Big_Sal skrev:Jag märkt samma sak fast med Satanoperca leucosticta som jordätare och VF Pterophyllum leopoldi. När jordätaren börjar gräva hänger alla 5 skalarerna på rad efter och plockar allt som virvlas upp. Hade funderingar på om det var vanligt skalar-beteende eller om det var just ett inlärt beteende från innan de blev fångade, men fick inget svar i min tråd. :( Är dina också VF?
karrokaja skrev:grymt bra filmer du gör!!!
har gått lite i jordätarbanor men har inte vart riktigt säker på om det är min grej. men fan nu när ja ser film på dom så är man ju som förälskad!!!
Läckert! har läst hela tråden med ett leende på läpparna:)
Big_Sal skrev:Tycker lätt att du ska prova jordätare, det fina med den gruppen är att det finns så många arter, från många olika släkten. Dessa skiljer ganska mycket i utseende och även beteende, vilket är kul. Mina favoriter just nu är Satanoperca-släktet, men har varit riktigt nära att skaffa de som c903... håller också. Ta även en titt på A. heckelii som drd håller. En bra bok som beskriver alla(?) arter som räknas till gruppen är South American Eartheaters av Thomas Weider. En av mina favoritböcker. Oj vad mycket det blev nu, ber om ursäkt till trådskaparen :)
Summa summarum: Mycket intressanta fiskar... :)
c90368 skrev:Bara att bra att jag får lite hjälp, dessutom har du mer erfarenhet än jag har i ämnet:)
Den här tråden kan vara av intresse att läsa om man är nyfiken på varför jag skaffade de fiskar jag gjorde.
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=59119
karrokaja skrev:sålänge dom inte ger sej på mitt kommande stimm med blodfenor så köper jag ett gäng på sturt.
Ursäkta trådlånet...
Markus1984 skrev:Skulle precis fråga vart filmerna var nånstans......men jag laddade om sidan igen och du hade du varit och jobbat ;D
Markus1984 skrev:Häfftigt! Så vilka var dom 3 större sorterna? Gillade den med ett snett svart streck igenom kroppen...
Är det honorna eller hanarna som inte har pricken på sidan av tapajos:arna?
karrokaja skrev:wow va vackra dom är. hur funkar det med växterna i bakgrunden? måste du planetar om dom varje dag eller håller dom sej i sanden??
Dina filmer är fantastiska!
Markus1984 skrev:Aha najs, såg inte att det var flaggciklider..! Fin blandning!
Big_Sal skrev:Fina filmer som vanligt, dina sterbai måste vara enorma! Eller så är jordätarna små, men de ser inte små ut... :S
Ser mycket bra ut, kan ju påpeka en annan skillnad mellan orange-head och Satanoperca Leucosticta. Dina är mycket stirrigare/piggare när det vankas mat! Känner inte alls igen det där från mina...
Som sagt finfina fiskar och fint akvarium... :)
drd skrev:Har några viltfångade sterbaier här och några odlade som är rena monster corydorasen, säkert 6 cm stora :)
Snygga som attans är dom när dom far fram över bottnen på mitt 720 liters i ett stim om 40 st eller nåt sånt ;)
Big_Sal skrev:Congrats! Verkar de vakta bra? Är rommen kvar?
flygrc skrev:Har du funderingar på att byta malar i karet?
Borde finnas andra algätare som kan ersätta Ancistrusarna som inte snor romen.
Markus1984 skrev:Så nu har jag läst igenom hela tråden också....var ju en riktigt make-over detta! Fina filmer och bilder!
NIC skrev:Jäkla pigga rackare. Fina som attan också!
MaxB skrev:Flaggcikliderna är för jädra fina! Blir riktigt sugen på ett gäng sådana!:)
c90368 skrev:Ja, dom är riktigt kul att ha igen.
De verkar ha blivit lite av en dussinfisk som man köper billigt och därmed klassas som lite "ofin", vilket jag tycker är synd.
Har i helgen plöjt en hel del tyska SA filmer, det är slående hur ofta det förekommer Flaggciklider i filmerna. Många gånger utan att de näms vid namn av speakern.
c90368 skrev:Det tar tid mellan uppdateringarna och inte många nyfikna [COLOR=black][FONT=Verdana]däremellan[/FONT][/COLOR];)
Mina Flaggciklider som lagt rom varannan vecka har nu framgång!
De la rommen som vanligt högst upp på ett innefilter, men har uppenbarligen lyckats flytta larverna till en säkrare plats.
flygrc skrev:Härlig film som jag helt missat men så la du osså upp den på min födelsedag ;)
Hur har det gått , ser du några yngel nu?
Big_Sal skrev:Vad stora de har blivit, flaggorna! Kan du uppskatta längden på dem? Ser även att du har skaffat vinkeltetror, eller kanske du alltid har haft dem? Gillar dem skarpt men verkar ha fått nåt i mitt kar då de till synes utan anledning droppar av en efter en. Har tyvärr fått plocka ut 5 st döda nu under loppet av en vecka... :(
Hur går det med jordätarna? Lever de och mår bra?
c90368 skrev:Nej, inga levande yngel. De klarade denna kull i två dagar, sedan var de borta.
Men de leker varannan vecka så vi får se hur det går. Tyvärr så lägger de alltid rommen på ett innefilter och precis brevid är insugen till ytterfiltren, i och för sig med stora filtermattor på insugen, men det verkar som att de "vallar" de små på filtermattorna. Logiskt eftersom det säkert finns massor av mat där, men det är en farlig matplats för yngel.
Får hoppas att det andra paret som har sitt revir i andra hörnet kommer till snart. Det kanse går bättre för dem, långt borta från alla filter.
flygrc skrev:Krävs tydligen tålamod med vissa fiskar, är det inte frustrerande att yngel försvinner?
Minska trycket i det filtret och komplettera med ett till?
MaxB skrev:Halloj Maths! Såg flagg-filmen precis nu. Jag hade missat den pga att jag är här på forumet ganska sporadiskt för tillfället, gör några inlägg där man kanske kan hjälpa till en aning och har uppdaterat palett-tråden för Roosters skull - han skall ta över mina P. subocellatus.
Nåväl, härlig film - som vanligt - och jag känner igen mig i ditt förhållningssätt kring lekarna hos fiskarna; blir det något så blir det, annars är det kul bara att dom lägger en kaka då och då.
Som jag sa i ett tidigare inlägg; man blir ju toppsugen på att skaffa Flaggciklider igen när man ser dina bilder och filmer!:)
c90368 skrev:[COLOR=black][FONT=Verdana]Kul att höra av dig Mats! Är liksom du inte så flitig på forumet numera, har fått lite mättnadskänsla...[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Verdana]Flaggorna är verkligen kul att titta på, har två par som har varsin halva av karet och de har definitivt inte några fredsförhandlingar i mitten av karet [/FONT][/COLOR]
c90368 skrev:Ett bra tips, det där med slangen!
Det här karet är ju i första hand ett Jordätarkar och de rumsterar om ganska flitigt, vilket innebär att det krävs en bra genomströmmning.
Detta i sin tur innebär att flaggornas domän i den övre delen av karet är ganska så "blåsig", vilket inte är optimalt, men de verkar inte bry sig så mycket.
Enola skrev:Jättefin film. Är själv ute efter någon fisk att tillägga i mitt 150 liters akvarium tillsammans med mina Ctenopomer. Har inte tittat så mycket på jordätargruppen. Hade nog varit trevligt i det karet för de håller sig vel i de nedra regionerna i karet näst som hela tiden och Ctenopomerna håller sig till de övre. Jag anar att Cupidocikliden vill ha mer strömt vatten än Fläckiga Ctenopomerna och så är de nog lite för kaxiga, eller vad tror du?
Enola skrev:Om jag bara har ett par så borde storleken på akvariet räcka också tycker jag. Som sagt, 150 liter men det är bara 90 cm långt, men inga andra ciklider att dela revir med.
Nej, jag läste mer nogrant i artbeskrivningen och de ville ha lite dovare belysning och inte så jätteströmt vatten. Flytväxterna hjälper ju till med ljuset och Ctenopomerna vill också ha lugnt vatten. Tror verkligen jag skall prova det. Invänta löning först +resa till England sedan blir det inköp tror jag :D
Enola skrev:Jaha....ok. Det var ju bra att veta. Men tror du att det går bra med såpass många i den storlek på akvarium?
Big_Sal skrev:Som vanligt väldigt fint!
Får man fråga vad du har för sand i karet? Har för mig att du har två olika grovlekar i bakre resp främre delen. Jag undrar mest om den främre sanden då jag går i rescape-tankar i mitt 540-kar... :)
c90368 skrev:Tackar!
Det stämmer att jag har två sorters sand, men resultatet blev väl som förväntat. Den finare ligger under den grövre, jordätare heter inte det utan anledning.
Om du tittar på filmerna jag tog när jag gjorde om i burken så finns det en närbild på sandsäcken, den fina alltså, orkar inte kolla upp det nu.
God Natt[:-89]
Dre skrev:Hehe, om de var pådet humöret låter det som om de är i lektagen. Fast i och för sig mina hantlar, särskilt hannen, kan vara så då jag fixar i deras revir även utom lektid.
Har du bilder på flaggcikliderna?
Dre skrev:ok, så det var rom denna gång du lyfte modulen också?! Jag missade det. Får du frisimmande eller misslyckas de?
c90368 skrev:Har under de senaste månaderna funderat på att göra om i karet så det skulle bli mer bottenyta.
Jordätarna växer och det har börjat kännas trångt för dem, så idag tog jag tag i detta och gjorde en ganska rejäl layout ändring.
Vet inte om jag är så nöjd, blev lite för mycket stapla rötter i bakkanten. Långt ifrån hur mina tankar om hur en akvarieinredning ska se ut.
Men vad gör man[:o] Köper ett större kar kanske:confused:
Marnat skrev:Jag tycker faktiskt att du fått till det riktigt bra med rötterna, trots uppstaplingen som du säger :)
Det du kan prova är ju att trycka ihop rötterna en smula mot en av de bakre hörnorna, det skapar ju en mängd grottor och håligheter på den sidan och öppnar samtidigt upp för öppen sandyta på andra sidan, Tror nog att det kan bli riktigt bra.
Mvh
Marcus
c90368 skrev:Tackar:) Alltid roligt att höra vad andra tycker, man blir liksom hemmablind.
Tankarna med att trycka upp rötter i ett hörn, då tänker du säkert på det vänstra, har ett problem.
Mina två par Flaggciklider är inte de bästa kompisar och det ena paret har sitt revir i det vänstra bakre hörnet, vilket innebär att det hörnet är paxat och de vill helst ha lite rötter runt sitt revir som markerar gränsen.
Marnat skrev:Men kör en eller två rötter i det hörnet samt lite fler växter längs bakkant bara och så kör du mestadelen av rötterna i höger hörnet.
Kan nog bli bra tror jag.
c90368 skrev:Hmm, ska ta in och fundera seriöst!
Jag är ju inte typen som rotar runt varje vecka utan låter tankarna snurra ett tag innan jag stökar runt:)
karrokaja skrev:det här var häftigt C90!!
Ja! haha! det högra paret!
Lite som att
"hörrö agneta! ja fixar det här, hämta en öl till mej"
"Nej bengt vi är gifta och vi gör saker tillsammans, grannarna här kan inte ta våran del"
"Men du är bara ivägen kvinna!"
håller dom sej på sina sidor eller kan dom, emellan uppgörelserna, simma runt i andra halvan?
Det är lite dåligt drag! tror att alla som tittar blir helt förundrade och vet således inte vad dom ska skriva...
karrokaja skrev:Men har dom bara kommunikations problem agneta och bengt eller har dom problem med lek och fixa boende och trädgårdsvård osv?
Eller är det bara när grannarna kommer för som det lixom blir system error och dom går på varandra?
Det är så häftigt att kolla på hur fiskarna kommunicerar!!
Fenor spänns, fenor släps/slakas (vad skriver man?) vinklar hit och dit upp och ner... små ryck och "skutt"
Har ju ett gäng med unga jordätare och dom försöker bete sej som vuxna och prövar nya saker varje dag..ganska häftigt.
Nu i början är dom väldigt anpassningsbara med sitt beteende och kan gärna surfa med tetror och senare svänga över och kolla vad corrysarna gör.
Och inte tala om alla små utmaningar sinnesemellan, inget hårdnackat eller så, men man ser hur biffar upp sej:D
Och så kommer lilla bågfensdamen och kör bort dom, råbarkad litten skogsmurra det där;)
Och du... jag köpte 4 regnbågciklider.
Det visar sej nu att det är 3 hanar och en hona... jag ville ha 1 hane och 3 honor.
Och man kan verkligen snacka bråk när dessa herrar möts:D
c90368 skrev:Ja, lite kortfattat, Agneta och Bengt har gjort DET och fungerade perfekt som ett par. Att det sedan inte blev någon avkomma vet jag inte om jag kan skylla på dem eller övriga invånare.
karrokaja skrev:Ok... grann hysterin som spökar då.
Funkar det andra paret bättre? (ska vi döpa dom till stina och sture:p?)
c90368 skrev:Hmm, Flaggciklider är väl en av de tristaste fiskar man kan skicka upp en film på, eller:confused:
Det är ju en fisk man man hade i förra århundradet, kan ju inte vara något häftigt[:-13]
Men jag tycker att det är en bortglömd fisk, att den inte är så populär kan bero på att de som säljer fisken inte har så mycket vinst på den och därmed inte tar hem den så ofta.
Tittar man på filmer från SA så är det den fisk som förekommer oftast, oavsett om huvudtemat är Discus, Jordätare eller Apistogramma.
slade skrev:Flaggcikliderna är ju verkligen vackra. Har ett 450 liters kar. Tror du dessa skulle passa där? Andra invånare är scalarer, rosentetror, sorgmantlar, och neoner. Skulle det funka med flaggciklider i detta sällskap?
c90368 skrev:Ärligt talat vet jag inte hur det fungerar att blanda flaggciklid och Skalar, jag har aldrig provat och har nog inte för avsikt at göra det. Eftersom jag tror (men vet inte) att det kan bli problem. De lever och och uppför sig ganska lika och jag tror att man gör bäst i att välja antingen eller.
Dessutom kan nog neonerna bli mat om de inte är välvuxna.
Dre skrev:Stiligt värre!
Har du fått lyckad lek på dina jordisar ännu. Dvs med frisimmande yngel?
Hellsson skrev:Såg senaste filmen :) Jäklar vad najs du har det i karet :) Svårt att bedöma storlek på dina Orage head.. är de vuxna eller ungdomar kanske?
/Tommy
Big_Sal skrev:jäkla fint du får till det. gillar speciellt att du har lyckats kombinera bottenyta med lummig djungel...
c90368 skrev:Börjar finnas hopp om livet igen efter över fjorton dagar med en envis influensa.
Har tagit semester idag och i morgon, bara för att göra ingenting, förutom det jag känner för.
Laddar batterierna med andra ord.
Mats Bryzell skrev:
Vad kan då passa bättre som batteriladdare än att ta lite sköna bilder på fiskar och kar, och lägga upp här, va?
Härligt att se flaggorna!:)
gullefjun skrev:Ojoj, vilket snyggt kar :).
Tittade på filmen på din fina dolkstickstetra, går den i mellanskiktet?
Jag har kollat på tetror i flera månader, som ska gå i mitt discuskar, men kan inte bestämma mig för vad jag ska ha :confused:
Jag vill att dom ska gå i mellanskiktet i karet, och vara i alla fall lite bra på att stimma. Du som har erfarenhet av tetror Maths, kan du ge något förslag vad som passar bra ihop med discus?
//Inger
c90368 skrev:Smaken är ju som baken delad!"" target="_blank">
Det här måste vara ett av tråkigaste akvarium jag har sett på YT
Kan liknas med någon form av odling av Torsk:confused:
[/COLOR]kullgren skrev:Finns det någon ciklid du inte har eller har haft C90 Maths? Satt precis och kollade lite olika trådar om jordätare, och där dök det upp en film på ett av dina kar med orange head tapajos:)
Vad tycker du om dom?
c90368 skrev:Sommaren 2007 fick jag med en Fluval 404 pump när jag köpte ett begagnat akvarium. Pumpen var då ett år gammal.
Denna pump har nu snurrat i princip dygnet runt i fem år. I början av Juli rengjorde jag den och det normala är att den snurrar minst 6 månader mellan varje rengöring.
Sen några veckor har den börjat att låta illa, trots att den i princip är ren.
Så jag beställde ett kitt med alla rörliga delar från Guldfisken i veckan. Pumphjul, Axel, Impellerskydd och tätningsring till locket är nu utbytta och någon timma efter bytet är pumpen knäppt tyst!
Så nu hoppas jag på fem nya problemfria år:)
c90368 skrev:Letade efter en sak bland mina gamla filmer och ramlade över denna, som är ganska exakt två år gammal.
Då var Flaggcikliderna nyinköpta, de har växt en del sedan dess:)
slade skrev:Är det Corydoras arcuatus du har. Såg nog en Sterbai också om jag inte har helt fel. Har själv funderat på att skaffa ett gäng Davidsandsi men dessa var ju också riktigt läckra.
c90368 skrev:Det stämmer bra, men de är lite blyga och håller sig för det mesta inne bland växterna. Men det är helt klart en av mina favoriter.
En film på dem, strax efter att de kom till mig.
slade skrev:Trevligt.
Ursäkta att jag kapar din jordätartråd med Corydorasfrågor. Kunde bar inte låta bli :d. Gillar skarpt kontrasten mellan den svarta bågen på ryggen och resten av kroppen som nästan smälter in med sanden. Uppfattar du dem som mer skygga än den "genomsnittliga" corysen?
c90368 skrev:De bor ju hos Jordätarna så det här är lika mycket deras tråd:)
Jag har ingen uppfattning om de är blygare än andra, det är nog sällskapet som gör dem blyga hos mig. Dessutom finkammar Jordätarna botten efter allt i matväg på de öppna ytorna, så de hittar nog mest mat inne bland grönskan.
c90368 skrev:Är Jordätare inget för folk på Zoopet?
karrokaja skrev:
Dom är stora, vackra, sävliga och sanden vänd. nyplanterade växter kan väl åka upp, mura in dom i lite rötter och sten till växternas rötter har stabiliserats sej i botten.
Mats Bryzell skrev:Bara man trivs med sina fiskar - och dom i sin tur trivs, så är det toppen, vackert och underbart!:)
karrokaja skrev:spiken på huvudet! (eller hur man säger:p)
Och i C90´s kar ser man ju klart och tydligt att fiskarna lever kungligt! så vackert och välskött som där är.
c90368 skrev:jag tackar er för er sponsring!
Men det är inte er gamla sura rävar jag vill locka hit, det är de som vill lämna guldfiskar och svärdbärare och söka något nytt som jag söker!
Men det verkar som min lykta har en mycket svag glöd...
hult87 skrev:verkligen skoj att se den filmen, de verkar ha personlighet :) är det lek på gång eller vad är det de håller på med i filmen? blev nyfiken:) snyggt kar, gillar verkligen skogen av vallisneria :)
c90368 skrev:Den dominanta hanen försöker locka till sig en hona, på filmen verkar han lyckas eftersom även honan börjar bjuda upp.
macke_fisk skrev:Jordätare är fina fiskar och det är intressant att se dem sila sanden och hålla den ren och fin.
PiaJo skrev:Funkar det med typ rådasand för jordätare?
c90368 skrev:
irwin_fletch skrev:Hur har det gått för dina orange head, blivit några yngel? Jag fick aldrig några frisimmare från mina.
Mathias Nilsson skrev:Den filmen blev nådastöten för mina Malawiciklider, deras hem är enbart ett 310 men Pindare finns ju.
Tack!
För övrigt så är akvariet fantastiskt, inredningen är grym och fisken magisk.
Underbart!
c90368 skrev:Tackar och kul att du gillar det!
Min tanke med att uppdatera mina gamla trådar i kväll var just att kanske locka in några nya akvarister i gamla "sura" trådar som är allt för långa och som saknar den glöd som min namne Mats lyckas åstakomma, med all heder:D
Mathias Nilsson skrev:Haha, det här forumet gör så att man fungerar som en disksvamp. Allt sugs upp på en gång.
Mats tråd är lockande för man vet aldrig när det kommer något nytt och vad det nya är. Ditt akvarium föll mig otroligt väl i smaken, det fanns liksom möjligheter att se fisken hela tiden men inredningen finns det och ser både stilren och naturlig ut. Det är ju så lätt att skapa sig bilder i huvudet men allt faller när inte inredningsdetaljerna ser ut i affären som de gör i huvudet. Däri ligger mitt problem samtidigt som Mats B hugger ner ett träd i trädgården och ur detta kommer det ren magi. Denna känsla för inredning är inte lätt att få, här ser allt mest konstigt ut.
Jag gillar det du gjort här och det ger mig idéer om hur mitt akvarium kan se ut när stenröset hamnar i rabatten. Mycket kul och ytterst trevligt :)
c90368 skrev:
Någon som är mer insatt i hur el, vatten och akvarium fungerar kanske kan förklara?
[COLOR=#333333]Men det är ju frivilligt, som tur är[/COLOR][;)]