Ja jag misstänkte änna det. ;)
Ja han är ju väldigt framgångsrik odlare av dessa fiskar å dessutom väldigt trevlig även IRL. ;)
Aha ok ja där ser man... Lite större fläckar på den ancistrusen verkar det som... Är den svårflörtad (som resten av L-malarna verkar det som, dvs att det helst skall till synkroniserade vattenbyten med temp.-sänkning i samband med lågtryck i vädret å så) eller är den som den "vanliga" ancistrusen (L144) tämligen lättodlad under div. omständigheter?
Hur som helst kul inriktning inom odlandet återigen! Tummen upp för de nya bilderna oxå förresten.
Hos mig har dom lek 3 gånger tror jag, jag vet inte om dom är svårare än vanlig ancistrus själv har jag aldrig försökt odla dom [:O]. Det svåra som med alla L-malar är nog att få en fin grupp med en eller två hanar och ett gäng honor. Då måste man ofta köpa privat för att få tag i lekmogna djur. Det är sällan man hittar djur som går att könsbestämma i butik.
Dom jag jobbar lite extra på just nu mina L204, skulle vara riktigt kul om dom ville leka. Har två säkra hanar och en säker hona. En är jag lite osäker på men det ser ut som en hona men den är lite liten fortfarande. Mina L66 har lekt tre eller fyra gånger tror jag, L201 orna lekte som guppy ett tag sen gick en av honorna och dog så nu har det stannat av helt. Mina L30 leker ofta men romen blir utkastad nästan jämt av någon anledning :mad:.
Idag var jag ute för att fixa lite al grenar till mitt 400l men min son var med och han skulle bestämt sparkcykla, det var inte riktigt väglag för det, får fixa det på egen hand tror jag :d Jag har bestämt mig för diskus men jag vet inte vilka än :confused: Någon som vet om Herkules Zoo i Göteborg tar emot/byter in privatodlad fisk?