5,5meter

#2 - 14 april 2006 17:13
Optimus brutalus tank ;) snacka om att firrarna kan ha långdistans tävling.

/Mackan
#3 - 14 april 2006 17:33
:D :D ahhhh ja vill haaaaaaaaaaaaaaaa
#4 - 14 april 2006 17:34
men var e discusarna??? :) snyggt som tusan
#5 - 14 april 2006 18:43
hmm jag är skeptisk. Jävligt maffigt kar men det känns lite som om man hadde kunnat få det precis lika bra med att ställa 2-3 720liters kar jämte varandra och det hadde antagligen blivit billigare.
personligen hadde jag valt större fiskar och färre arter/sorter, känns som om han har tagit 10 av varje sort som hans butik hadde.
Jag hadde inte gjort precis som han om jag gjort det själv men jag hadde inte blivit ledsen om det karet fans i min bostad ;)
#6 - 14 april 2006 19:16
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Bahule va!?! Prata om drömtank... Åtminstone storleksmäsigt! Själv hade jag nog inte blandat olika bakgrunder och jag hade definitivt inte gjort den fisksoppan med alla de vitt skilda arterna.... Varför 15 olika corydoras?? Hade vart tjusigare med bara en sort eller åtminstone arter som utseendemässigt skiljer sig åt.... Å varför så många olika sorters platy? Även där hade det varit snyggare med bara en sort. Men ojjsan vilken drömtank....[/COLOR][/FONT]
#7 - 14 april 2006 19:20
Vilken möjlighet till att få det snyggt, för att sedan förstöra allt genom att montera dit tre olika btn med skarvar som är skitfula, plantera sämre än vad jag gör (vilket är svårt, jag lovar) och till sist släppa i ett gäng olika stim fiskar så det blir fisksoppa de lux. Jag vet smaken är som baken och allt det där och jag brukar vara uppåt och possitiv men nu tror jag, att jag vill gå till ett hörn och gråta en liten skvätt [:-28]
#8 - 14 april 2006 19:34
[QUOTE=Opus]Vilken möjlighet till att få det snyggt, för att sedan förstöra allt genom att montera dit tre olika btn med skarvar som är skitfula, plantera sämre än vad jag gör (vilket är svårt, jag lovar) och till sist släppa i ett gäng olika stim fiskar så det blir fisksoppa de lux. Jag vet smaken är som baken och allt det där och jag brukar vara uppåt och possitiv men nu tror jag, att jag vill gå till ett hörn och gråta en liten skvätt [:-28][/QUOTE]

åuh your sigantur e bäst.
#9 - 14 april 2006 19:42
tyckte skarvarna va grymt fula
Fiskvalet va väll inte de finaste heller
#10 - 14 april 2006 19:44
[quote=Bucket]åuh your sigantur e bäst.[/quote]

Tack! Smart kille den där George :D
#11 - 14 april 2006 19:45
Här har ni ett kar som jag läste om för ett tag sen, den här lilla baljan på 6,8 kubik får du rengöra med badbrallorna på ;)

http://www.cichlid-forum.com/articles/diy_1700g_tank_1.php
#12 - 14 april 2006 20:18
[QUOTE=Opus]Tack! Smart kille den där George :D[/QUOTE]

japp.. och tänk att aftonbladet och annan media gick ut med att han härstammade från sverige :D det ska man väl fan inte skryta om.
#13 - 14 april 2006 20:22
[quote=Bucket]japp.. och tänk att aftonbladet och annan media gick ut med att han härstammade från sverige :D det ska man väl fan inte skryta om.[/quote]

Som jag sa när jag hörde det för första gången; det förklarar en hel del :p
#14 - 14 april 2006 22:35
Hade dock varit betydligt häftigare om det hade varit saltvatten hela längden istället, med ett gäng kirurger och nån imperator som fått sträcka ut.
#15 - 15 april 2006 06:16
Ja, herregud.. att man kan förstöra något som kunde ha blivit så bra..
#16 - 15 april 2006 09:28
började bra.... men bakgrunderna tar ju all plats. Bara 2kg co2 tub? Nitrat och phosfat filter? Luftpump med syresten? Känns lite som om han vill ha växter men ändå inte...
#17 - 15 april 2006 09:45
Riktigt jävla coolt, Tänk om man hade plats och pengar att göra så, de skulle ja hemskt gärna vilja göra i så fall.
men som övriga sagt så är ju smaken som baken.
Hade antagligen int heller använt de bakgrunderna och skarvarna.
Gillar när de är typ rikigt natur trogen bakgrund som riktiga rötter och växter, eller i alla fall sån där plaansch.
#18 - 15 april 2006 10:02
Mycket trevligt bygge. Kan man inte välja biotop på sin btn så får man väl köra med flera :)
#19 - 15 april 2006 10:14
Ack.. varför olika btn!?
Och varför detta fiskplotter?? Men smaken är som baken...
#20 - 15 april 2006 11:01
#21 - 15 april 2006 11:07
Karet och projektet är enormt imponerande.
Sådan potential som jag tycker förstörs av blandningen med BTN-bakgrunder...tafflig växtinredning samt ett suspekt val av akvarieinnevånare.

Men som det skrevs ovan...smaken är som baken....
#22 - 15 april 2006 12:07
tyckte inte akvariet va fint överhuvudtaget. såg bara dumt ut med olika bakgrunder. sen hade ja velat ha de väldigt mycke bredare.
och om ja hade ett akvarium på 5,5 meter hade ja garanterat inte haft platy, de kan ja lova
#23 - 15 april 2006 12:10
[quote=andreassofus]och om ja hade ett akvarium på 5,5 meter hade ja garanterat inte haft platy, de kan ja lova[/quote]

kan ju ha platy i halva och pirayor i halva ;)
#24 - 15 april 2006 12:40
[quote=Raven]kan ju ha platy i halva och pirayor i halva ;)[/quote]

haha ja de va en bra ide tycker ja ;)
#25 - 15 april 2006 12:59
När jag kollade på artikeln fick jag nått infall om "hade varit skoj med en redtail"....
#26 - 15 april 2006 13:00
akvariet är ju så smalt så den skulle ju inte klara vända sig. den får backa tillbaka :)
#27 - 15 april 2006 13:18
Ja jäklar vilken fisksoppa det blev. Och varför gjorde han det så grunt? jag skulle nog gjort det dubbelt så djupt.. var ju knappt så framrutan gick att montera för BTN:en stack ut så långt :/
#28 - 15 april 2006 15:26
[quote=heljis] Och varför gjorde han det så grunt? jag skulle nog gjort det dubbelt så djupt.. [/quote]

precis, han hade ju glastjocklek som hade räckt å blitt över för 3ggr höjd å djup.
hade han gjort det typ 80-90cm högt så hade nog altumskalarer blitt jäkligt snyggt då dom hade haft mycke utrymme att röra sej på.

eller ett stort stim silverhajar.
#29 - 15 april 2006 16:12
Oj oj oj.... bara tanken på att tvätta all den där sanden ger mig ryggvärk ;) Maxat projekt - men! Stoppa PLATY i ett sånt kar?! Näe, jag skulle inte vilja ha något så stort... *pular vidare med mina små kar, med små fiskar och små räkor*

Annons