375 liter rovfisk - tips please? : )

#1 - 4 maj 2009 07:01
Införskaffade ett 375-liters i helgen som jag planerar att ha rovfisk i.
Har tidigare haft Channa Bleheri (häääärliga fiskar) i mitt 215-liters, men tänke att det kanske går att köra liiite större fiskar i detta nya?

Tipsa mig gärna om någon lämplig Channa eller Gäddciklid som kan trivas o funka bra storleksmässigt i det här karet.

(inte alltför unika och därmed omöjliga att få tag i då)
#2 - 4 maj 2009 12:30
Ingen som har rovfiskar, typ Channor eller Gäddciklider?
Bilagor:
#3 - 4 maj 2009 12:55
Nix...har bara mesfiskar ;)
Skulle tro att det blir fart i den här tråden i kväll :D
#4 - 4 maj 2009 13:51
Ja det hoppas jag.

Apropå "mesfiskar" då, så har jag själv just nu sådär 30-talet svarta Mollys : )
#5 - 4 maj 2009 15:23
Bleheri är väl ganska mesig egentligen va? ;)

Du kan ju försöka få tag på några channa pulchra, de blir väl lite över 20cm tror jag
#6 - 4 maj 2009 19:55
jockson skrev:
Bleheri är väl ganska mesig egentligen va? ;)

Du kan ju försöka få tag på några channa pulchra, de blir väl lite över 20cm tror jag

- Bleherin var ingen mes minsann. Ett härligt rovdjursbeteende när de attackerade räkorna jag släppte i. Små men ettriga : )

Den där Pulchra....är det verkligen en channa det?
#7 - 4 maj 2009 20:05
Jag har en channa sp.assam och visst, de är ganska rovlystna.. och de kan ju käka hyffsat stora byten har jag märkt :p

Channa Pulchra ja.. det är en ganska nyligen upptäckt channa art, vet ej hur svåra de är att få tag på.. men tror nån här har dem.

" target="_blank">

Säg gärna till om du hittar någon som tar hem dessa =)
#8 - 4 maj 2009 20:20
jockson skrev:
Jag har en channa sp.assam och visst, de är ganska rovlystna.. och de kan ju käka hyffsat stora byten har jag märkt :p

Channa Pulchra ja.. det är en ganska nyligen upptäckt channa art, vet ej hur svåra de är att få tag på.. men tror nån här har dem.

" target="_blank">

Säg gärna till om du hittar någon som tar hem dessa =)

- Det är ju snudd på omöjligt att få tag i någonsomhelst rovfisk här på östkusten, så den chansen är inte stor.

Köpte mina Ch. Bleheris i Växjö, men just nu kan han inte ta hem några Channor eller t.ex. Gäddciklider alls tyvärr.

Om du kan tipsa om någon i trakten som kan det, så är ordet fritt : )
#9 - 4 maj 2009 20:43
Åleds har båda crenicichla och channor hemma, men det ät ju iof västkusten ^^
#10 - 5 maj 2009 07:16
Aaah, jag vet nu vad för fisk jag vill ha - [SIZE=5][COLOR=#cc0000]Channa gachua![/COLOR][/SIZE]
[SIZE=5][COLOR=#cc0000][/COLOR][/SIZE]
[FONT=Arial][SIZE=3][COLOR=black]Någon som händelsevis kan tipsa mig om var de finns att få tag i o vad de kan kosta?[/COLOR][/SIZE][/FONT]
#11 - 7 maj 2009 06:58
Jaa...det verkar vara en tuff nöt att knäcka - i vanlig ordning.

Vare sig Åleds eller Akvarielandet har hemma eller på väg in, Ch. Gachua
: (

(varför gav man sig in i akvariebranschen när det bara finns vanliga sällskapsfiskar att tillgå i alla zoobutiker runtom i landet?)

Annons