Har haft min Paronhaj i 6 år och han dog nyligen, så här står jag med ett 500liters, rengjord, nyfyllt och bara väntar på växter och fisk.
Nuvarande utseende, Vit sand (ej krittvitt längre, har väl gulnat lite, svagt blandat med beige sand)
Vit stor sten med hålor för växter.
Ja har några tråkiga plastväxter runt kring stenen för att de ska se trevligt ut just nu...
Just nu blå bakgrund med vita staty saker, lite romersk känsla.
Samt 1 bruten keramikpelare som dekoration i sanden.
Har även en liten tjurskalle som jag då tyckte var coolt, i o med att det var en glupsk haj i.
Jag vill ha hjälp med smakråd för intedning etc.
Funderat på en lila bakgrund (planch) eller liknande som jag skapar lite kreativt med pensel...
Vill behålla sanden men ändra bakgrunden.
Har köpt lite växter som ska växa och täcka pumpen. Hygrophila om jag inte minns fel. Men vill inte lägga pengar på växter innan jag vet vad jag ska ha för fiskar.
Så till fiskarna, jag vill satsa på stimfiskar för att få lite liv i akvariet. Har även en förkärlek till slöjstjärtar. Vill ju då ha några större varianter, men det är inte så lätt att hitta har jag märkt.
Kardinal eller neontetror i mängder, men är slöjstjärtarna för stora så ja... smask glufs kanske..?
Tigerbarber i stim är roliga att se på, de leker mycket. men lite trist att bara ha...
Vad skulle ni rekommendera??
Jag har väl under åren haft de flesta arter, men ingen som jag riktigt fastnat för.
Har sett rosa ciklider på bild, vad heter de?? Skitcolla och skulle nog göra sig fint i ett ljust akvarium..
Kan lägga in en bild om ni får mer inspiration, den ligger i mob just nu...
Hjälp mig!!
Miagi