4 timmars flytt

#1 - 21 maj 2007 07:10
Ska flytta över sommaren. det är en ca 4h resa.

Ska starta upp karet på nytt där hemma sen.

Jag undrar lite hur man ska göra för att få en så bra start som möjligt eftersom jag måste stoppa i fiskarna direkt.

Ytterfiltret måste ju spolas ur efter den resan och ev gammalt vatten lär ju inte vara hälsosamt.

En flaska nitrivec är ju givet men vad kan mer göras?
#2 - 21 maj 2007 07:52
gör inte rent filtret och låt gruset varakvar skitigt i burken om det är möjligt men gör inte rent gruset iallafall kanske blir lite grumligt när du häller i vatten men du har ju kvar alla bakterier och det är ju viktigt för snabb balans i burken kanske någon annan som har en åsikt!!!?????
#3 - 21 maj 2007 11:15
Skiren skrev:
Ska flytta över sommaren. det är en ca 4h resa.

Ska starta upp karet på nytt där hemma sen.

Jag undrar lite hur man ska göra för att få en så bra start som möjligt eftersom jag måste stoppa i fiskarna direkt.

Ytterfiltret måste ju spolas ur efter den resan och ev gammalt vatten lär ju inte vara hälsosamt.

En flaska nitrivec är ju givet men vad kan mer göras?

om du vill vara riktigt smart, skaffa en sån där omvandlare 12-230v och kör filtret i en spann i bilen så klarar ju det sig smidigt...
#4 - 21 maj 2007 15:24
tror inte det blir så lyckat att köra filtret i bilen då de e mycket annat som ska få plats plus att ev olycka vore katastrof. Blir det inte för syrefattigt och därmed anaeroba bakterier om jag inte gör rent det det är ju ändå ganska länge resan plus uppackning osv?

byter dessutom till större kar.

Annons