4 Klogrodor

#1 - 19 april 2005 08:54
Fick idag en "påse" med 4 klogrodor från min brors dotter som inte brydde sej om dom något större.. Släppte ner grodorna i ett av mina 240 liters kar med messt små fiskar i..Det jag nu undrar är: Behöver grodorna någon sorts "torr" plats över ytan eller är de i vattnet hela tiden? Räcker det att enbart mata med röda mygg 1 gång om dagen? Hittar de maten själv eller måste jag "ner" till dom? Hur gammal kan en klogroda bli? Förökar dom sej i akvarie? Kan man se någon könsskillnad?? Tacksam för svar... Vill ju att dom ska få det någorlunda bra här hos mej alla fall.. (dom var i ett 20 liters akvarie med guppy innan-ska nog "rädda" guppyn oxå :))
#2 - 19 april 2005 10:28
Jag har två stycken i mitt 450L kar och de behöver inte någon land del.
Jag matar mina med rödamygg, svartamygg, räkmix och artemia och jag bara stoppar i maten men man får hålla koll så att man ser att dem hinner få i sig någon mat.
// Marcus
#3 - 19 april 2005 21:12
Beror kanske lite på vilken sorts klogroda det är! Jag har 2 Xenopus Laevis. Dom kan d ta lite tid för ibland att hitta maten men när dom väl gjort d spiller dom ingen tid på att tugga! Småfisk så som neontetror tycker dom e mumma med. Kan bli upp mot 30 år!!
#4 - 19 april 2005 21:14
Någon land del behövs ej!
#5 - 20 april 2005 08:19
Jag hittade min dvärg klo bakom TVn, jag blev skit paff jag ba' vafan...grodan?!
Jag hade ett hål i ljusrampen för sladden till doppvärmaren och filtret han smet ut där.
Tejpa hålet eller hålen om du har.
(Grodan mår bra)
#6 - 20 april 2005 15:03
min lilla groda äter nog det han hittar i akvariet. Är inte så speciellt intresserad av sin mat varje dag utan äter kanske två ggr i veckan. Men en fråga som jag oxå är intresserad av är Hur ser man skillnad på könen hos de små rymmningsbenägna liven?
#7 - 21 april 2005 21:14
Vintervila

Hanarna brukar vara mindre o smalare! Att få dom att para sig verkar vara en hel vetenskap! Jag har läst att man skall låta dom gå i dvala i ett kylrum i 6-8 veckor, sedan skall amn släppa ihop dom och ge dom mat. Vips så blir dom sugna! (Gäller släta klogrodan)
#8 - 22 april 2005 09:07
Ähum... som jag förstått nu så finns det tydligen många olika klogrodor..Vilka är det jag har då då?? Någon som vet om någon bra länk med bilder o info om dom?? *kram*
#9 - 22 april 2005 09:48
#10 - 22 april 2005 11:27
mina surrade som humlor när dom parade sig,några ägg blev det dock inte.

Annons